عضو شوراي اسلامي شهر اروميه:

بیش از ۱۰۰ نقطه ارومیه مستعد بروز فاجعه انسانی است

بیش از ۱۰۰ نقطه ارومیه مستعد بروز فاجعه انسانی است

گروه خبر: عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: ساختمان ها و مردم ساکن بافت تاریخی، بافت فرسوده و مناطق حاشیه شهر در معرض به طور جدی در معرض آسیب هستند.
حسین پناهی ، با اشاره به وقوع زمین لرزه اخیر اظهار کرد: مناطق آسیب پذیر شهر در برابر زلزله و بلایای طبیعی باید به زودی بهسازی و نوسازی شود.
وی تصریح کرد: به جرات آسیب پذیرترین نقطه در بافت فرسوده ارومیه مجمتع مسکونی ۵۰۰ دستگاه واقع در خیابان شهید باهنر است که سعی کردیم نوسازی کنیم و الگوی سایر نقاط آسیب پذیر قرار دهیم که متاسفانه علی رغم تمام مشوق_ها سرمایه گذاری برای این اقدام پیدا نشد و کار در مرحله مطالعاتی باقی ماند.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه، ابراز داشت: بیش از ۱۰۰ نقطه در ارومیه مستعد بروز فاجعه انسانی است که یکی از خطرناک ترین این نقاط یعنی مجتمع ۵۰۰ دستگاه ارومیه، جان نزدیک به هزار نفر را مورد تهدید قرار داده است.
وی ضمن بیان این که نگاه مادی به مساله ایمنی، جان مردم ارومیه را مورد خطر قرار داده است گفت: باید مدیریت مبنی بر اصول شهرسازی و کنترل خط آسمان و تعداد طبقات رعایت می شد که متاسفانه با مجوز یا بی مجوز یا با ماده ۱۰۰ رعایت می شد که نشده است و این مساله ایمنی ارومیه را تحت الشعاع قرار داده است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از راه دانا؛ پناهی خاطرنشان کرد:ساختار بافت فرسوده باید اصلاح و نوسازی شود و نسبت به ترمیم بافت تاریخی اقدام جدی صورت گیرد به شکلی که بدون صدمه زدن به این بافت ایمنی شهر را تامین کنید.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۷:۱۲ ق.ظ

دیدگاه


− نُه = 0