بودجه اشتغال جایگزین کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه تخصیص یابد

بودجه اشتغال جایگزین کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه تخصیص یابد

آرازآذربایجان-نماینده مردم سلماس در مجلس گفت: در سال ۹۷ حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای اشتغال‌زایی تخصیص‌یافته در حالی که از این بودجه مبلغ بسیار ناچیز در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در نظر گرفته‌شده که تخصیص هم نیافته است.
شهروز برزگر ، به اهمیت ایجاد اشتغال در حوضه آبریز دریاچه ارومیه به‌ غیر از بخش کشاورزی پرداخت و اظهار داشت: وضعیت دریاچه ارومیه با برنامه‌نویسی کاغذی قابل احیا نیست بلکه نیاز به عملیاتی شدن این برنامه‌ها دارد.
نماینده مردم سلماس در مجلس بیان کرد: در سال ۹۷ حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه در اختیار کارخانه‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی برای اشتغال‌زایی تخصیص‌یافته است در حالی که از این بودجه مبلغ ناچیز و حتی در برخی از شهرهای بزرگ بودجه‌ای در حد صفر نظر گرفته‌شده است.
وی بابیان اینکه کشاورزی در استان آذربایجان غربی شغل اغلب مردم منطقه است افزود: یکی از دلایل مهم که سبب کم شدن آب دریاچه ارومیه شده است مصرف بی‌رویه آب از حوضه آبریز دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی است چراکه که مردم برای امرار معاش و کسب درآمد نیازمند فعالیت در این حوزه هستند.
برزگر خاطرنشان نشان کرد: مدیریت و بهینه‌سازی در مصرف آب‌های سدها و استفاده از روش‌های نوین آبیاری نیز می‌تواند تأثیر به سزایی در جلوگیری از کاهش آب دریاچه ارومیه داشته باشد.
نماینده مردم سلماس در مجلس ضمن تأکید بر مقابله با افزایش چاه‌های غیرمجاز در حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفت: وجود این چاه‌ها نیز بی تأثیر در کاهش آب دریاچه ارومیه نیست امروزه هر کشاورز برای تأمین آب مصرفی خود در زمینهٔ کشاورزی نیاز به استفاده از این چاه‌ها دارد بنابراین دولت باید راهکاری برای تامین آب کشاورزان ارائه دهد تا این قشر مجبور به حفر چاه‌های غیر مجاز نباشند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱:۰۲ ب.ظ

دیدگاه


× 9 = هشتاد یک