- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

بیش از ۳۹ هزار تن سیب درختی از آذربایجان غربی صادر شد

Posted By admin On بهمن ۵, ۱۳۹۸ @ ۱:۰۳ ب.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

آراز آذربایجان- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: طی سالجاری بیش از ۳۹ هزار تن سیب درختی از گمرکات استان به کشور های آسیایی و اروپایی صادر شده است.
محمد دهقان در خصوص روند صادرات سیب در استان اظهار داشت: طی سال جاری ۳۹ هزار و ۲۲۷ تن سیب درختی به ارزش بیش از ۵۹ میلیون دلار از گمرکات استان به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شده است.
وی افزود: عمده کشورهای مقصد برای صادرات سیب استان عراق، افغانستان، آذربایجان، پاکستان، روسیه و … است که برای توسعه صادرات و افزایش سهم بازار در دیگر کشورها در تلاش هستیم تا بازارهای جدیدی برای این محصول شاخص استان ایجاد کنیم.
دهقان اضافه کرد: آذربایجان غربی برای تأمین سیب مورد نیاز شب عید ۱۲ استان به عنوان استان معین معرفی شده است، که سیب مورد نیاز ۱۲ استان برای شب عید ۸ هزارتن پیش بینی و از طریق آذربایجان غربی تأمین شده است و نیز سیب مورد نیاز داخل استان برای مصرف عید ۸۰۰ تن است.
وی عنوان کرد: امسال صادرات کلی از گمرکات آذربایجان غربی بیش از یک هزار تن به ارزش بیش از یک هزار و ۴۲۰ میلیون دلار بوده و بیشترین صادرات از لحاظ وزنی از گمرک رازی و به لحاظ ارزشی از گمرک سرو انجام شده است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a8%db%8c%d8%b4-%d8%a7%d8%b2-%db%b3%db%b9-%d9%87%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%aa%d9%86-%d8%b3%db%8c%d8%a8-%d8%af%d8%b1%d8%ae%d8%aa%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.