نماينده مردم سردشت در مجلس:

بیمه‌ها از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند

بیمه‌ها از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند

گروه خبر: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت : بیمه‌ها از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند و بدهی‌های معوقه سنگینی دارند.
به گزارش آرازآذربایجان، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه ۴ میلیون و هفتصد هزار نفر به دلیل همپوشانی بیمه‌ای ‌از لیست بیمه سلامت حذف شده‌اند از راه‌اندازی سامانه‌ای در جهت شناسایی افراد دارای دو دفترچه بیمه درمانی و ارائه پیشینه درمانی بیماران خبر داد.
رسول خضری ، با تکذیب این خبر که در کشور حدود ۶ میلیون نفر فاقد دفترچه بیمه هستند گفت: بعد از اجرای طرح تحول سلامت چهار میلیون و هفتصد هزار نفر که همپوشانی بیمه داشته‌اند به این معنا که از دو دفترچه درمانی به طور همزمان استفاده می‌کردند از لیست بیمه سلامت حذف شده‌اند.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر افرادی در کشور وجود داشته باشند که فاقد دفترچه درمانی هستند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر بیمه سلامت بعد از ثبت‌نام از مزایای دفترچه بیمه این سازمان بهره‌مند شوند، بنابراین در کشور فردی که از هیچ بیمه‌ای بهره‌مند نباشد، وجود ندارد.
وی یادآورشد: هم‌اکنون سامانه‌ای را در سازمان‌های بیمه‌گر کشور به صورت مشترک راه‌اندازی کرده‌اند که تنها با وارد کردن کدملی فرد در آن، اگر تحت پوشش بیمه قرار داشته باشد، سازمان بیمه دوم نمی‌تواند وی را تحت پوشش قرار دهد، بنابراین از طریق این سامانه افرادی که به طور همزمان از دو دفترچه بیمه درمانی استفاده کنند، شناسایی و حذف خواهند شد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، در بیان معایب استفاده از دو بیمه همزمان تصریح کرد: بی‌تردید استفاده همزمان از دو بیمه یک هزینه مضاعفی را بر بیت‌المال و سازمان‌های بیمه‌گر تحمیل می‌کند، آن هم در شرایطی که بیمه‌ها از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند و بدهی‌های معوقه سنگینی دارند و چنانچه هزینه دیگری نیز بر آنها اضافه شود، قطعا زمین گیر خواهند شد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در شرایط کنونی سازمان‌های بیمه‌گر در حال تحول هستند و برای خدمات بهینه به سیستم سامانه پیشرفته‌ای تجهیز می‌شوند که حتی دفترچه‌های خدمات درمانی هم حذف شود و بجای آن کارت‌های هوشمند یا ثبت در رایانه صورت بگیرد تا از این طریق وزارت بهداشت با حذف این دفترچه‌ها هم به محیط زیست کمک کرده و هم هزینه بیمه‌ها را کاهش دهد، از سوی دیگر پیشینه درمانی بیماران در سامانه ثبت شده که این امر به تشخیص سریع و ارائه برنامه‌های درمانی جدید کمک خواهد کرد./
همچنین نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به خلق قانونی در مورد نحوه برخورد با معتادان متجاهر بعد از دستگیری گفت: باید در کشور برای رسیدگی دقیق به این معضل یک وزارتخانه مستقل تاسیس شود. »رسول خضری« عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی ، در خصوص نحوه برخورد قانون پس از دستگیری معتادان متجاهر اظهار داشت: این افراد بعد از دستگیری به مراکز ترک اعتیاد اجباری منتقل می‌شوند و بعد از سپری کردن دوران موقت، دوباره به جامعه برمی‌گردند و مصرف مواد افیونی را از سر می‌گیرند.
این نماینده خانه ملت با بیان اینکه در مورد برخورد با معتادان متجاهر خلأ قانونی وجود دارد، افزود: امروز در جهان ۲۵ کشور به شدت درگیر معضل اعتیاد هستند که از این تعداد فقط ۲ کشور برای بررسی و حل و فصل این مشکل وزارتخانه تاسیس کرده‌اند.
وی با بیان اینکه در راه مبارزه با مواد مخدر و دستگیری باند قاچاق مواد تعداد زیادی از نیروهای مسلح به شهادت رسیده‌اند، تصریح کرد: باید در کشور برای ریشه کن کردن این معضل به صورت دقیق و برنامه‌ریزی شده عمل کرد، لذا سازمان‌هایی که به طور مستقیم یا غیر مستقیم با این موضوع درگیر هستند به خوبی وظایف خود را انجام نمی‌دهند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی وجود یک وزارتخانه مستقل پیرامون رسیدگی به وضعیت اعتیاد و معتادان در کشور را ضروری دانست و گفت: باید در این زمینه آسیب‌شناسی کرد و با برنامه‌ریزی در این مورد مهم اقدام جدی به عمل آورد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


سه + = 10