معاون اول رييس جمهوري در اروميه:

به وجود آوردن داعش برای ناامن کردن ایران بود

به وجود آوردن داعش برای ناامن کردن ایران بود

گروه سیاسی : معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه ایران کشوری امن با مرزهای امن است، گفت: ناامن کردن سوریه، عراق و راه اندازی داعش برای ناامن کردن ایران بود.
اسحاق جهانگیری افزود: امروز ما در منطقه ای قرار گرفته ایم که ناامنی از سر و روی منطقه می بارد.
وی ادامه داد: متاسفانه به نام دین و اسلام سر زن، مرد و کودک و انسان های بی گناه بریده می شود . یک جا جنگ شیعه و سنی و جای دیگر دعوای قومیتی به راه می اندازند. معاون اول رییس جمهوری با اشاره به بازدید خود از مرزهای آذربایجان غربی و امنیت مرزها گفت: در فضای ملتهب و ناامن منطقه، ایران یکی از امن ترین کشورهای منطقه است. وی افزود: همه همسایگان ما بشدت علاقمند کار با ایران هستند و حتی کشورهای اروپایی در این زمینه اظهار علاقه کرده اند و متقاضی آن هستند که بیایند و ایران را از نزدیک ببینند.
جهانگیری با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی، حفظ قدرت و اقتدار ایران در گروی انسجام کشور است، تصریح کرد: کسانی که به هر نحوی می خواهند انسجام کشور را بر هم بزنند، به دنبال تضعیف حقوق مردم هستند. وی گفت:’ این که عده ای را با انگی کنار بزنیم و عده ای دیگر را با انگی دیگر حذف کنیم و نگذاریم نیروهای انقلابی کنار هم جمع بشوند، خدمت به انقلاب و نظام نیست.’معاون اول رییس جمهوری، یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید را ایجاد فرصت خدمت برای ‘هر کسی با هر گرایشی’ دانست که ‘می خواهد برای جامعه کار کند’.وی گفت: ‘ما باید بتوانیم برای همه دلسوزان کشور در هر بخشی اعم از دولتی یا خصوصی فرصت کار ایجاد کنیم.’
* به دستیابی به توافق جامع هسته ای امیدوارم
جهانگیری با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱ + ۵ گفت: در شرایطی که بسیاری معتقد بودند رابطه ایران با مجامع بین المللی و کشورهای غربی، یک دغدغه جدی برای کشور شده است، دولت یازدهم توانست بخوبی این مساله را مدیریت کند.معاون اول رییس جمهوری افزود: غربیها فشارها و تحریم هایی را علیه کشور اعمال کرده و نقاط کلیدی اقتصاد آن را هدف گرفته بودند و آنچنان ظالمانه پیش می رفتند که تحریمها، حتی دارو و درمان مردم ما را هم تحت تاثیر خود قرار داده بود.وی تصریح کرد: در این شرایط، دولت تدبیر و امید اعتقاد داشت می شود از حقوق ملت ایران با منطق و دلیل، قاطعانه دفاع کرد و جلوی این زورگویی ها و تحریم ها را گرفت.جهانگیری گفت: ‘من شخصا همواره امیدوار بوده و هستم که در زمینه هسته ای، به توافق خوبی خواهیم رسید چرا که غربی ها می دانند بنیاد تحریم ها دیگر قابل برگشت به دوران قبل از مذاکرات نیست و دیگر اصلا امکان ندارد به آن فضا برگردند.’وی ادامه داد: امروز ایران خود را در دنیا به عنوان کشوری مطرح کرده است که رییس جمهور آن در سازمان ملل طرح دنیای عاری از خشونت را مطرح می کند و جامعه جهانی به اتفاق آرا به آن رای می دهد.
* سیاست دولت، تعامل با مجلس است
