نماينده مردم سلماس در مجلس:

بیکاری و تنگنای معیشتی جوانان آذربایجان غربی را وادار به مهاجرت می کند

بیکاری و تنگنای معیشتی جوانان آذربایجان غربی را وادار به مهاجرت می کند

گروه خبر: نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ، در توزیع منابع کشور باید عدالت اجرا شود و برای استان های مرزی مانند آذربایجان غربی، مزایایی مانند توجه به معیشت و ایجاد اشتغال مورد توجه قرار گیرد گفت: بیکاری و تنگنای معیشتی جوانان آذربایجان¬غربی را وادار به مهاجرت می¬کند.
شهروز برزگر کلشانی نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : شرکت های دولتی در استان های مرزی سرمایه گذاری نمی کنند و به همین دلیل جوانان بیکار به استان‌های مرکزی مهاجرت می کنند.
به گزارش آرازآذربایجان ، شهروز برزگر کلشانی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، در اخطار اصول ۳ و ۴۳ قانون اساسی اظهار داشت: ۷۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه شرکت های دولتی است که عمدتاً این شرکت ها در استان های مرکزی سرمایه گذاری کرده اند، ولی در استان های مرزی چنین سرمایه گذاری را از آنها شاهد نیستیم.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از جمله نتایج استان هایی که شرکت های دولتی در آنجا سرمایه گذاری می_کنند، این است که افراد ساکن در این استان ها مشغول به کار می شوند و این کارخانجات نیز ارزش افزوده برای آنجا ایجاد می کند.
وی تصریح کرد: این در حالی است که در استان آذربایجان غربی و شهرستان سلماس، هنوز در کارهای مقدماتی مانند آبرسانی، مدرسه سازی و جاده سازی هستیم.
برزگر ادامه داد: در توزیع منابع کشور باید عدالت اجرا شود یا اینکه برای استان های مرزی مانند آذربایجان غربی، مزایایی مانند توجه به معیشت و ایجاد اشتغال مورد توجه قرار گیرد، زیرا به دلیل عدم توان ایجاد اشتغال، جوانان شهرهای مرزی به استان های مرکزی مهاجرت می کنند در نتیجه ترکیب جمعیتی برهم می خورد.
وی افزود: این مسئله دو رویکرد دارد. یکی اینکه در کسب و کار مناطق نقش بسزایی دارد و افرادی که در این استان ها زندگی می کنند مشغول به کار می شوند و کارکرد دوم این است که ارزش افزوده‌ای که این کارخانه‌ها و شرکت‌های دولتی از بودجه عمومی کشور برخوردار می‌شوند، در آن شهرها و روستاها سرمایه گذاری می‌کنند؛ غافل از اینکه در استان‌های مرزی در کارهای مقدماتی آبرسانی و ساخت مدرسه باقی مانده‌ایم.
نماینده مردم سلماس در مجلس ادامه داد: در توزیع منابع کشور باید عدالت اجرا شود. استان‌های مرزی باید از مزایای مرزی برای معیشت خود برخوردار شوند. این جزو وظایف حاکمیت و دولت است. اگر این اتفاق افتد ما شاهد مهاجرت جوانان استان‌های مرزی برای پیدا کردن کار به استان‌های مرکزی نخواهیم بود که ترکیب سنی و جنسی مناطق نیز برهم نخواهد خورد.
علی مطهری که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به اخطار وی بیان کرد: بحث توسعه متوازن در برنامه ششم آمده است و در بودجه نیز آورده شده است. مهم اجرایی شدن است. خود ما نیز باید موضوع را پیگیری کنیم.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۹ ق.ظ

دیدگاه


× چهار = 32