شهردار اروميه:

بیمه بافت های فرسوده ارومیه در اولویت قرار می گیرد

بیمه بافت های فرسوده ارومیه در اولویت قرار می گیرد

گروه خبر:شهردار ارومیه گفت: ساختمان های فرسوده و مجتمع های بزرگ را در اولویت قرار دهیم.
محمد حضرت پور در نشست علنی شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: ساختمان های بالای ۳۰ سال داخل بافت ۴۱۷ هکتار فرسوده و مجتمع های بزرگ شهر، ۵۰۰ واحدی باهنر و شیخ شلتوت را در اولویت بیمه بافت های فرسوده به مناقصه قرار دهیم.
این پیشنهاد مورد موافقت اعضای شورای شهر قرار گرفت و تصویب شد.
شهردار ارومیه گفت: قیمت پایین مناطق فرسوده موجب شده است تا بخش خصوصی رغبتی برای سرمایه گذاری و نوسازی در مناطق فرسوده شهر نداشته باشد.
حضرت پور در جمع اعضای شورای شهر گفت: علی رغم حمایت دولت و اعطای وام برای برای نوسازی بافت های فرسوده از هزار و ۵۰۰ واحد سهمیه استان امسال تنها ۵۵۰ پرونده برای دریافت وام تشکیل شده است. شهردار ارومیه همچنین فرهنگ استفاده از بیمه حوادث را یکی از راههای جلوگیری از متضرر شدن مردم در وقوع حوادث ناشی از سیل، زلزله و آتش سوزی عنوان کرد و افزود: در این راستا ۳۴ هزار واحد در مقابل حوادث بیمه شده است و در فاز دوم ۱۰ هزار واحد مسکونی که در ۴۱۷ هکتار بافت فرسوده شهر می باشد بهمراه منطقه شیخ شلتوت و ۵۰۰ دستگاه تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی هم برای بررسی راهکارهای جدید خدمت رسانی به مردم ارومیه میهمان جلسه شورای شهر بود. اکبری هم گفت:طی سه سال گذشته میزان بهرمندی مردم استان از فاضلاب شهری ۸ درصد افزایش یافته و به ۷۰ درصد رسیده است. او گفت: تصفیه خانه شهر ارومیه ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره برداری از آن ظرفیت تصفیه فاضلاب از ۸۰ متر مکعب به ۱۴۰ متر مکعب خواهد رسید و پسابهای رها شده می تواند نقش مهمی در احیای دریاچه ارومیه داشته باشد. اکبری فرسودگی لوله های آب شهری را بزرگترین چالش شرکت آب وفاضلاب عنوان کرد وافزود : اصلاح ۲۱ کیلومتر خط انتقال آب ، ۲۰ کیلومتراحداث شبکه ، ۱۰ هزار متر مکعب مخرن ، برای سال ۹۶ برنامه ریزی شده تا از ۲۳ درصد پرت آب در خطوط انتقال جلوگیری کنیم.
لطیفه مبین در ادامه این جلسه گفت: ایجاد دفاتر نوسازی بافت فرسوده و در ساز و کار این مسئله کار شده است.
وی ادامه داد: در منطقه ها از سرمایه گذاران شهری دعوت و خدماتی که توسط دفتر خدمات شهری انجام گرفته ساز و کار مناسبی را می توانند انجام دهند.
حسن بخشایشی با اشاره به اینکه بحث فیش های آب و آب بها یکی از مشکلات حاضر در بین مردم است گفت: فیش های آبی به شورای شهر ارجاع می شود که رقم های نا متعارف آب بها در آن ها دیده می شوند.
نکته دیگر این که در بعضی مناطق که کانال کشی فاضلاب در آن ها وجود ندارد، آبونمان و هزینه های آب و فاضلاب گرفته شده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۳ ق.ظ

دیدگاه


سه + = 8