نماينده مردم اروميه در مجلس مطرح کرد

بی توجهی همه دولت ها نسبت به رفع مطالبات کارگران

بی توجهی همه دولت ها نسبت به رفع مطالبات کارگران

گروه خبر:نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس نبود امنیت شغلی را از مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری خواند وافزود: در سایه نبود نظارت وزارت کار همچنان شاهد عقد قراردادهای موقت کار و سفید امضا هستیم. نادر قاضی‌پور در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از قراردادهای موقت کار، این قراردادها را خارج از ضوابط قانون کار ارزیابی کرد و افزود: قراردادهای موقت کار، امنیت شغلی کارگران را به خطر انداخته و از کیفیت کار آنها می کاهد. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم حذف قراردادهای موقت کار تاکید کرد و یادآور شد: اعضای فراکسیون کارگری مجلس نیز بر حذف قراردادهای موقت کار تاکید دارند و حتی چندین بار این موضوع از سوی نمایندگان در صحن علنی مجلس مطرح شد ولی متاسفانه دولت در این باره واکنش مثبتی نشان داد و هنوز شاهد جذب کارگران با قراردادهای موقت در کارهای دائمی هستیم.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه دولت کارهای دائمی و مستمر خود را برون سپاری کرده است، افزود: واقعیت آن است که مبلغی که دولت بابت انجام کار به شرکت های پیمانکاری پرداخت می کند بیشتر از آن چیزی است که به دست جامعه کارگری می رسد به طوری که حتی یک چهارم آن هم به دست کارگران نمی رسد.
*نتیجه قراردادهای موقت کار از بین رفتن امنیت شغلی کارگران است
قاضی‌پور با تاکید بر اینکه نتیجه قراردادهای موقت کار از بین رفتن امنیت شغلی کارگران است، افزود: طبق این قراردادها کارفرما می‌تواند قرارداد را بدون توجه به سابقه کار کارگر یک طرفه تمدید کند و با وجود اینکه اکثر کارگران ساعات بیشتری کار می‌کنند ولی از حداقل های مصوب شورای عالی کار محروم هستند بنابراین نبود امنیت شغلی باعث می شود کارگران تحت هر شرایطی به کار خود ادامه دهند.
*وجود قراردادهای سفید امضا نتیجه بی_توجهی و ضعف نظارت وزارت کار
وی با بیان اینکه وجود قراردادهای سفید امضا نتیجه بی‌توجهی و ضعف نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به مطالبات جامعه کارگری است، تصریح کرد: در حالی که کارفرمایان مطالبات جامعه کارگری از جمله پاداش، مرخصی، عیدی و … را بعد از اتمام کار باید تسویه کنند ولی برخی کارفرمایان با سودجویی فرم های تسویه حساب را در بدو وورد به کارگران ارائه و آنها را مجبور به امضا می_کنند.
*ضرورت جلوگیری از عقد قراردادهای سفید امضا
نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم، بر ضرورت جلوگیری از عقد قراردادهای سفید امضا تاکید کرد و گفت: از آنجاییکه وجود این گونه قراردادها تضییع حقوق کارگران را به همراه دارد بنابراین نیاز است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیروی انتظامی از عقد قراردادهای مذکور با جدیت جلوگیری و با سودجویان به شدت برخورد کنند.این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: علیرغم قول های متعدد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر حذف قراردادهای سفید امضا، زیر سایه بی_توجهی این وزارتخانه همچنان شاهد عقد چنین قراردادهایی در کشور و در پی آن تضییع حقوق جامعه کارگری هستیم.وی مطالبات اصلی کارگران را رفع مشکلات معیشتی و مسکن برشمرد و ادامه داد: وضعیت معیشتی کارگران بسیار اسف بار است و با توجه به درآمد اندک این قشر نمی توان انتظار داشت از پس هزینه های زندگی خود بر آیند؛ البته نبود امنیت شغلی به عنوان اساسی‌ترین مشکل موجب می شود که قشر کارگری تحت هر فشاری به کارخود ادامه دهند.
*مسئولان واقیعت های جامعه کارگری را ببینند
قاضی‌پور با تاکید بر اینکه مسئولان باید واقعیت‌های جامعه کارگری را ببینند، تصریح کرد: از جمله درخواست های مهم فراکسیون کارگری مجلس از دولت تدبیر و امید رفع مشکلات معیشتی و مسکن کارگران است؛ البته امنیت شغلی کارگران نیز باید در اولویت قرار گیرد؛ لازم است دولت تدبیر و امید واقعیات جامعه کارگری را به درستی لمس کرده و با جدیت مشکلات آنها را رفع نماید.
*بی توجهی همه دولت ها نسبت به رفع مطالبات کارگران
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از بی توجهی همه دولت ها نسبت به رفع مطالبات کارگران، گفت: امید است دولت تدبیر و امید رفع مشکلات جامعه کارگری را در اولویت برنامه های خود قرار داده و به این قشر توجه بیشتری داشته باشد.
* لزوم تعیین تکلیف مسکن اجتماعی کارگران
نایب رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر تعیین تکلیف مسکن اجتماعی کارگران، گفت: هر چند طبق وعده وزیر راه و شهرسازی قرار شد که مسکن اجتماعی جایگزین مسکن مهر شود ولی متاسفانه تاکنون این مهم عملیاتی نشد و کارگران همچنان چشم انتظار هستند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۸ ق.ظ

دیدگاه


هفت + 4 =