بیش از ۱۸۵۰ واحد مسکن مددجویی آذربایجان‌غربی در حال احداث است

بیش از ۱۸۵۰ واحد مسکن مددجویی آذربایجان‌غربی در حال احداث است

آراز آذربایجان- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر، یک هزار و ۸۵۸ واحد مسکن مددجویی استان در حال احداث است که با اتمام آن، حدود یک سوم خانوارهای مددجو صاحب مسکن می شوند.
عزیز سهندی افزود: بر اساس آخرین نیازسنجی‌ها، در حال حاضر پنج هزار و ۲۰۶ خانوار شهری و روستایی مددجو در آذربایجان‌غربی فاقد مسکن مقاوم هستند.
وی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی تمام توان خود را برای تامین مسکن این تعداد خانوار به کار می‌گیرد.
وی بیان کرد: امسال ۴۸۸ واحد مسکن شهری و روستایی برای مددجویان فاقد مسکن تحت حمایت کمیته امداد استان احداث شده که از این تعداد، ۳۳۰ واحد روستایی و ۱۵۸ واحد شهری است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی ادامه داد: این آمار نشان می‌دهد که دو سوم واحدهای احداث شده برای مددجویان، در روستاها ساخته می‌شود که نشان‌دهنده توجه به کاهش مشکلات مددجویان به‌ویژه در روستاهاست.
سهندی گفت: برای ساخت ۴۸۸ واحد مسکن مددجویی روستایی و شهری طی سال جاری در آذربایجان‌غربی ۱۲۶ میلیارد ریال هزینه شده که متوسط ۲۶۰ میلیون ریال برای هر واحد را نشان می‌دهد.
وی افزود: منابع اعتباری تامین مسکن مددجویان شامل کمک‌های دولتی، تسهیلات صندوق امداد ولایت و سایر بانک‌ها، جذب مشارکت خیران و مشارکت اقوام و مددجویان است.
حدود ۱۷۳ هزار نفر در آذربایجان غربی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی قرار دارند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۳ ب.ظ

دیدگاه


پنج × 2 =