بیمه بر هر درد بی درمان بی دواست!

وحید حاج سعیدی
گروه تحلیل :حتماً با دیدن عنوان مطلب امروز چنین گمان بردید که ما امروز هم قصد داریم به آچار کشی یا واکاوی حقوق و فیش های نجومی مدیران بیمه بپردازیم یا صنعت بیمه مملکت را آچارکشی کنیم و هزار راه نرفته را یک شبه با دمپایی و پیژامه طی کنیم. اما زهی خیال باطل چرا که این رشته سر دراز دارد و دوستان فرموده اند حقوق های نجومی وجود ندارد و احتمالاً حقوق های تپلی که برخی مسئولان دریافت می کنند بخشی از کهکشان است! در ضمن بحث آبروی افراد در کار است شلوار باب اسفنجی سوشا مکانی یا بادگیر مهرداد جم در کنسرت که نیست هر کس بیاید اظهار نظر کند و کاریکاتور بکشد! البته دریافت حقوق های آنچنانی مایه خیرات و مبرات فراوانی در جامعه است از جمله ارائه طرح ها و ایده های تراریخته و سوفسطایی برخی مسئولان که گاهی منشا تحولات اساسی و بنیادین در جامعه می شوند و ما امروز بر آنیم یکی از این طرح های شبه سوفسطایی را رونمایی کنیم. لطفا کنار بروید تا ما بتوانیم طناب دو سر پرده را بکشیم تا از طرح جدید رونمایی کنیم. حقیقت امر بعد از رویکرد موفقیت آمیز در بیمه شخص ثالث، بدنه خودرو، آتش سوزی، محصولات کشاورزی، مسئولیت، مهریه، بیمه اعضاء و جوارح هنر مندان و ورزشکاران و … چندی قبل صحبت از طرح ماندگار و اصیل »بیمه اوقات فراغت و تحصیل جوانان« به میان آمد. بالاخره این اوقات فراغت جوانان نسل جدید برای خودش مراتبی دارد و مثل گذشته نیست که « کنجی و فراغتی و یک شیشه ی می» و یا « فراغتی و کتابی و گوشه چمنی» و در حقش دعا! در واقع امروز تا اوقات فراغت غنی سازی نشود و با مخلفات و ادویه اصل چین سفرا آرایی و تزئین نشود، کسی سراغش نمی رود و جوانان به همان دود سرطانزای قلیان بسنده می کنند! اما اصل داستان به رویات جراید
محسن طلایی ماهانی، مدیرکل طرح های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان از آغاز طرحی به منظور بیمه فراغت و تحصیل خبر داد و در تشریح آن گفت: در بحث اوقات فراغت زمینه‌هایی وجود دارد که می تواند منجر به بروز آسیب هایی به افراد شود و بیمه یعنی جبران خسارات و آسیب های احتمالی که به افراد تحت حمایت تعلق می‌گیرد. موضوع دیگری که به دنبال اجرای آن هستیم »بیمه تحصیل« است، این بیمه به نوعی سرمایه گذاری برای تحصیل جوانان است و از همان بدو تولد فرد این امکان وجود دارد تا خانواده او را تحت پوشش بیمه تحصیل قرار دهند.
ساقی؛ داداشی کجایی بیا… »ساقی بیا که یار ز طرح پرده بر گرفت!« بالاخره یک فرقی باید بین پیشنهادات آبکی و کم چرب حقیر شوریده مغز با طرح ها و ایده های مدبرانه مدیران ارشد مملکت باشد. فقط خلق الله مانده اند با این همه خدمات بیمه ها و حال خوش چه کنند. طرف زمین کشاورزی را بیمه می کند. بعد از سیل کارشناس پرداخت خسارات می گوید: سیل از سمت شمال وارد زمین شما شده است و ما زمین شما را به جهت سیل جنوبی بیمه کرده بودیم! و قس علی هذا القیاس…
با این وجود از آنجا که قدما هم بر اهمیت بیمه واقف بودند و معتقد بودند »بیمه بر هر درد بی درمان بی دواست«، ما نیز چند پیشنهاد درخور شان ادارات بیمه افاضه می گردد:
الف) بیمه سپرده های بانکی: این روزها به مدد رویکرد اقتصادی نوین در هر کوی و برزن و کوچه، یک بقالی، یک بنگاه معاملاتی ، یک بانک و چند موسسه مالی مجاز و غیر مجاز مشغول خدمت رسانی به خلق الله هستند؛ فلذا مردم بخش اعظمی از نقدینگی خود را در این مراکز سپرده گذاری کرده اند. پیشنهاد می شود در کنار بررسی طرح اخذ مالیات از سپرده ها، طرح »بیمه سپرده بانکی« هم مطرح شود. چون به همان تعداد که هر روز بانک های جدید افتتاح می شوند، بانک و موسسه قدیمی تعطیل شده و بانک مرکزی درب آنها را کاه گل می گیرد و خلق الله سفیل و سرگردان می شوند. با این رویکرد جدید علاوه بر درآمد هنگفت بیمه ها، زمینه سپرده گذاری سایر افراد جامعه نیز فراهم می شود.
ب) بیمه بسته معیشتی: این رزها که صحبت از ادغام بسته معیشتی و یارانه ۴۵ هزار تومانی و یارانه ادغامی است و باقی داستان؛ پیشنهاد می شود یارانه های دریافتی از سوی دولت توسط بیمه گران بیمه شود تا در صورت قطع مردم دستشان به یک جایی بند شود و بیش از حد ضرر نکنند!
سایر مقولاتی را که چکش خور بیمه ای دارند، خودتان پیدا کنید بیل که کمرتان نخورده است؟!
.Arazazarbaijankhabarname@gmail.com

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۵ ق.ظ

دیدگاه


+ دو = 6