بیش از ۲ میلیون نفر در آذربایجان غربی واجد شرایط رای دادن هستند

بیش از ۲ میلیون نفر در آذربایجان غربی واجد شرایط رای دادن هستند

آرازآذربایجان- رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: بیش از ۲ میلیون نفر در استان واجد شرایط رای دادن در انتخاات مجلس یازدهم هستند.
علی مصطفوی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود: براساس برآوردها ، جمعیت استان ۳میلیون و ۳۷۶هزار و ۹۳۲ نفر است که از این تعداد ۲میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: از افراد واجد شرایط یک میلیون و ۱۹۵ هزار و ۷۴۲ نفر مرد و یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۹۱۳ نفر زن هستند.
مصطفوی با تاکید بر اینکه در این دوره از انتخابات ۱۳۵هزار و ۲۶ نفر رای اولی هستند، افزود: از این تعداد افراد ۶۹ هزار و ۱۳۷نفر مرد و ۶۵ هزار و ۸۸۹ نفر زن هستند.
وی با بیان اینکه ۱۹۴ نفر از داوطلبین استانی ثبت نامی در مجلس یازدهم تایید صلاحیت شده است، افزود: صلاحیت تعداد ۳۰۲نفر نیز مورد تایید قرار نگرفته است.
مصطفوی با اشاره به اینکه ۱۰مرکز اصلی حوزه انتخاباتی در آذربایجان غربی تعیین شده است، تصریح کرد: اقلام انتخاباتی ازجمله مهرها،صندوق ها ،برگ های رای از ستاد انتخاباتی وزارت کشور تحویل گرفته شده است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: تعداد ۲۱۱۷ شعبه اخذ رای در استان پیش بینی شده که از این تعداد ۷ شعبه اخذ رای برای اقلیتهای دینی در استان در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه از تعداد صندوق های پیش بینی شده تعداد ۱۲۵۲صندوق ثابت و ۸۶۵ صندوق سیار است، خاطرنشان کرد: از لحاظ شهری و روستایی نیز تعداد ۱۰۰۶ صندوق شهری و ۱۱۱۱صندوق روستایی در استان آرای مردم را جمع آوری خواهند کرد.
رئیس ستاد انتخابات استان تصریح کرد: ۲۲بهمن ماه اسامی قطعی توسط وزارت کشور اعلام و ۲۳ بهمن فرمانداری ها موظف به اعلام اسامی قطعی به مردم هستند.
وی در خصوص زمان تبلیغات نامزدها نیز گفت: از۲۴ تا ‌۳۰ بهمن نامزدهای تایید صلاحیت شده حق تبلیغات داشته و ۲ اسفند نیز زمان برگزاری انتخابات مجلس یازدهم خواهد بود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۴:۵۸ ب.ظ

دیدگاه


هفت × 3 =