- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

بودجه دولتی جوابگوی نیازهای گردشگری در کشور نیست

Posted By admin On اسفند ۱۳, ۱۳۹۷ @ ۱:۰۳ ب.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

گروه خبر:معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: بودجه دولتی جوابگوی همه نیازهای گردشگری و سرمایه گذاری در سطح کشور نیست.
ولی تیموری در نخستین نشست توسعه گردشگری استان‌های غرب کشور با بیان اینکه امسال بودجه استان‌ها در امتداد بودجه گردشگری قرار داده شده است افزود: باید توجه خاصی به توان بخش خصوصی صورت بگیرد چرا که به تنهایی بودجه دولتی جوابگوی همه نیازهای گردشگری و سرمایه گذاری در سطح کشور نیست و همچنین باید مقامات محلی نیز در این راستا پای کار بیایند.
وی با بیان اینکه امروزه ذائقه گردشگران در ایران و جهان به سمت مردم شناسی و شناخت آداب و رسوم قدیمی مناطق سوق پیدا کرده است افزود: در استان‌های شمال غرب کشور تنوع اقوام و مذاهب مختلف در کنار جاذبه‌های تاریخی و تفریحی بسیار است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: اگر گردشگری در یک منطقه از کشور رونق پیدا کند به مراتب منفعت آن به سایر استان‌های کشور نیز خواهد رسید از این روز همه دستگاه‌های اجرایی باید برای رسیدن به توسعه در ابعاد ملی و منطقه‌ای همکاری‌های لازم را داشته باشند که صدا و سیما در این راستا با معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور نقش مهمی دارد.
تیموری با اشاره به ظرفیت مرزی استان و جذب گردشگر خارجی عنوان کرد: مردم را به سمت استفاده از تورهای گردشکری ترغیب کنید تا از این طریق هزینه سفرها کاهش یابد و برای دفاتر مسافرتی نیز درآمد ایجاد شود که این راهکار نیازمند تهیه بسته‌های سفر دقیق باشد که حتی می‌توان مشوق‌های مادی و معنوی نیز برای استفاده از این بسته‌های سفر در نظر گرفت.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: ۹۳ مرکز اقامتی با پنج هزار تخت در سطح آذربایجان‌غربی وجود داشته که در سال جاری ۳۰ مجوز سرمایه‌گذاری با اعتبار بالغ بر چهارهزارو ۵۰۰ میلیارد ریال در استان صادر شده است.
جلیل جباری با بیان اینکه امسال همچنین ۳۰ مجوز سرمایه‌گذاری با اعتبار بالغ بر چهارهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در استان صادر شده است اظهارداشت: با بهره‌برداری از آنها ظرفیت اقامتی در استان افزایش ۳۰ درصدی خواهد شد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی افزود: هم اکنون ۳ فرودگاه فعال در استان آذربایجان غربی وجود داشته و بزرگترین منطقه بخش گردشگری را منطقه آزاد ماکو در استان به خود اختصاص داده است.
جباری با بیان اینکه استان ما بدلیل اینکه سرزمین اقوام و ادیان بوده از منظر گردشگران خارجی و ایرانی قابل توجه بوده، افزود: استان آذربایجان غربی قطب گردشگری، فرهنگی و ورزشی است.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از مهر،دادن اختیارات ویژه به استان‌های غربی کشور در زمینه توسعه ارتباطات با کشورهای هم مرز در ارتباط با امضای تفاهم نامه‌ها، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و مناسبات دیگر از پیشنهادات ارائه شده در این نشست بود.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a8%d9%88%d8%af%d8%ac%d9%87-%d8%af%d9%88%d9%84%d8%aa%db%8c-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d8%a8%da%af%d9%88%db%8c-%d9%86%db%8c%d8%a7%d8%b2%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%af%d8%b1%d8%af%d8%b4%da%af%d8%b1%db%8c-%d8%af/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.