گزارش//

به به و چه چه هایی که برای هنرمندان نان نمی شود

به به و چه چه هایی که برای هنرمندان نان نمی شود

گروه گزارش: نقش نمایشگاه‌ها ‌برای ایجاد فرصت‌های بازاریابی، فروش، برندسازی بسیار حائز اهمیت است و اجتماع واحدهای تولیدی در یک زمان و مکان خاص از سراسر کشور علاوه بر رونق اقتصاد بومی سبب رونق تولید، اشتغال‌زایی و خودکفایی در عرصه‌های‌ مختلف می شود. در این راستا برگزاری هفتمین نمایشگاه صنایع دستی با بیش از ۹۵ غرفه و عرضه ۶۰ رشته صنایع دستی علاوه بر کمک به معرفی آثار هنرمندان استانهای مختلف می‌تواند موجب توسعه و رونق اقتصادی شود.به بهانه برگزاری این نمایشگاه خبرنگار ما پای درد و دل چند هنرمند صنایع دستی نشست. متاسفانه مردم تمایلی به خرید صنایع دستی ندارند
بانوی هنرمند اهوازی با ابراز تاسف از وضعیت فروش در این نمایشگاه گفت: انتظارم بسیار بیشتر از وضعیت فعلی بود آذربایجان غربی استانی مرزی است و تصور میکردم نسبت به نمایشگاه سایر استانهایی که قبلا حضور داشتم، فروش خوبی داشته باشم که متاسفانه اینگونه نبود. وی با بیان اینکه اقلام متنوعی از صنایع دستی اهواز را در هفتمین نمایشگاه صنایع دستی ارومیه عرضه کرده است، ادامه داد: متاسفانه دیگر مردم تمایلی به خرید صنایع دستی ندارند. کاش مردم به صنایع دستی بها دهندبانوی دیگری که از قزوین در این نمایشگاه غرفه داشت، گفت: فروش نسبتا خوبی در نمایشگاه داشتم اما ای کاش مردم بیشتر به صنایع دستی بها بدهند. وی با بیان اینکه در ساعات برگزاری نمایشگاه شاهد استقبال بسیار خوب مردم بوده، اظهار کرد: متاسفانه مردم بیشتر از غرفه های خوراکی استقبال میکنند تا صنایع دستی.. مردم بجای خرید فقط تحسین می کننداز دیگر هنرمندانی که در صنعت چوب فعال است، نیز گفت: متاسفانه با وجود زیبایی و هنری که در صنعت چوب بکار میرود بازار فروش چندانی نداریم.وی با اشاره به اینکه فقط تعریف و تحسین می شنویم بجای خرید، گفت: اکثر مردم بعد از پرسیدن قیمت کارها،پا پس می کشند و از گرانی گله می کنند در حالیکه کار با چوب،ظرافت و سختی خاصی دارد،از طرفی نیز چوب مرغوب گران است،طبیعتا اقلام تولیدی نیز گران تمام می شود.محمدی از بازدیدکنندگان نمایشگاه با بیان اینکه تاکنون در نمایشگاههای مختلفی که در شهر برگزار شده، شرکت کرده است، برپایی چنین نمایشگاهی را فرصتی مغتنم برای آشنایی با آثار هنرمندان استانهای مختلف دانست و گفت: با توجه به وضعیت معیشتی مردم و شیوع بیماری کرونا که امکان سفر را محدود کرده این نمایشگاه فرصتی است تا مردم علاوه بر آشنا شدن با هنرهای مختلف، خرید نیز داشته باشند. وی اظهار کرد: قیمت بالای صنایع دستی برکسی پوشیده نیست اما قدر زر زرگر شناسد، قدر گوهر گوهری.. لازم است تا در کنار هزینه های دیگر زندگی با خرید آثار و صنایع دستی از هنر دست هنرمندان حمایت کنیم.
این شهروند که از برگزاری چنین نمایشگاههایی ابراز رضایت کرد، گفت: علاوه بر خرید چند قلم از صنایع دستی به عنوان هدیه، از غرفه های خوراکی و سوغات نیز توانستم بیاد استانهای مختلف کشورم،شیرین کنم…
حمایت از هنرمندان صنایع دستی ضروری است
وحید جلال زاده، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه اختتامیه هفتمین نمایشگاه صنایع دستی با اشاره به استقبال مردم از غرفه ها گفت: برگزاری چنین نمایشگاههایی فرصتی است تا مردم با بخشی از هنر ایران آشنا شوند. وی هفتمین نمایشگاه صنایع دستی را پیشرو و موفق دانست و افزود: امیدوارم هنرمندان صنایع دستی در تجاری سازی و بازاریابی محصولات خود موفق باشند. این نماینده خانه ملت با تاکید براینکه حمایت از هنرمندان ضروری است، تصریح کرد: ارائه تسهیلات کم بهره،توجه به بیمه هنرمندان صنایع دستی و حمایت از استادکاران در دستور کار قرارگیرد تا امکانی فراهم شود هنرمندان بیشتر منتفع شوند.
هدف از برگزاری نمایشگاه حمایت، توسعه و ترویج صنایع دستی است
جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در حاشیه این نمایشگاه گفت: هفتمین نمایشگاه صنایع دستی از ۲۴ مرداد تا ۲۸ مرداد ماه با حضور ۱۲۰ نفر از هنرمندان ۳۰ استان کشور در قالب ۹۵ غرفه با عرضه بیش از ۶۰ رشته صنایع دستی، با هدف ارتباط هنرمندان، توسعه و ترویج صنایع دستی، کمک به بازاریابی و توسعه کسب و کار ها برپا شده است. وی برگزاری نمایشگاه های اینچنینی را فرصتی مغتنم برای معرفی آثار هنرمندان استانهای مختلف عنوان کرد و اظهار کرد: از طریق برگزاری چنین نمایشگاههایی در صدد حمایت از هنرمتدان، تولید، ترویج صنایع دستی و بازاریابی هستیم.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل ازایسنا؛ مردم در نمایشگاه ها بهتر دیده، مقایسه و انتخاب می‌کنند و این مهم بهترین و مهم‌ترین کارکرد نمایشگاهی است؛ همچنین به جز حوزه تولید همیشه یکی از جدی ترین موضوعات بازار بخش فروش است و نمایشگاه ها می توانند در بازاریابی و فروش نقش موثری ایفا کنند اما تا چه حد برپایی نمایشگاههای این چنینی کمک حال هنرمندان است جای تامل دارد… تاکی مردم فقط به تماشای هنر خواهند نشست، جای دست حمایت همیشه خالی خواهد ماند!؟

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹:۰۳ ق.ظ

دیدگاه


× 4 = هشت