بی تدبیری دولت دهم نفس دریاچه ارومیه را گرفت

گروه خبر: عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس با بیان اینکه انتقال آب از رودخانه ارس به دریاچه ارومیه ۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه می‌خواهد، گفت: علاوه بر توقف سدسازی در حوزه آبریز دریاچه ارومیه نیاز است که اقداماتی همچون حصار کشی اطراف دریاچه، انتقال آب‌های سطحی و آب رودخانه ارس و اصلاح شیوه کشاورزی منطقه نیز هم زمان انجام شود.
موید حسینی صدر درباره دستور توقف سد سازی در حوزه آبریز دریاچه ارومیه، با تاکید بر اینکه برای نجات دریاچه ارومیه باید هم زمان چند اقدام انجام شود مانند حصار کشی اطراف دریاچه، انتقال آب‌های سطحی و آب رودخانه ارس و اصلاح شیوه کشاورزی منطقه، افزود: جلسه یک ساعته ای با مسئولین دولتی برگزار شد و دولت اجرای این راهکارها را پذیرفت و این طور نیست که دولت با پیشنهادات نمایندگان استان موافق نباشد اتفاقا موافق است اما بودجه ندارد.
نماینده مردم خوی و چایپاره مجلس شورای اسلامی افزود: باید برای نجات دریاچه ارومیه از نظرات کارشناسان استفاده کرد و کارشناسان راهبردها را مشخص کنند. وی با بیان اینکه وضعیت دریاچه تاسف بار است و تقریبا ۷۰ درصد آن خشک و غلظت نمک آن در حال افزایش است که این باعث تشدید تبخیر در آب دریاچه می‌شود، افزود: اقداماتی که قرار بود در راستای نجات دریاچه ارومیه به کندی انجام شد به نحوی که دریاچه ارومیه نفس‌های آخر خود را کشیده و به مرگ خود نزدیک می‌شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۶:۴۲ ق.ظ

دیدگاه


9 × = هجده