طی ۸ ماه گذشته؛

بیش از ۵۱هزار ماموریت اورژانس در آذربایجان غربی انجام شد

بیش از ۵۱هزار ماموریت اورژانس در آذربایجان غربی انجام شد

آراز آذربایجان- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی از انجام ۵۱ هزار و ۴۹۹ مورد ماموریت توسط اورژانس استان در طول هشت ماه امسال خبر داد.
باقر بهرامی با بیان اینکه این تعداد ماموریت در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۱۵ درصد رشد نشان می دهد افزود: امسال در بخش ماموریت های تصادفی متاسفانه رش قابل توجهی داشتیم.
بهرامی با اعلام اینکه از این تعداد ۱۳ هزار و ۹۵ ماموریت تصادفی است که ۲۵ درصد رشد دارد اظهارداشت: در این مدت ۲۰ هزار و ۴۸۰ مورد بستری با افزایش ۸.۵ درصد افزایش در اثر ماموریت عای شهری و جاده ای غیرتصادفی داشتیم.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی تعداد بستری های در اثر ماموریت های شهری و جاده ای تصادفی در هشت ماهه امسال را ۱۳ هزار و ۴۸۸ نفر عنوان کرد.
بهرامی تعداد پایگاه های فعال استان در بخش مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی را ۸۱ پایگاه عنوان و اضافه کرد: از این تعداد ۴۶ پایگاه جاده ای و ۳۵ پایگاه شهری است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۱۰۰ نفر پرسنل درپایگاه های امداد جاده ای استان ۲۴ ساعته آماده خدمات رسانی هستند اظهار کرد: استاندارد کشوری رسیدن به صحنه تصادف ۱۴ دقیقه است که این زمان در استان ما به ۱۱ دقیقه کاهش یافته که نشان از فعال بودن پایگاه های امدادی استان است.
بهرامی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون ششم توسعه تعداد مراکز فوریت های پزشکی در سطح استان باید به ۱۱۶ مرکز افزایش یابد که در این راستا با افتتاح ۱۰ مرکز فوریت های پزشکی در سال جاری و ۲۶مرکز تا پایان سال ۹۸ به وضعیت مطلوب در این شاخص خواهیم رسید.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۱ ق.ظ

دیدگاه


+ شش = 10