- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

بی برنامگی کاندیداها حضرت پور را در شهرداری ابقا کرد

Posted By admin On شهریور ۱۹, ۱۳۹۶ @ ۱۲:۲۰ ب.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

مریم رسولی
گروه گزارش:عدم ارائه برنامه و درمواردی عدم انسجام برنامه های ارائه شده توسط افراد معرفی شده به عنوان تصدی گری شهردار ارومیه گزینه ای جز محمد حضرت پور را برای شهرداری ارومیه باقی نگذاشت.
تعدادی از اعضای دوره های چهارم و پنجم شورای اسلامی شهر ارومیه در نشستی مشترک میهمان موسسه مطبوعاتی میلاد(روزنامه آرازآذربایجان،امانت،عصرآذربایجان وپایگاه خبری ، تحلیلی آرازخبر) بودند، این نشست پیشتربه اصحاب رسانه ی استان اطلاع رسانی شده بودبنابراین ازنمایندگی خبرگزاری های استان ،نشریه های مکتوب وپایگاه های خبری دراین نشست حضورداشتند که هرکدام به صلاحدید درسانه خود به انعکاس آن اقدام می_کنند شروع جلسه با معرفی خبرنگاران رسانه_های مختلف ارومیه آغاز شد.
مهمترین مبحث این نشست سه ساعته ابقای شهردار بود که در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر ابقای شهردارارومیه را مورد پذیرش قرار دادند.
خلیل پور رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شورای شهر گذراندن مصوبه ای را برخلاف منافع مردم به رسانه ها اعلام خواهد کرد گفت: مصوبات شورا باید بر طبق موازین شرع و مطابق قانون اساسی باشد و در این مورد مراجع ذی صلاح همواره مصوبات شورا را با قوانین تطبیق می_دهند.
عضو دور پنجم شورای اسلامی شهر ارومیه در این خصوص موضوع ابقا<ء شهردار، گفت: گزینه های مختلف برای معرفی شهردار ارومیه، در شورای اسلامی شهر مطرح شد که در این راستا 26 نفر توسط اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه معرفی شدند که تعداد بسیار اندکی از این افراد رزومه خود را به شورای اسلامی شهر ارومیه ارائه دادند.
حسین پناهی تصریح کرد: در نهایت محمد حضرت پور گزینه مشترک اغلب اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه بود ولی من همچنان مخالف شهردار بودن محمد حضرت پور بودم و تا دقیقه آخر مخالفت خود را با ابقای شهردار اعلام کردم.
وی یادآور شد: از ۱۲ نفر که رزومه خود را ارائه داده بودند، فقط سه نفر اقدام به ارائه برنامه به شورا کردند و با رای اکثریت، شهردار ارومیه ابقا شد.
این مسؤول با بیان اینکه انتقاد زیادی بر عملکرد شهردار ارومیه دارم، گفت: با این وجود برای توسعه شهر باید از وی حمایت کنم.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه اعلام کرد: اصرار بود شهردار ابقا شود و برای عبور از وضعیت بحران فعلی اگر اصرار بر شهردار بودن وی است، برای حمایت از توسعه شهر از محمد حضرت پور در شورا حمایت خواهیم کرد.
پناهی اعلام کرد: باید از مدیری که برای شهر انتخاب می شود حمایت کنیم، ادامه داد: در عین حال باید نقدهای خود را نیز داشته باشیم و در نهایت برای توسعه شهر تلاش شود.
وی گفت: در این میان گزینه ای به غیر از حضرت پور نبود و باید از وی حمایت شود.
*برآیند عملکرد شهردار در دور قبل مورد قبول مردم بود
عضو دیگرشورای اسلامی شهر ارومیه در این خصوص گفت: به عنوان منتخب مردم وارد شورای اسلامی شهر ارومیه شدم و بنا به تشخیصی که داشتم به نیمه پر لیوان نگاه کرده ام و به عنوان منتخب مردم، محمد حضرت پور را انتخاب کردم و بر مبنای این تصمیم، سایر اعضای شورای شهر نیز ما را همراهی کردند.
ستارپور عضو سابق شورای شهر در پاسخ سوال خبرنگاران مبنی بر چرایی تاخیر در اتمام پروژه های عمرانی شهرداری گفت: در اتمام پروژه های شهرداری وضعیت اقتصادی کل جامعه موثر می باشد به طوری که کارنامه شهرداری ارومیه در روند تکمیل اغلب پروژه ها از جمله تصریح در پروژه ابوذر مثبت ارزیابی می_شود، وی افزود: مهمترین مشکل در رابطه با روند کند پروژه های عمرانی شهرداری کمبود بودجه و نقدینگی می باشد.
