نماينده مردم شاهين دژ در مجلس:

بیشتر بیمارستان‌ها در شهرهای بزرگ فرسوده و ناایمن است

بیشتر بیمارستان‌ها در شهرهای بزرگ فرسوده و ناایمن است

گروه خبر:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با هشدار نسبت به فرسودگی مراکز درمانی، گفت: متاسفانه اگرچه بسیاری از بیمارستان ها در کشور به ویژه در شهرهای بزرگ فرسوده بوده و بارها هشدارهایی در این زمینه داده شده اما کمتر به آن توجه شده است. همایون هاشمی با ابراز تاسف نسبت به بروز حادثه پلاسکو، افزود: باید از این فاجعه درس گرفت و نگاهی به ساختمان‌های فرسوده و ناایمن در شهرها به ویژه کلانشهرها انداخت چراکه امروزه بسیاری از ساختمان ها در کشور امنیت کافی ندارند.
نماینده مردم تکاب، شاهین دژ و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه بسیاری از بیمارستان ها در کشور به ویژه در شهرهای بزرگ از فرسودگی زیادی رنج می برد که این می تواند زنگ خطری جدی در حوزه سلامت محسوب شود درحالی که بارها این هشدارها داده شده اما کمتر تلاشی برای مقاوم سازی این مراکز درمانی صورت می گیرد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: از سویی دیگر نباید از این نکته غافل شد که بیمارستان ها به خودی خود جزو مراکز خاص و بازوی مدیریت بحران هستند و در زمان وقوع هر حادثه ای آماده باش نیروی های پزشکی و پرستاری در مراکز درمانی می تواند کمک ویژه ای به مدیریت در آن حادثه کند.
وی یادآور شد: با وجود چنین اهمیتی، بازهم بسیاری از ساختمان های بیمارستان ها که از گذشته ساخته شده بیش از ۳۰ سال عمر دارند که نیاز به یک تجدیدنظر و بررسی کارشناسی مهندسان برای مقاوم سازی این مراکز را می طلبد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: هدف آن نیست که ساختمان های ناایمن حتما تخریب شود بلکه باید متخصصان ساختمان ارزیابی دقیقی انجام دهند تا در صورت ضرورت، این ساختمان ها بهسازی شوند چراکه در همه کشورها نیز وضع این چنینی وجود دارد به گونه ای که با انجام آزمایش های تخصصی میزان مقاومت ساختمان ها را بررسی و براساس آن چگونگی مقاوم سازی آن را عملیاتی می کنند.
*اراضی جنگلی تخریب و شهرک صنعتی احداث می‌شود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با هشدار نسبت به تغییر کاربری اراضی جنگلی و کشاورزی در شهر آمل و استان البرز خواستار ورود جدی وزیر جهاد کشاورزی به این موضوع شد. نادر قاضی پور در رابطه با تذکر به وزیر جهاد کشاورزی به منظور جلوگیری از زمین خواری صنعتی، گفت: مدارک و مستنداتی به دست ما رسیده است مبنی بر اینکه برخی افراد سودجو در استان البرز و شهرستان آمل زمین های درجه یک کشاورزی و جنگل های سه هزار ساله را تخریب و اقدام به ساخت کارخانه و شهرک صنعتی کرده اند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با هشدار نسبت به تغییر کاربری اراضی جنگلی و کشاورزی در شهرستان آمل و استان البرز، با یادآوری تذکر خود به وزیر جهاد کشاورزی، افزود: در این رابطه اطلاعات مورد نیاز در مورد زمین خواری های صنعتی صورت گرفته در شهرستان آمل و استان البرز را به سمع و حضور وزیر رساندیم و منتظر پیگیری این موضوع از جانب وی هستیم؛ انتظار می رود این موضوع هر چه سریع تر بررسی و نتایج به ما ارائه شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی اشتباهی جبران ناپذیر است، منفعت طلبی و سودجویی عده ای خاص را در بروز این معضل موثر دانست و ادامه داد: قوانین متقن و محکمی در رابطه با زمین خواری داریم و از وزیر جهاد کشاورزی انتظار داریم که با پیروی از این قوانین نسبت به برخورد با زمین خواران اقدام کند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از خانه ملت ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه جنگل جزو انفال است و نباید تحت تصرف عده ای سودجو درآید، افزود: مسئولان باید با اقدامات جهادی از تغییر کاربری زمین های کشاورزی جلوگیری کند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۲ ق.ظ

دیدگاه


6 + سه =