بیکاری از دلایل اصلی طلاق در آذربایجان غربی است

بیکاری از دلایل اصلی طلاق در آذربایجان غربی است

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بیکاری و نداشتن امنیت شغلی از دلایل اصلی طلاق در آذربایجان غربی است .
به گزارش آرازآذربایجان ، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طلاق در جامعه کنونی دلایل بسیاری را در آمارها برای خود ثبت کرده که از جمله آنها می توان به اعتیاد، ازدواج در سنین بالا، وسواس های فکری بیکاری و نداشتن امنیت شغلی اشاره کرد.
نادر قاضی پور افزود: هرچه ازدواج ها در سنین پایین تر شکل گیرد، دوام آن بیشتر می شود و با انجام آموزش های لازم برای زوجین می_توان سطح رضایت زناشویی را بالا برد و میزان طلاق را کاهش داد. وی با بیان اینکه روحانیان و افراد باتجربه باید به عنوان الگوی نمونه برای زوجین در حل مشکلات آنان یاری گر باشند گفت: مشاوره‌ های قبل از ازدواج، فرهنگ سازی در بین خانواده ‌ها، کم کردن توقعات در خانواده و جامعه، درک و تفاهم زوجین و تقویت باورهای دینی و مذهبی از جمله راهکارهای کاهش طلاق است. به گزارش ایرنا، طلاق پیامدهای ناخوشایند اجتماعی در پی دارد که از آن جمله می توان به بزهکاری کودکان و نوجوانان، فحشا، اعتیاد، فرار و ولگردی کودکان افت تحصیلی خودکشی زن یا شوهر و حتی کودکان، کاهش میل به ازدواج و کم شدن شانس ازدواج در خانواده و در اطرافیان به ویژه فرزندان طلاق، افسردگی، مشکلات شخصیتی و سایر بیماری های روانی اشاره کرد.
همچنین مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی با اشاره به آمار ازدواج های ثبت شده در ۶ ماهه نخست سال جاری، گفت: در این مدت ۱۳ هزار و ۶۴۵ ازدواج ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از کاهش هشت درصدی برخوردار بود.
محمد حیرت انگیز اضافه کرد: میانگین سنی ازدواج در آذربایجان غربی در آقایان ۲۶٫۵ سال و در بانوان ۲۲ سال بوده و میانگین سنی طلاق نیز در استان در آقایان ۳۶ سال و در بانوان ۳۱ سال است.
وی تاکید کرد: نرخ عمومی ازدواج به ازای هر هزار نفر جمعیت ساکن استان هشت ازدواج و نرخ عمومی طلاق ۱٫۸ واقعه است.
حیرت انگیز با اشاره به بیشترین میزان عمومی ازدواج در شهرهای استان نیز افزود: شوط چایپاره و چالدران به ترتیب بیشترین تعداد ازدواج و شهرهای پلدشت، پیرانشهر و سردشت کمترین میزان ازدواج را دارد.وی بیان کرد: شاهین دژ و بوکان دارای بیشترین میزان طلاق نسبت به جمعیت بوده و چالدران و پلدشت کمترین طلاق را داراست.
این در حالی است که تعداد ۲ هزار و ۹۴۳ طلاق طی ۶ ماهه نخست سال جاری در آذربایجان غربی به وقوع پیوست که از کاهش ۳٫۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بود؛ پدیده تلخی که منفورترین حلال به شمار می رود و کم آن هم زیاد است.
شناسایی علل و عوامل طلاق به ویژه در فرهنگ های مختلف ضروری است و بر اساس آمارهای مختلف بیشترین میزان طلاق در سال_های ابتدایی زندگی و حتی ماه های آغازین زندگی مشترک اتفاق می افتد و در برخی موارد کم تحملی زوجین در شناخت سلایق از مهمترین عوامل آن به شمار می رود. کاهش آمار طلاق آذربایجان غربی در نیمه نخست سال جاری را هم می توان نتیجه تاکیدات مقام معظم رهبری درباره تقویت بنیان خانواده، تلاش دولتمردان و سازمان های مسوول در زمینه آموزش و انجام اقدامات پیشگیرانه در اول زندگی مشترک به شمار آورد. آمارهای طلاق در سایر استان ها هم ارقام بیشتری را نشان می دهد و آذربایجان غربی در جایگاه مطلوب تری به لحاظ پایین بودن آمار طلاق در کشور دارد؛ به گفته کارشناسان در بیشتر موارد بیکاری و ‌اعتیاد به پایین آمدن آستانه تحمل زوجین و طلاق در این استان منجر می شود.
همچنین بنابر آمارهای اعلام شده از سوی مسوولان، نداشتن مهارت در زندگی زناشویی و فقر در سواد همسرداری، نداشتن تفاهم، نارضایتی ‌های جنسی، عدم مسوولیت ‌پذیری زوج و زوجه، شبکه های ماهواره ای، خیانت و دخالت از جمله دیگر دلایل طلاق در جامعه امروز است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۴ ق.ظ

دیدگاه


+ هشت = 11