بیش از ۱۸۰۰ زندانی در واحدهای تولیدی آذربایجان‌غربی مشغول به کار شده‌اند

بیش از ۱۸۰۰ زندانی در واحدهای تولیدی آذربایجان‌غربی مشغول به کار شده‌اند

آرازآذربایجان، مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر یک‌هزار و ۸۵۰ زندانی در کارخانه ها و واحدهای تولیدی و صنعتی استان مشغول به‌کار هستند.
مجتبی محمدی عصر روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس زندان اشنویه اظهار کرد: این زندانیان روزانه به مراکز تولیدی، کارگاهی و همچنین بنگاه های اقتصادی اعزام و دوباره به محل حبس خود باز می گردند.
وی افزود: درآمد ماهیانه این زندانیان باتوجه به تخصص و مهارت خود بین ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون ریال متفاوت بوده که می تواند در تامین معیشت خانواده زندانیان بسیار تاثیرگذار باشد.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی آذربایجان غربی اضافه کرد: کاهش جمعیت کیفری، رسیدگی به معیشت خانواده های زندانیان و اشتغال زندانیان از اولویت های اداره کل زندان های استان است.
محمدی گفت: معافیت مالیاتی کارآفرینان، ارائه تسهیلات بانکی چهار درصد با مدت بازپرداخت هفت ساله، معافیت بیمه افراد بکارگیری شده و همچنین پرداخت ۶۰ درصد حداقل دستمزد کارگری از مشوق‌هایی است که کارآفرینان در صورت به‌کارگیری جمعیت کیفری و اشتغالزایی آنان می توانند از آن استفاده کنند.
وی همچنین ارتقای کیفیت اسکان و تغذیه زندانیان را از اولویت‌های این اداره کل دانست و ادامه داد: امسال افزایش ۶ هزار متری فضای ورزشی، کارگاه‌های اشتغالزایی و اسکان زندانیان از اولویت‌های دیگر در استان به شمار می رود.
وی در زمینه انتقال زندان ها به خارج از شهرها نیز گفت: در همین راستا ساخت زندان سلماس از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و احداث زندان شهرهای مهاباد و اشنویه نیز در دستور کار قرار دارد.
سیدعلی ترابی فرماندار اشنویه نیز در این آیین از خدمات رییس و کارکنان زندان اشنویه و همچنین انجمن حمایت از زندانیان شهرستان قدردانی کرد.
در این مراسم سیامک شیخلو به عنوان رییس جدید زندان اشنویه معرفی و از خدمات محمد اکبری قدردانی شد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹:۱۵ ق.ظ

دیدگاه


− یک = 8