- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

بی برنامگی دولت عامل افزایش آسیب های اجتماعی است

Posted By admin On آذر ۲۱, ۱۳۹۵ @ ۶:۲۷ ق.ظ In سردشت,سیاسی | No Comments

گروه خبر:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با ابراز گلایه از کاهش ۲۰ درصدی حق بیمه زنان سرپرست خانوار در لایحه بودجه ۹۶ گفت: دولت باوجود داشتن بدنه کارشناسی قوی، هم از دادن برنامه ای محکم و جامع الاطراف امتناع می کند و هم اولویت های کشور را برای تخصیص اعتبار در لایحه بودجه نادیده می گیرد.
»کاهش ۲۰درصدی اعتبار حق بیمه زنان خانه دار با اولویت زنان سرپرست خانوار«؛ تیتر خبری بود که روی خروجی خبرگزاری ها رفت.
ذیل خبر آمده بود: »اعتبار موضوع حق بیمه زنان خانه‌دار متأهل با اولویت زنان سرپرست خانوار با ۲۰ درصد کاهش نسبت به سال جاری مبلغ ۲۴۰۰۰۰ میلیون ریال برای سال آینده از سوی دولت پیش‌بینی شده است«
اما اینکه چرا حق بیمه زنان سرپرست خانوار توسط دولت در بودجه سال آینده کاهش یافته موضوعی بود که با رسول خضری، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت مطرح کردیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مساله زنان سرپرست خانوار در حوزه آسیب های اجتماعی قرار می گیرد گفت: این موضوع علیرغم اهمیت، متاسفانه در لایحه بودجه به صورت کمرنگ به آن پرداخته شده است.
اینکه مجلس در بررسی لایحه بودجه حتما به حوزه آسیب های اجتماعی توجه خواهد کرد موضوعی بود که نماینده مردم پیرانشهر و سردشت به آن اشاره کرد.
وی این را هم گفت که این مساله باید در برنامه ششم هم مورد توجه و تاکید دولت قرار می گرفت اما ? سال است که مجلس از دولت بر سر ارائه برنامه ششم گلایه دارد؛ توضیح خضری هم این بود که متاسفانه دولت تنها احکام برنامه را ارائه می کند که چندان جنبه اجرایی نداشته و نمی توان به صورت جدی به آنها پرداخت.
خضری به بودجه اختصاص یافته به سازمان ها و ارگان هایی که در موضوعات مرتبط با کودکان کار، معتادان و بهبودیافتگان و مسائلی از این دست فعالیت می کنند هم اشاره کرد و گفت: اینگونه آسیب های اجتماعی مساله اول کشور ماست و رهبری معظم انقلاب هم بارها بر آنها تاکید داشته اند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از دنیای اقتصاد ، آخرین گلایه این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هم عدم برنامه ریزی درست توسط دولت بود؛ اینکه دولت باوجود داشتن بدنه کارشناسی قوی، هم از دادن برنامه ای محکم و جامع الاطراف امتناع می کند و هم اولویت های کشور را برای تخصیص اعتبار در لایحه بودجه نادیده می گیرد. همچنین نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به تشکیل فراکسیون حفظ تالاب ها و دریاچه ها در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: ایجاد این فراکسیون با محوریت دریاچه ارومیه نقش بسزایی در احیای این دریاچه دارد.
سید هادی بهادری با اشاره به اقدام های انجام شده در مجلس شورای اسلامی برای تسریع در روند احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: بیش از ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عضو فراکسیون حفظ تالاب ها و دریاچه ها هستند و در سایه حساسیت ایجاد شده در رابطه با خشک شدن دریاچه ارومیه، اعضای این فراکسیون عزم جدی برای احیای نگین آبی آذربایجان دارند.
وی با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز پس از بازدید از دریاچه ارومیه تاثیر بخش کشاورزی در احیای این دریاچه را مورد بررسی قرار داده اند، گفت: تخصیص اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه از طریق رئیس جمهوری نیز پیگیری شده و معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز برای تخصیص اعتبارهای لازم قول مساعد داده است.
بهادری افزود: عزم جدی همچون گذشته برای احیای دریاچه ارومیه دارد و مطالبه های مردم ارومیه با جدیت از سوی نمایندگان پیگیری می شود. وی عملکرد دولت در احیای دریاچه ارومیه را مثبت عنوان کرد و افزود: هرچند با مشکل عدم اختصاص اعتبار در ستاد احیای دریاچه ارومیه مواجه هستیم اما طرح های انتقال آب به دریاچه ارومیه با سرعت قابل قبولی در حال پیشرفت است.بهادری با اشاره به پیشرفت مناسب طرح انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه اظهار کرد: این طرح توسط ۲ دستگاه حفاری تونل / TBM/ در حال اجراست و بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نقش آزاد سازی سد سیلوه در احیای دریاچه ارومیه را موثر خواند و افزود: پس از آزادسازی آب این سد، بیش از ۲۰۰ میلیون مترمعکب آب به دریاچه اورمیه هدایت می شود.
دریاچه ارومیه بزرگترین دریاچه داخلی ایران و دومین دریاچه شور جهان به شمار می رود که در ۲۰ سال گذشته همواره با مشکل کاهش تراز آبی مواجه شده و به سمت خشک شدن کامل پیش رفته است؛ در سال های اخیر و در سایه تدبیر دولت یازدهم تراز آبی این دریاچه حدود نیم متر بالاتر آمده و امید را در مردم این منطقه زنده کرده است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a8%d9%8a-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%85%da%af%d9%8a-%d8%af%d9%88%d9%84%d8%aa-%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d9%8a%d8%b4-%d8%a2%d8%b3%d9%8a%d8%a8-%d9%87%d8%a7%d9%8a-%d8%a7%d8%ac/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.