- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

بودجه مناسب برای فعالیت‌های قرآنی در نظر گرفته نمی‌شود

Posted By admin On آذر ۱۳, ۱۳۹۷ @ ۲:۳۱ ب.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آراز آذربایجان-مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: از مظلومیت‌های قرآن در جامعه اسلامی، این است که هزینه و بودجه کافی برای فعالیت‌های قرآنی در اختیار مؤسسات قرار نمی‌گیرد.
به گزارش آراز آذربایجان، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر جوانبخت، در جلسه توجیهی طرح ملی بشارت ۱۴۵۲، بیان کرد: مصیبت و بلاهایی که در کشور، جهان اسلام و عالم وجود دارد، نشان‌دهنده دوری از معارف قرآنی است.
وی با اشاره به اینکه اگر احکام دین و معارف دین، ساری و جاری شود، شاهد این میزان از درگیری در جامعه نخواهیم بود، ادامه داد: تمامی مشکلات کنونی جهان به خاطر دوری جستن مردم از قرآن بوده و باید بتوانیم با نشر معارف قرآنی، در برابر مشکلات ایستادگی کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی تصریح کرد: علی‌رغم تشکر از دولت، نسبت به نیاز جامعه به مباحث و آموزه‌های قرآنی که از کودکی تا بزرگسالی بودجه‌ها در اختیار سازمان‌ها برای نشر معارف قرآنی هزینه می‌شود، ولی به حد کافی اتفاق نیفتاده و این مورد از مظلومیت‌های قرآن در جامعه اسلامی بوده و هزینه و بودجه کافی برای فعالیت‌های قرآنی در اختیار موسسات قرار نمی‌گیرد.
این مسئول با اشاره به اینکه طرح بشارت ۱۴۵۲، نمونه و مصادق عینی برای هم‌افزایی دستگاه‌ها در رابطه با فعالیت‌های قرآنی است، اظهار کرد: هرجا هم‌افزایی بوده، نتیجه‌گیری بهتری شده و با محوریت یک دستگاه نبوده و امید است امسال نیز این طرح با هم‌افزایی، به بهترین نحو احسن انجام شده و طرح تخصصی حفظ قرآن که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، صورت پذیرد.
*حفظ قرآن، مقدمه‌ای برای تدبر و عمل به آن است
نماینده مرکز ستاد حفظ و قرائت قرآن اوقاف گفت: حفظ قرآن مقدمه‌ای است برای تدبر و عمل به آن، اگر می‌خواهیم به قرآن عمل کرده و در اسلام باقی بمانیم و به توصیه‌های آن نیز عمل کنیم، باید موفق به حفظ قرآن شویم.
حجت‌الاسلام والمسلمین داوود قاسمی، نماینده مرکز ستاد حفظ و قرائت قرآن اوقاف‌ در این جلسه توجیهی با اشاره به تاکید فرمایشات مقام معظم رهبری در ۲۰ سال گذشته بر حفظ قرآن، افزود: در واقع غیر از مباحث دیگر که ایشان فرموده‌اند، حفظ قرآن از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و تأکید کرده‌اند که فرزندان خود را به سوی حفظ قرآن تشویق کنید و حتی تاکید کردند که ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت شود.
وی ادامه داد: دلیل تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ قرآن این است که حفظ قرآن مقدمه‌ای است برای تدبر و عمل به آن، اگر می‌خواهیم به قرآن عمل کرده و در زندگی خود اجرا کنیم، باید بتوانیم آن را حفظ کنیم و اگر بخواهیم در اسلام باقی بمانیم و به توصیه‌های آن نیز عمل کنیم، باید موفق به حفظ قرآن شویم.
حجت‌الاسلام والمسلمین قاسمی افزود: ۵ آیه از قرآن نیز بر روی حفظ قرآن تاکید کرده‌اند و در حفظ قرآن، راه و روش‌هایی وجود دارد که اگر بیاموزیم، حفظ قرآن نیز آسان می‌شود، لذا می‌بینیم که بسیاری افراد به راحتی قرآن را حفظ می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در مباحث قرآنی در کشور کم‌کاری کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: آمار حافظان کل قرآن در کشور بسیار کم است و باید علت این مساله ریشه‌یابی شود، شرط ورود به دانشگاه الازهر مصر، حفظ قرآن بوده و سیستم به گونه‌ای چیده شده که ناخودآگاه بسیاری افراد حافظ قرآن می‌شوند و تمامی دانشجویان این دانشگاه در مصر حافظ قرآن هستند.
نماینده مرکز ستاد حفظ و قرائت قرآن اوقاف بیان کرد: کسی که حافظ قرآن است، برخی چیزها را رعایت کرده و همین مصونیت، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد و اگر قرآن را حفظ کنیم، همیشه با ما خواهد بود و در دنیا و آخرت همیشه با ما باقی خواهد ماند و ما باید آن را حفظ کنیم تا قرآن نیز از ما صیانت کند.
وی یادآور شد: طرح ملی بشارت ۱۴۵۲، به صورت آکادمیک حفظ قرآن را از جز سی شروع کرده که بیشتر مردم با سوره‌های این جز مانوس بوده و برخی از سوره‌ها را از کودکی در مدارس نیز حفظ شده‌اند، ۳۷ سوره در این جز قرار دارد و در واقع یک سوم سوره‌های قرآن در جز سی قرار گرفته و حفظ همین جز می‌تواند مشوق خوبی برای حفظ کل قرآن باشد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a8%d9%88%d8%af%d8%ac%d9%87-%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b9%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%aa%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.