نماينده مردم اروميه در مجلس:

بیکاری و فقر در حد نان شب کرامت ملت را پایمال کرده است

بیکاری و فقر در حد نان شب کرامت ملت را پایمال  کرده است

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: مردم نباید احساس کنند که رفتار برخی مسؤولان در مسائل بین‌المللی به نوعی لجاجت تبدیل شده است. هر تصمیم و حرکت مسؤولان مستقیما روی معیشت مردم اثر می‌گذارد، نباید به این مسائل بی‌تفاوت باشیم.
به گزارش آرازآذربایجان ، روح‌الله حضرت‌پور در نطق میان دستور مجلس شورای اسلامی به سردار قاسم سلیمانی به دلیل دریافت عالی‌ترین نشان نظامی از دست مقام معظم رهبری تبریک گفت.
وی خطاب به مقامات ارشد نظام، گفت: مردم نان شب ندارند و آن وقت ما صحبت از فضائل و مکازم انسانی و اخلاقی می‌کنیم. مردم از خرید قبر برای امواتشان درمانده هستند و آن وقت صحبت از مسکن ارزان می‌کنیم. گلوی معلم صبح تا عصر برای تربیت فرزندان‌مان پاره می‌شود شب بغضِ فشارهای معیشتی گلویش را می‌فشارد. کشاورز هشت ماه می‌کارد و درو می‌کند و دست و آخر منفعت کارش به جیب دلالان می‌رود. نیروهای مسلح که برای امنیت، نظم و اقتدار جان‌شان را کف دست گرفته‌اند از فشار تامین مخارج زندگی جان‌شان به لب آمده، کارکنان دولت حقوق اندکی می‌گیرد که کفاف یک هفته را هم نمی‌کند، کارگران نیز ماه‌ها بدون دستمزد کار می‌کند و سفره‌اش خالی است. بانکها که در همه جای دنیا حامی تولید و اشتغال می‌کنند در ایران کارخانجات را توقیف و بفروش می‌رسانند.
حضرتپور ادامه داد: تولیدکننده‌ای که شغل ایجاد می‌کند و ضامن خودکفایی کشور است تبدیل به بدهکاری شده که دنبال ضامن و پرونده کسب می‌افتد. بازنشسته که یک عمر کار کرده تا در میانه زندگیش دمی بیاساید حالا مجبور است دو شیفت و سه شیفت کار کند. زمانی جنگ بود و مردم این مرز و بوم شجاعانه مبارزه کردند، با زندگی کوپنی ساختند و حالا مجبورند در صف خرید کالاهای اساسی کرامت‌شان را پایمال کنند. پدر و مادری که با هزار امید فرزندشان را بزرگ می‌کنند شاهد بیکاری و انواع بزه‌های اجتماعی جوانان‌شان هستند.نماینده مردم ارومیه در مجلس از مسؤولان پرسید: با بیانیه گام دوم انقلاب چه خواهیم کرد؟ این بیانیه باید نصب‌العین قرار گیرد و امور به دست مردم سپرده شود. جوانان جسارت و قدرتی دارند که می‌توانند کشتی انقلاب را از دریای متلاطم فعلی عبور دهند، همانطور که جنگ را به سرانجام مطلوب رساندند. بیاییم ارزش‌هایمان را حفظ کنیم اما در عین حال مشکلاتی که در سطح بین‌المللی داریم را حل کنیم. نمی‌توانیم تا ابد در تنش بمانیم.
مردم نباید احساس کنند که رفتار مسؤولان در مسائل بین‌المللی به نوعی لجاجت تبدیل شده است. هر تصمیم و حرکت مسؤولان مستقیما روی معیشت مردم اثر می‌گذارد و نباید به این مسئله بی‌تفاوت باشیم. صبر این مردم عزیز را تمام نکنید. به خوبی می‌دانیم که اگر این اتفاق بیفتد چه بلایی بر سرمان می‌آید.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۲ ق.ظ

دیدگاه


× 2 = ده