نماينده مردم مهاباد در مجلس:

بی میلی دولت به نظارت دلیل تداوم گرانی با وجود کاهش قیمت ارز است

بی میلی دولت به نظارت دلیل تداوم گرانی با وجود کاهش قیمت ارز است

گروه خبر: یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به ورود نرخ ارز به کانال ۱۱ هزار تومان اظهار کرد: بی¬میلی دولت به نظارت دلیل تداوم گرانی با وجود کاهش قیمت ارز است . به گزارش آرازآذربایجان ، جلال محمودزاده با اشاره به تغییرات اخیر بازار ارز گفت : این کاهش از یک طرف پیام خوبی به آمریکایی‌ها می‌دهد و آن این است که تحریم و فشارهای آنها می‌تواند بی‌تاثیر باشد. این عدم تاثیر منوط به این است که کاهش نرخ ارز در بازار تاثیر جدی داشته باشد. هم‌اکنون شاهد این هستیم که کاهش اخیر حداقل در بازار کشاورزی تاثیری نداشته است.
نماینده مردم مهاباد در مجلس عدم تاثیر کاهش نرخ ارز در بازار را یک نگرانی بزرگ عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نرخ ارز کاهش یافته اما ماشین‌آلات کشاورزی، نهاده‌های دامی، کود و سم و… بر مبنای نرخ ارزی سابق به فروش می‌رود. کاهش نرخ ارز باید هم‌ارز با کاهش قیمت محصولات پیش رود.
این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه »کاهش نرخ ارز تداوم نخواهد داشت« گفت: قیمت دلار دوباره افزایش خواهد یافت علت آن هم هم‌ارز نبودن کاهش نرخ ارز و کاهش قیمت کالا است. اعتقاد من این است که کاهش اخیر موقتی است. پیشنهادم برای تاثیر کاهش نرخ ارز در بازار نظارت بیشتر دولت است. وقتی قیمت کود و سم با ارز ۱۴ هزار تومان تفاوتی با ارز ۱۱ هزار تومان ندارد، دولت باید وظایف نظارتی خود را جدی ‌تر پیگیری کند.
محمودزاده در پایان گفت: اگر دولت نظارت را بیشتر نکند،‌ کاهش نرخ ارز بهانه‌ای برای افزایش مقدار کالاهایی خواهد شد که قیمتشان مطابق با کاهش نرخ ارز، کاهش پیدا نکرده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۴:۰۸ ب.ظ

دیدگاه


− شش = 1