حسین بخشایشی تصریح کرد: در چهار سال گذشته خدماتی در شهر ارئه شده که در آنها اشکال و ایراد نیز بود ولی در کل برآیند این حرکت مثبت بوده که اعضای شورای اسلامی شهر به وی رای داده اند.وی در واکنش به سوال خبرنگاران مبنی بر انتصابی بودن شهردار ارومیه اعلام کرد: وقتی رای گیری صورت می گیرد واعضابه شیوه ی آزادانه اعلام نظرمیکنند پس انتصابی بودن رد شده و انتخابی بودن شهردار تایید می شود.
این مسؤول با اشاره به سالم بودن انتخابات شورای اسلامی شهر ارومیه، اعلام کرد: مردمی_ترین پارلمان محلی در انتخابات ارومیه را شاهد بودیم چرا که این انتخابات جناحی نبود.
بخشایشی با بیان اینکه در انتخاب شهردار به عملکردها توجه کردیم، گفت: شهردار ارومیه جامع ترین برنامه را از بین افراد معرفی شده ارائه داد.
وی با بیان اینکه ۳۰ سال در شهر ارومیه به عنوان یکی از مسؤولان شهری بوده ام، اظهار داشت: در این ۳۰ سال خدمتم به این موضوع رسیده ام که محمد حضرت پور قاطع و داش مشتی بود.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر بدهی شهرداری ارومیه و عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری طی سه ماه گذشته، گفت: مشکل جامعه ما مشکلات مالی است و اینکه سه ماه است شهرداری حقوق کارگران را پرداخت نکرده فقط مشکل شهر ارومیه نیست و در تمام شهرها شاهد این مشکلات هستیم.
بخشایشی یادآور شد: هر ساله وضعیت شهرداری ارومیه از فروردین ماه تا مهر دچار مشکلاتی می شود که سپس این مشکلات با درایت شهردار رفع می شوند.
وی اعلام کرد: اگر شهردار بودم امروز تعدیل نیرو کرده و پروژه ها را تعطیل می کردم ولی نگاه شورا این است تا به موقع حقوق ها پرداخت شود و روند توسعه شهر متوقف نشود.
این مسؤول به تبلیغات مسموم در شهر ارومیه علیه شهردار اشاره کرد و گفت: تبلیغات مسموم که در شهر علیه شهردار انجام شد سبب شده تا کارخانه های طرف قراردادعلاوه بر اینکه به شهرداری قیر ندهد بلکه چک شهرداری را به اجرا گذارند.
*انتخاب شهردار را نبش قبر نکنیم
مرتضی پیری سخنان خود را با اعلام مخالفتش از ابقای شهردار شروع کرد و اظهار داشت: من رای مخالف به شهردار دادم ولی در این میان رای افراد محترم بوده و فراموش نکنیم که قضاوت با مردم است و من مسؤول قضاوت مردم و روابط عمومی شورا نیستم.وی یادآور شد: از شهردار ارومیه سوالهایی داشتم که در ۲۸ بند مورد پرسش قرار گرفت و پاسخ هایی شنیدم که نهایتا حضرت پور ابقا شد و نمی توانیم این موضوع را نبش قبر کرده یا موشکافی کنیم.
این مسؤول با بیان اینکه کارگران شهرداری ارومیه طی سه ماه گذشته حقوق دریافت نکرده_اند، گفت: وقتی فردی در فقر به سر می برد ایمان خود را از دست می دهد؛متاسفانه امروز شاهدیم که افرادی کلیه خود را می فروشند تانه زندگی که گذران عمر کنند.
پیری افزود: دیروز چهار کارگر شهرداری در خیابان ازشدت گرسنگی دچارضعف شده وازحال رفتند و در این میان باید اولویت را حقوق کارگران در نظر بگیریم.
وی گفت: اگر توسعه را در ارومیه شاهد باشیم ولی نتوانیم کارگران را سیر کنیم، کار درستی نیست ودر این شرایط نباید انتظار کارکردن را از آنها داشته باشیم.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه پروژه شهربازی ارومیه دردی از درد مردم را دوا نمی کند، اعلام کرد: اجرای پروژه در میان شوره زارها صرفا هزینه کرد پولها در جای نامناسب است.
پیری گفت: نیروی مازاد در مدیریت ۴ ساله بر شهر تحمیل کرده ایم و باید پرسیده شود که چرا نیروی مازاد را در شهر کنترل نکرده ایم.
وی با بیان اینکه هزینه مربوط به پرسنل تقریبا دو برابرشده است و این نشان می دهد که دو برابر جذب نیرو داشتیم ،استاددانشگاه های ارومیه ادامه داد: اگر دل رحم هستید نیروها را حفظ و شرایط را فراهم کنید تا کارگران با شکم سیر کار کنند.