معاون اول رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش به اهداف سفرخود به استان آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: هدف از بازدیدهای استانی و جلسات آن، هماهنگ کردن سیاستهای دولت با مسوولان و نمایندگان آن در استانها و نیز، پیگیری مشکلات و مسایلی است که به عنوان اولویت های استانی مطرح می شود و نیاز به تصمیم گیری در مرکز دارد.وی افزود: استان آذربایجان غربی مسوولین دلسوزی دارد که به صورت جدی مسایل توسعه استان را دنبال می کنند و من صمیمانه از همه آنها تشکر می کنم.معاون اول رییس جمهوری همچنین خاطرنشان کرد: سیاست دولت این است که تعامل خوبی با مجلس داشته باشد و فکر می کنم این اتفاق افتاده است چرا که عدم تعامل آنها به زیان ملت و کشور تمام می شود. وی گفت: تعامل خوب بین قوای سه گانه باعث می شود که حل مشکلات مردم سرعت بیشتری پیدا کند.جهانگیری با بیان اینکه مردم منطقه آذربایجان از همه نظر، کارنامه درخشانی دارند و در دفاع مقدس شجاعت های بسیاری از خود به ثبت رسانده اند، تصریح کرد: استان آذربایجان غربی یکی از نمونه های بارز تمدن و بزرگی و عظمت فرهنگ غنی ایران است.وی گفت: مردم دنیا باید یاد بگیرند که دین و دین باوری و تمدن غنی چگونه می تواند همه افراد را برای توسعه و سربلندی کشور و استانشان کنار هم قرار دهد.معاون اول رییس جمهوری افزود: آذربایجان غربی یکی از استان های مهم کشور است و تمام امتیازات را برای توسعه دارد چرا که با چهار کشور عراق، ترکیه، ارمنستان و جمهوری نخجوان دارای مرز مشترک است. وی ادامه داد: علاوه بر رفع موانع تجاری، زیرساختهای این استان اعم از راه آهن استان آذربایجان نیز باید تکمیل شود. جهانگیری با تاکید بر لزوم رفع دغدغه های بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در استان آذربایجان غربی گفت: رییس جمهوری و دولت تلاش دارند به همه وعده هایی که داده اند، عمل کنند.
* هشدار معاون اول رییس جمهوری به مجلس
وی با یادآوری اولویت دولت یازدهم برای بازگرداندن نظم و انضباط به اقتصاد کشور اظهارداشت: تلاش دولت بر آن است که برای هر تصمیمی که می گیرد، اکثر صاحب نظران اقتصادی کشور در باره آن نظر بدهند و در این زمینه متفق القول باشند. معاون اول رییس جمهوری، کنترل تورم و خروج از رکود را دو اولویت مهم اقتصادی دیگر برشمرد و افزود: وضع اقتصادی کشور خوشبختانه هر روز از روز قبل بهتر می شود. دولت اکنون به صورت جدی پیگیر موضوع خروج از رکود است و منتظر هستیم که مجلس لایحه خروج از رکود را به دولت برگرداند.
جهانگیری یادآور شد: ما در دولت ، یک مجموعه و بسته ۱۷۷بندی راجع به خروج از رکود را تصویب کرده ایم که فقط ۳۰ بند آن را به مجلس فرستاده ایم چون تصویب بقیه بندها، مربوط به خود دولت است که در حال انجام آن می باشد.وی با تاکید بر اینکه ۳۰ بند ارجاع شده به مجلس برای خروج از رکود، تعیین کننده و سرنوشت ساز است، هشدار داد که اگر بندهایی از آن بخواهد حذف و تصور شود چنین کاری به خروج از رکود کمک می کند، اشتباه خواهد بود.معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: ما اطمینان می دهیم که اگر این بسته به صورت کامل اجرا شود نه تنها از رکود خارج و وارد دوره رونق خواهیم شد بلکه مساله اشتغال، توسعه کشور و دغدغه های مردم و مسوولان در زمینه های مختلف اقتصادی برطرف خواهد شد. تاکید بر برداشتن موانع تجارت، تکمیل زیرساخت ها نظیر راه آهن و جاده ها، اصلاح شیوه های کشت و حرکت بسوی استفاده از آبیاری نوین در کشاورزی از دیگر نکات مهمی بود که جهانگیری برای بهبود وضعیت اقتصادی استان آذربایجان غربی و کشور بر آن تاکید کرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۶:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


هشت + = 17