نماينده مردم اروميه در مجلس:

بیمارستان امام رضا چهار بار توسط وزرای دولت های مختلف افتتاح شده است

بیمارستان امام رضا چهار بار توسط وزرای دولت های مختلف  افتتاح شده است

گروه خبر : نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به بدعهدی دولت در اتمام قطار ارومیه گفت: پروژه قطار مراغه به ارومیه ‌انتخاباتی بود.
نادر قاضی‌پور ، با تاکید بر لزوم توجه هرچه بیشتر دولت به استان آذربایجان غربی اظهار کرد: انتظار ما این است که وزرای اقتصادی و صنعتی دولت قدم به این استان محروم بگذارند و به این ترتیب گام‌های موثرتری در زمینه توسعه آذربایجان غربی برداشته شود. وی با اشاره به افتتاح بیمارستان امام رضا (ع) برای بار چهارم در طول تاریخ تأسیس آن گفت: از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سئوال کنید که بیمارستان امام رضا (ع) ارومیه قرار است چند بار توسط وزرای دولت‌های مختلف افتتاح شود. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با پوچ خواندن وعده‌های دولت در ارتباط با افتتاح خط آهن مراغه به ارومیه عنوان کرد: براساس آیه شریفه »المومن عهد الوفا« مومن کسی است که به عهد خود وفا کند اما می‌بینیم که بعد از انتخابات دوستان دولتی ما دیگر پیگیر پروژه قطار ارومیه نیستند درحالی که قرار بر این بود که اول اردیبشهت ماه سال ۹۶ شاهد شنیده شدن صدای سوت قطار در ارومیه باشیم. قاضی‌پور گریزی نیز به بحث دریاچه ارومیه و حواشی موجود پیرامون دفتر استانی ستاد احیا زد و گفت: ستاد احیا دریاچه ارومیه ستاد مرگ توسعه در آذربایجان غربی است و متاسفانه در طول این چند سال مانع از اجرای پروژه‌های عمرانی در شهرستان مظلوم ارومیه شده است. به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ، وی افزود: برای چندمین بار تکرار می‌کنم که حیات و ممات آذربایجان غربی و شهرهای آن به دو سد نازلو و باراندوزچای وابسته است و تعطیلی این دو پروژه اشتباه محضی بود که باید در ارتباط با از سرگیری آن‌ها تجدید نظر شود. این در حالیست که دیگرنماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت : سوت قطار تا یک ماه دیگر در ارومیه به صدا در می آید. سید هادی بهادری بابیان اینکه عملیات ریل گذاری و ایستگاه راه آهن در مراحل پایانی هستند اضافه کرد : پیش بینی ها بر این است که این عملیات تا یک ماه آینده به پایان برسد و در واقع حدودا یک ماه دیگر قطار به ارومیه بیاید .
وی افزود : البته حدودا ۲ ماهی برای تردد رسمی مسافران قطار به دلیل انجام عملیات کامل رگلاژ در زیر ریل ها طول بکشد .
نماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس تصریح کرد : اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومانی که سال گذشته به این پروژه تزریق شد باعث تسریع عملیات شده است و قبل از آن هر سال معمولا ۵ تا ۱۰ میلیارد تومان به این پروژه ی مهم داده می شد که سال قبل با پیگیری های مداوم و مستمر ، نهایتا آقای رئیس جمهور ، آقای نوبخت و آقای آخوندی این پروژه را نیز در اولویت قرار دادند و با اختصاص این مبلغ به این طرح ، تقریبا نفس پروژه باز شد .
سید هادی بهادری گفت : البته برای اتمام کامل پروژه ، برای ساخت محوطه سازی و ساختمان های جنبی و بدهی های پیمانکاران قبلی حدودا ۱۰۰ میلیارد تومان هم اعتبار مورد نیاز است .
وی همچنین در خصوص کسب برخی مجوزهای لازم برای استفاده از قطار سریع السیر ارومیه – تبریز خبر داد و افزود : به زودی مطالعات آن شروع خواهد شد و به دنبال آن با اجرا و بهره برداری از آن ، مسیر ارومیه به تبریز در ۴۵ دقیقه قابل طی خواهد بود .
نماینده ی مردم شهرستان ارومیه در مجلس یادآور شد : راه زیرساخت توسعه است و وقتی ایجاد شود به دنبال آن رشد تجارت ، صنعت ، کشاورزی و گردشگری هم رنگ رونق میگیرد .
سید هادی بهادری افزود: با بهره برداری از این پروژه و دیگر طرح های استان در حوزه ی راه ، ارومیه از حالت بن بستی خارج شده و مسیر توسعه و ترقی را با شتاب خواهد پیمود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۰ ق.ظ

دیدگاه


7 − = پنج