در این میان پناهی، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه پای استعفای پیری را در دور چهارم شورای اسلامی شهر ارومیه به میان کشید و این امر که سبب آزرده خاطری پیری شده بود واکنش تند پیری را در پی داشت.پیری در این خصوص گفت: اینکه پس از دو سال از فعالیت در دور چهارم شورا استعفا دادم به من و مردم ربط داشته و من تشخیص دادم که باید بعد از دو سال فعالیتم در شورای اسلامی، در انتخابات مجلس شرکت کنم.وی با بیان اینکه طی دو سال انتقاداتم را از شرایط موجود در شورا ارائه دادم، خطاب به پناهی اظهار داشت: نباید داعیه دار مردم باشیم.این مسؤول ادامه داد: انتقاداتم را در دو سال ارائه دادم وقتی شرایط را ندارم و فقط می_توانم اعلام مخالفت کنم، وقتی پشت صحنه توافقاتی را شاهد هستیم، بهترین راه این است که استعفا دهم. وی ادامه داد: تشخیص مردم نیز درست بود و همین تشخیص منجر شد تا بیشترین رای را در دور پنجم شورای اسلامی شهر داشته باشم.در ادامه روند جلسه حسین پناهی عضو دیگر شورای شهر، در مورد پرداخت حقوق معوق کارکنان شهرداری اظهار کرد: شهردار ارومیه برای پرداخت حقوق کارگران شهرداری قول مساعد داده است و مقرر شده تا یک ماه آینده این مشکل رفع شود.
وی اعلام کرد: اینکه پس از دو سال شورای اسلامی را ترک کنیم، مشکلات را رفع نمی کند و باید تلاش شود تا مشکلات را رفع کنیم.
در ادامه این نشست عادل فتاحی، عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: بحث شورا و مدیریت شهری فراتر از این است که برخی اعضای شورا خودبزرگ بینی کنند.
وی با بیان اینکه در دور گذشته شورا بالاترین نظرات کارشناسی را من ارائه داده ام، تصریح کرد: وقتی کاهش ساخت و ساز را شاهد هستیم چطور باید انتظار داشته باشیم که وضعیت توسعه و حقوق کارگران بهتر از این باشد؟
این مسؤول افزود: بودجه شهرداری نیز براساس وضعیت حاکم بر جامعه تدوین شده است و نباید انتظار بیشتری در این وضعیت داشته باشیم.
فتاحی با بیان اینکه در چهار سال گذشته با مشکلات جدی مواجه شدیم که از آن جمله می_توان به تحریم ها اشاره کرد که این امر سبب بروز مشکلات متعددی شد.
در پایان عضو دور چهارم شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به آخرین وضعیت پادگان لشگر?? ارومیه، گفت: فضای پادگان ۴۳ سال سابقه پیگیری دارد و نهایتا در دور دوم شورای اسلامی که حضور داشتیم با دستور مقام معظم رهبری مقرر شد این خیابان آزاد سازی شود ولی این امر به قدری پروسه طولانی داشت که دوره گذشته محقق شد.
سیدهادی ذاکر عضوسابق شوراهم دراین جلسه گفت: باید این موضوع از سوی استاندار آذربایجان غربی نیز مورد پیگیری قرار گیرد چرا که سخت گیری هایی در این خصوص وجود دارد که سبب بروز مشکلاتی شده و شاهد یکسری ایرادات در این پروژه هستیم که در شورای شهر مورد بررسی قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه باید خبرنگاران از مسؤولان مطالبه کنند که چرا عامل بازدارنده تله کابین ارومیه هستندگفت: خودشان بازدارندگی ایجاد کرده اند و این امر سبب شده امروزه نمی توانیم پروژه تله کابین را به اتمام برسانیم.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در دور چهارم ادامه داد: مقام عالی استان نیز در اراضی پادگان لشکر ارومیه مسؤول است چرا کسی در این خصوص پاسخگو نیست؟ در این میان بحث این است که طی چهار سال گذشته صدایمان به جایی نرسیده و متاسفانه برخی می خواهند این اراضی مورد زد و بند واقع شوند.
ذاکر افزود: مقام معظم رهبری این مشکل را در استان رفع کرده ولی مسؤولان ناتوان ما این مشکل را نمی توانند رفع کنند.وی با بیان اینکه در این خصوص درگیر سیاسی کاری شده ایم ادامه داد: پروژه امام نیز درگیر همین سیاسی بازی شد که این پروژه روند کندی را طی کرد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a8%d9%8a-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%da%af%d9%8a-%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%8a%d8%af%d8%a7%d9%87%d8%a7-%d8%ad%d8%b6%d8%b1%d8%aa-%d9%be%d9%88%d8%b1-%d8%b1%d8%a7-%d8%af%d8%b1-%d8%b4%d9%87%d8%b1/

URLs in this post:

[1] Image: http://www.araznews.ir/wp-content/uploads/2017/09/IMG_4327.jpg

[2] Image: http://www.araznews.ir/wp-content/uploads/2017/09/IMG_4363.jpg

[3] Image: http://www.araznews.ir/wp-content/uploads/2017/09/IMG_4371.jpg

[4] Image: http://www.araznews.ir/wp-content/uploads/2017/09/IMG_4376.jpg

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.