بیش از ۱۷۷ هزار واحد روستایی آذربایجان غربی نیازمند بازسازی است

بیش از ۱۷۷ هزار واحد روستایی آذربایجان غربی نیازمند بازسازی است

آراز آذربایجان-مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: ۱۷۷هزار و ۱۰۰واحد مسکن روستایی استان نیاز به بازسازی دارند.
محمود بدلی افزود: براساس آخرین سرشماری، استان دارای ۲۵۸هزار و ۴۴۵ واحد مسکونی روستایی است که از این تعداد واحد روستایی تعداد ۱۷۷هزار و ۱۰۰واحد نیازمند بازسازی هستند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تاکنون تعداد ۷۰ هزارو ۷۰واحد مسکونی روستایی در استان با استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن مقاوم سازی و بازسازی شده اند، تصریح کرد: تعداد ۳۵۲۰ واحد نیز در دست اجرا هستند که تا پایان سال به اتمام خواهند رسید.
وی با تاکید بر اینکه طرح ویژه بهسازی مسکن روستاها و شهرهای زیر ۲۵هزار نفر جمعیت در حال اجرا می شود، اظهار کرد: طبق آخرین سرشماری جمعیت، از ابتدای اجرای این طرح تاکنون تعداد ۱۰۰۰۵واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در روستاها از تسهیلات این بنیاد بهره مند شده اند.
بدلی در خصوص برنامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی برای بازسازی واحدهای روستایی استان درسال جاری یادآور شد: برای بازسازی ۱۲ هزار واحد با صرف اعتبار ۴۸۰۰ میلیارد ریال( برای هر واحد ۴۰۰ میلیون ریال) نیاز است که تاکنون اعتبار برای بازسازی ۸۸۰۰ واحد تخصیص داده شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ادامه داد: از این تعداد تاکنون برای ۷۴۵۰واحد تشکیل پرونده و به بانک های عامل معرفی شده، همچنین ۱۸۰۰نفر نیز کار اجرایی خود را شروع کرده اند.
وی در خصوص وضعیت استان در زمینه مقاوم سازی مساکن روستایی نسبت به نرم کشوری گفت: در حال حاضر عملکرد مقاوم سازی مساکن روستایی در استان ۲۷درصد بوده که این وضعیت در کشور ۴۲درصد است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۴ ق.ظ

دیدگاه


9 + پنج =