- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

بیانیه گام دوم محور تصمیمات و عملکرد مسئولین است

Posted By admin On آذر ۷, ۱۳۹۸ @ ۱:۲۸ ب.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آرازآذربایجان-– نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: بیانیه گام دوم محور تصمیمات و عملکرد مسئولین است.
حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در نشست فصلی ائمه جمعه استان اظهارداشت: بیانیه گام دوم محور تصمیمات و عملکرد مسئولین است و نباید از آن غافل شویم فلذا تلاش کنید محور مطالبات خود را بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم کنید.
وی ضمن تبریک هفته بسیج به اهمیت رعایت شئون ائمه جمعه در استان تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین وظایف ائمه جمعه ریاست بر شورای فرهنگ عمومی است و امیدواریم ائمه جمعه ضمن برگزاری مرتب و منظم این جلسات مطالبات مشترک و عمومی را بصورت جمعی در جلسات شورای فرهنگ عمومی مطرح کرده و و موضوعاتی همچون ترکیب جمعیتی، تکثیر نسل و تولید محتوا در فضای مجازی را مصوب کرده و از عموم مردم مطالبه کرد.
امام جمعه ارومیه در ادامه به اهمیت ایجاد جریان‌فکری در استان تاکید کرده و گفت : متاسفانه در جامعه امروزی شاهدیم عده ای با استفاده از فضای مجازی به دنبال نهادینه کردن خواسته های خود در جامعه هستند در حالی که ما بعنوان ائمه جمعه و دارا بودن ظرفیت تریبون نماز جمعه و پایگاه های مردمی و مساجد میتوانیم مسائل دارای اولویت را در جامعه جریان سازی کرده و در جامعه نهادینه کنیم.
حجت الاسلام قریشی در ادامه با تاکید بر اینکه ائمه جمعه باید در برنامه های خود جلسات منظم تفسیر قرآن کریم و بیان مفاهیم نهج البلاغه را ایجاد کنید و در این زمینه ائمه جمعه باید پیشگام باشند گفت : مساجد را بعنوان محور فعالیت های فرهنگی جامعه باید تقویت کرده و و در این زمینه نقش ائمه جمعه در شهرستان ها بسیار مهم است و لازم‌است تلاش خود را در این زمینه افزایش دهیم .
وی در ادامه به افزایش ارتباط ائمه جمعه با مردم و بویژه جوانان تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین وظایف ائمه جمعه ارتباط وثیق با مردم و جوانان است و تلاش کنید این ارتباط را افزایش داده و انگیزه های لازم در جوانان مبتکر ایجاد کنید تا بتوانند در جامعه خود بخوبی نقش آفرینی کنند.
حجت الاسلام قریشی در محور بعدی سخنان خود به اهمیت فضای مجازی در کشور اشاره کرد و گفت: تولید محتوا در این عرصه بسیار مهم است و لازم است ائمه جمعه در این زمینه تمام ظرفیت خود را در حمایت از تولید محتوا در این فضا بکار بگیرند و در مورد مسائل مهم کشور اثرگذار باشند.
وی به اهمیت ایجاد ارتباط اخلاقی با مدیران‌شهرستانی اشاره کرد و گفت: تلاش کنید جلسات اخلاقی با حضور مدیران را ایجاد کرده و توصیه های اخلاقی ائمه اطهار علیهم السلام را برای مدیران یادآوری کنید چرا که این دیدارها بسیار با اهمیت است و لازم است این مساله را در شهرستان ها نهادینه کرده و اثرگذاری داشته باشید.
امام جمعه ارومیه با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت : تلاش کنید نقش پدرانه و اثرگذار خود را در انتخابات حفظ کنید و از ظرفیت خود برای افزایش مشارکت مردم در این زمینه استفاده کرده و شاخص های نمایندگان اصلح را برای مردم تبیین کنند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a8%db%8c%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%87-%da%af%d8%a7%d9%85-%d8%af%d9%88%d9%85-%d9%85%d8%ad%d9%88%d8%b1-%d8%aa%d8%b5%d9%85%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d9%88-%d8%b9%d9%85%d9%84%da%a9%d8%b1%d8%af-%d9%85%d8%b3/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.