امام جمعه ماکو:

بیکاری در حال حاضر مهم‌ترین مشکل آذربایجان غربی است

بیکاری در حال حاضر مهم‌ترین  مشکل آذربایجان غربی است

گروه خبر:امام جمعه ماکو با بیان اینکه : متأسفانه امروزه رشد نرخ بیکاری در جامعه ما نگران کننده شده است گفت : بیکاری در حال حاضر مهم‌ترین مشکل آذربایجان¬غربی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری اظهار داشت: در حال حاضر بیکاری مهم‌ترین مشکل ماکو و آذربایجان غربی است و اگر از ظرفیت‌های این شهرستان به خوبی استفاده شود می‌تواند در کاهش بیکاری نقش مهمی ایفا کند.
وی افزود: ماکو به سبب موقعیت تجاری که دارد می‌تواند به قطب ترانزیتی و گردشگری کشور تبدیل شود و اگر مسئولان به این موضوع اهمیت دهند می‌تواند گره گشای بسیاری از مشکلات جامعه باشد.رنجبری گفت: در اسلام بیکار ماندن نهی شده و در وظایفی که برای حاکمیت مشخص گردیده است، فراهم کردن زمینه‌های اشتغال و حرفه آموزی برای شهروندان است ولی متأسفانه امروزه رشد نرخ بیکاری در جامعه ما نگران کننده شده و خانواده‌های اندکی در جامعه وجود دارند که به صورت ملموس و محسوس مشکلات بیکاری را لمس نکنند.
امام جمعه ماکو تصریح کرد: به جای این که در دانشگاه به دانشجویان صنعت یاد داده شود تا بعد از اتمام تحصیلات بتوانند برای خود و دیگران کارآفرینی کنند اما صرفاً به دانشجویان مدرک داده می‌شود و بعد از اتمام دانشگاه وارد جامعه می‌شوند و می‌گویند که اگر قرار بود کارگری کنم چرا ۴ سال عمرم صرف دانشگاه شد و کلی هزینه متحمل شدم و این نکته حتماً باید مورد توجه مسئولان واقع شود.
وی تأکید کرد: وقتی یک فرد بیکار است ناخودآگاه دچار افکار انحرافی می‌شود و این سبب معضلات اجتماعی و فرهنگی می‌شود و انسان اگر کار کند از آسیب‌های اجتماعی خطرناک در امام می‌ماند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ، رنجبری خاطرنشان کرد: متأسفانه آمار طلاق در ماکو نیز در حال رشد است و عامل اصلی این مشکل بیکاری است و اگر امروز جلوی این غده سرطانی گرفته نشود جامعه با خطرات بزرگی مواجه می‌شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


6 − سه =