مجري و قائم مقام وزير راه و شهرسازي در اروميه:

بیش از ۵۳ درصد پروژه‌های مساکن مهر کشور راکد مانده‌اند

بیش از ۵۳ درصد پروژه‌های مساکن مهر کشور راکد مانده‌اند

گروه خبر: مجری و قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: متأسفانه بیش از ۵۳ درصد از پروژه‌های مسکن مهر در کشور به صورت راکد، تعطیل و یا نیمه تعطیل باقی مانده‌اند.
به گزارش آراز آذربایجان اصغری مهرآبادی در هفتاد و هفتمین شورای تامین مسکن و حمل و نقل آذربایجان غربی با بیان اینکه رفع مشکلات مساکن مهر در کشور نیازمند همکاری تمامی مسئولان و مردم می‌باشد، اظهار کرد: با تلاش‌های بسیار تاکنون از دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کل استان‌های کشور، یک هزار و ۵۰ واحد به بهره برداری رسیده‌اند و ۱۷۵ هزار واحد دیگر نیز تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسند.
وی با بیان اینکه ۵۸ درصد پروژه‌های مسکن مهر کشور با مشکل مواجه هستند، افزود:از تعداد کل واحدهای دارای مشکل، ۹۰ درصد هم اکنون راکد بوده و هیچ فعالیتی در آن‌ها انجام نمی‌شود.
*مشکلات زیربنایی، مهم‌ترین مشکل مساکن مهر کشور هستند
مهر آبادی در ادامه سخنان خود مشکلات زیربنایی را مهم‌ترین مشکلات مساکن مهر کشور عنوان کرد و تصریح داشت: این امر در برخی استان‌ها به دلیل مدیریت مناسب و همراهی مدیران نهادها و دستگاه‌های اجرایی حل شده و امیدواریم این مشکلات در آذربایجان غربی نیز رفع شود.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اضافه کرد: نمایندگان وزارت نیرو، وزارت نفت و متصدیان بیمه و مالیات در استان‌ها باید کمک کنند تا مشکل طرح‌های مسکن مهر در نقاط مختلف کشور مرتفع شود.
*نیازمند ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین خدمات روبنایی مساکن مهر کشور هستیم
وی خدمات رفاهی، آموزشی، اجتماعی و مشکل مسجد را از جمله مشکلات روبنایی در طرح‌های مسکن مهر کشور برشمرد و گفت: در این راستا نزدیک به ۲۸۰ باب مدرسه از منابع دولتی و تجهیز و نوسازی مدارس و تعداد بسیار زیادی مسجد در کشور در کنار طرح‌های مسکن مهر در دست ساخت است.مهرآبادی اعتبار مورد نیاز برای رفع این مشکلات روبنایی و تامین این نوع خدمات را بیش از ۳ هزار میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: در کنار منابع دولتی برای رفع مشکلات مساکن مهر کشور نباید استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را نیز فراموش کرد اگرچه اقداماتی نیز در این راستا آغاز شده است.
*بدون احداث خدمات زیربنایی، سکونت مردم در مساکن مهر هرگز صلاح نیست
هادی بهادری معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های خدمات رسان باید با تدبیر و دوراندیشی مشکلات مسکن مهر را رفع کنند، افزود: وضعیت مسکن مهر استان در آخرین مراحل خود قرار گرفته اما باید به یاد داشته باشیم که آخرین قدم‌ها مشکل‌ترین قدم‌هاست و باید با تمام توان برای رفع آن‌ها اقدام کرد.
وی با اعلام اینکه بدون ایجاد خدمات زیر بنایی، سکونت مردم در مساکن مهر هرگز صلاح نیست، بیان داشت: شرکت‌های خدمات رسان باید پیش از تحویل مسکن‌های مهر، اقدامات خود را در جهت ارائه خدمات زیربنایی به مردم انجام دهند.
وی با عنوان اینکه کاربری‌های واحدهای مسکن مهر هنوز مشخص نیست، اضافه کرد: اجرای طرح‌های مسکن مهر در حجم انبوه بدون در نظر گرفتن فضاهای آموزشی و بهداشتی، خدمات شهری در شان مردم نیست و تعاونی‌ها پیش از واگذاری مسکن باید این موارد را به اتمام برسانند.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: نهادهای اقتصادی نظیر امور اقتصادی و دارایی، امور مالیاتی و بیمه‌ها باید بیش از پیش وارد عمل شده و مردم را از سرگردانی نجات دهند.
بهادری در خاتمه سخنان خود با اشاره به قابلیت خرید و فروش مسکن مهر با تدبیر دولت تدبیر و امید، افزود: طبق این تصمیم دولت، واحدهای مسکن مهر دارای بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی می‌توانند توسط صاحبان، واگذار شوند که این امر رغبت مردم را برای تکمیل، افزایش می‌دهد.
*پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی مساکن مهر تعاونی در آذربایجان غربی
خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در این جلسه روند ساخت و ساز ۲۳ هزار و ۵۶۵ واحد مسکن مهر تعاونی‌ها را ۷۵ درصد اعلام کرد و بیان کرد: پیشرفت اجرایی پروژه‌های مسکن مهر در شهرستان‌های اشنویه، پیرانشهر، میاندوآب، بوکان، نقده، شاهین دژ، خوی و ماکو از میانگین پیشرفت اجرایی استانی بالاتر است.
وی ادامه داد: عملیات نازک کاری در ۱۲ هزار و ۳۳۶ واحد تعاونی مسکن مهر تکمیل شده است.
وی اضافه کرد: اگر چه بیشتر مشکلات کلان طرح مسکن مهر در استان حل شده اما در صورتی که شرکت‌های خدمات رسان با جدیت پای کار بیایند سال آینده می‌توانیم اختتامیه مسکن مهر را در استان جشن بگیریم.
محبت خواه با اعلام اینکه امسال جهش بهتری نسبت به سال‌های پیش به لحاظ پیشرفت فیزیکی در طرح مسکن مهر داشته‌ایم، اظهار کرد:شهرهای میاندوآب با ۱۵/۹۷ درصد، اشنویه با ۵۵/۹۶ درصد و بوکان با ۶۲/۹۵ درصد بیشترین پیشرفت فیزیکی طرح مسکن مهر را در استان به خود اختصاص داده‌اند.
وی شهرهای سردشت، سلماس و مهاباد را نیز شهرهایی عنوان کرد که دارای کمترین پیشرفت فیزیکی در استان هستند.مدیرکل راه و شهرسازی استان با تاکید بر تسریع در اجرای عملیات احداث شبکه جمع آوری و خط انتقال فاضلاب شهرک‌های گلمان و گلشهر در شهرستان ارومیه افزود:مهم‌ترین مشکل در حوزه خدمات زیربنایی در مسکن مهر به ویژه در ارومیه در خصوص فاضلاب است و این مشکل به رغم سکونت نزدیک به یک هزار خانوار در گلمان همچنان ادامه دارد.وی در خاتمه سخنان خود کندی مراحل اجرایی پروژه‌های تاسیسات زیربنایی از جمله تامین منبع آب در مساکن مهر شهرستان شاهین دژ، سیستم روشنایی معابر منطقه گلمان شهر ارومیه، شبکه گاز در سایت‌های آبیاری شهرستان سلماس و دو شهرستان میاندوآب را از مهم‌ترین مشکلات و موانع پروژه‌های مسکن مهر استان عنوان کرد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۷:۰۵ ق.ظ

دیدگاه


3 × = نُه