بهترین روش‌ها برای اینکه خود را ارزیابی کنید

بهترین روش‌ها برای اینکه خود را ارزیابی کنید

گروه خانواده و سلامت: بیشترین زمانی که انسان‌ها خود را ارزیابی می‌کنند، اوایل سال جدید است و به بررسی سال گذشته‌ی خود می‌پردازند. خود ارزیابی یک مهارت حیاتی برای توسعه خود است.
ای کار فرصتی برای تغییر ذهنیت شما، ورود برخی از مثبت اندیشی‌ها در زندگی‌تان و آگاهی بیشتر از خود است. ارزیابی کردن خود این امکان را می‌دهد که زندگی را از دریچه بیرونی بررسی کنیم، اعتقادات غیرمفید خود را زیر سوال ببریم و کمک می‌کند تا به طور موثر به شرایط دشوار پاسخ دهیم.
اما چگونه می‌توان خودارزیابی را تمرین کرد و آن را به یک عادت منظم تبدیل کرد؟ در این متن، پنج روش ارائه شده است که می‌توانید برای ایجاد خود ارزیابی در زندگی روزمره خود استفاده کنید:
?- یک فعالیت خود ارزیابی پیدا کنید که برای شما مفید باشد. تعداد زیادی پست وبلاگ و مشاوره خودیاری وجود دارد که فعالیت‌هایی را که باید برای خود ارزیابی انجام دهید ذکر می‌کند. اما همه‌ی مردم نمی‌توانند یک زندگی بررسی شده را انتخاب کنند. روزنامه نگاری با قلم و کاغذ قدیمی برای یک نفر معجزه می کند. اما شخص دیگری معجزه را در انجام یک تمرین مدیتیشن روزانه پیدا می‌کند.
بسیاری از افراد دریافتند که نوشتن یک ژورنال سپاس‌گزاری منظم به آن‌ها کمک می‌کند تا درمورد خود تأمل کنند. تنها هدف خود ارزیابی این است که مکث کنید و از دور به زندگی خود فکر کنید. مهم نیست چه فعالیتی را برای رسیدن به آن انتخاب می‌کنید. ممکن است در ابتدا آزمون و خطا باشد، اما بالاخره فعالیتی را خواهید یافت که از آن لذت می‌برید و بیشترین کمک را به شما می‌کند تا بتوانید خود را در آن ارزیابی کنید. فقط به آن فعالیت پایبند باشید.
۲- یک قرار با خود را تنظیم کنید و در تقویم یادداشت کنید زیرا اگر در تقویم نباشد، آن را انجام نمی‌دهید. برای خود ارزیابی در تقویم زمان بندی کنید. لازم نیست زیاد باشد. می‌توانید در ابتدا فقط ۱۰ دقیقه برنامه‌ریزی کنید. به این ترتیب شما پاسخگو خواهید بود و این امر شما را به ایجاد عادت خود ارزیابی متعهدتر می‌کند. شروع از مقدار کوچک راه خوبی برای اطمینان از پایبندی به عمل است. اوایل، ۱۰دقیقه وقت را انتخاب کنید. هر هفته، این زمان را پنج دقیقه افزایش دهید تا به زمان ایده آل یا مطابق با نیازهای خود برسید.
۳٫ از سوالات خود ارزیابی به عنوان منبع استفاده کنید. روزهای زیادی پیش می‌آید که ذهن بیش از حد پر است اما هنگام خود ارزیابی ذهن خالی می‌شود. در این موقعیت از سوالات مختلف خود ارزیابی موجود در اینترنت برای کمک به خود استفاده کنید. یک لیست ساده از سوالات را به شما می‌دهد تا از خود بپرسید.
بسیاری از اوقات ذهن ما بیش از حد مشغول است و نمی‌تواند سوال‌های مناسب را از خود بپرسد. این زمانی است که منابع آنلاین می‌توانند کمک کنند.
۴- روز خود را قبل از خواب ارزیابی کنید. این یک روش ساده است که می‌تواند به شما کمک زیادی کند. هر روز قبل از خواب، کل روز خود را مرور کنید -کارهایی که انجام داده‌اید، افرادی که ملاقات کرده اید‌، افکاری که داشته اید و انتخاب‌هایی که انجام داده اید.
این ساده ترین راه برای اطمینان از این است که هر روز خودتان را ارزیابی می‌کنید. روایت کل روز به شما کمک می‌کند افکار منفی، واکنش‌های ناسالم و باورهای محدود کننده‌ای که به صورت ناخوداگاه با خود حمل می‌کنید را جدا کنید.
اگر هر کاری که انجام می‌دهید را از نگاه شخص ثالث زیر سوال ببرید، به شما کمک می‌کند. چرا آن‌گونه رفتار کردید؟ چرا به جای حضور در زمان حال، مدام به آینده فکر می‌کردید؟ آیا با خود بی‌مهرانه صحبت می‌کردید؟ در روزهایی که وقت تمرین نوشتن، مدیتیشن یا انجام فعالیت اصلی خود ارزیابی را ندارید، این تمرین کوچک می‌تواند به شما در جهت ادامه مسیر کمک کند.
۵- پیشرفت خود را پیگیری کنید. بزرگترین انگیزه ایجاد هر عادت، مشاهده پیشرفت‌هایی است که به زندگی شما بخشیده است. پیشرفت را می‌توان در رشد نامحسوس نیز مشاهده کرد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از باشگاه خبرنگاران،شاید از زمانی که شروع به ارزیابی خود کرده اید، متوجه شده اید که ذهن شما بسیار روشن‌تر شده و نسبت به خود دلسوزتر هستید. شاید به اهدافی که تعیین کرده‌اید رسیده باشید. پیگیری پیشرفت‌تان باعث می‌شود انگیزه شما پابرجا بماند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۳ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۳:۰۷ ب.ظ

دیدگاه


6 − چهار =