بهترین درمان موجود برای بیش فعالی بزرگسالان

بهترین درمان موجود برای بیش فعالی بزرگسالان

گروه خانواده وسلامت:اگر اطرافیانتان دچار اختلال بیش فعالی شده اند و چگونه رفتار کردن با این اختلال برای شما سوال بر انگیز است ,مطالعه در این مورد میتوانید به شما کمک کند.
همه چیز درباره اختلال بیش فعالی در بزرگسالی هنگامی که در مورد درمان اختلال بیش فعالی صحبت می شود، بسیاری از افراد سردرگم هستند و نمی دانند که چگونه باید با این قضیه کنار بیایند.شاید فرزندان خیلی از شما با مشکل بیش فعالی مواجه باشند و در نتیجه باید سعی کنید با راهکارهایی توجه و تمرکز آن ها را بهبود ببخشید.
معمولاً بی نظمی، ناتوانی در مدیریت زمان، فراموش کاری، و به تاخیر انداختن کار ها باعث ایجاد مشکلات در زندگی فرد می شود که همگی از علائم اختلال بیش فعالی است.
معمولاً دارو همراه با درمان های دیگر برای فرد تجویز می شود. اگر می خواهید از فواید این درمان بهره مند شوید، حتما باید از دارو استفاده کنید؛ به شرطی که مهارت هایی هم به فرزند خود بیاموزید.
افرادی که به اختلال بیش فعالی دچار هستند، معمولاً هر کدام پاسخ متفاوتی نسبت به دارو دارند. بعضی از آن ها بهبودی را کاملاً متوجه می شوند اما بعضی دیگر ممکن است بهبودی احساس نکنند . عوارض جانبی دارو ها در هر شخص متفاوت است اما معمولاً فواید این درمان زیاد است زیرا هر کس به گونه ای متفاوت نسبت به آن پاسخ می دهد.
پیدا کردن داروی مناسب و اختصاص دادن زمان کافی تأثیر بسیار زیادی دارد. داروی بیش فعالی همیشه باید برای این کودکان تجویز شود که معمولاً بیش از یک قرص است و شما باید درمان های ترکیبی را به انجام برسانید و چند وقت یکبار به پزشک مراجعه کنید تا نتیجه تاثیرگذاری دارو ها بررسی شود.
اگر انتخاب شما این است که برای اختلال بیش فعالی دارویی داشته باشید، به این معنا نیست که همیشه باید دارو مصرف کنید زیرا مصرف مداوم دارو هم اصلاً کار امنی نیست اما از طرفی اگر هم خواستید مصرف دارو را قطع کنید، حتماً باید به پزشک اطلاع رسانی کنید و از برنامه درمانی شما اطلاعات داشته باشد تا بتوانید بهترین شرایط را بهبود ببخشید.
علائم اختلال بیش فعالی در بزرگسالان
اختلال بیش فعالی معمولا کمی متفاوت تر از اختلالات دیگر است. علائم آن شامل موارد زیر است:
•مشکلات تمرکز و بی توجهی در افراد که باعث می شود نتوانند کار های خود را به انجام برسانند و با کوچک ترین صدا و تصویری حواس آن ها پرت می شود.
•مشکل در عملکرد های مختلف از جمله تحصیل، علت آن هم حواس پرتی آن ها است.
رویا پردازی بیش از حد که آن ها را از دنیای واقعی دور می کند.
•تمایل به توجه به جزئیات و حاشیه کار
•مهارت های ضعیف شنیداری
•کلافگی و خسته شدن زود هنگام
درمان های رایج و موثر بیش فعالی در بزرگسالی
درمان معمولاً به دارو محدود نمی شود، اقداماتی برای مدیریت علائم می تواند درمان را بهبود ببخشد. گاهی اوقات نیاز به مراجعه به روانپزشک است. البته شما مجبور نیستید که منتظر تشخیص پزشک باشید، زیرا راهکار های زیادی وجود دارد که می توانید آن ها را در پیش بگیرید، راهکارهایی شامل:
ورزش و فعالیت فیزیکی سالم
ورزش منظم یک درمان عالی برای اختلال بیش فعالی است. ورزش کردن به طور منظم یکی از آسان ترین و موثرترین راه ها برای کاهش علائم بیش فعالی در نوجوانان و بهبود تمرکز ، افزایش انگیزه، حافظه و روحیه آن ها است.
فعالیت فیزیکی باعث می شود که انرژی آن ها تخلیه شود. در نتیجه عملکرد بهتری داشته باشند . همچنین به سرعت دوپامین مغز آن ها افزایش پیدا می کند و سطح سروتونین هم بالا می رود که همگی روی تمرکز و توجه تاثیر گذار هستند.
ورزش و دارو برای بیماری بیش فعالی به شکل مشابه کار می کنند اما ورزش برعکس داروی بیش فعالی نیاز به تجویز نسخه ندارد و هیچ عوارض جانبی هم برای آن وجود ندارد. پس سعی کنید که اگر خود و اطرافیان تان به این اختلال دچار هستید، هر روز یا اکثر روز ها ورزش کنید . مجبور نیستید که به باشگاه بروید، حتما یک پیاده روی نیم ساعته به اندازه ۴ بار در هفته برای شما کفایت می کند و فواید زیادی دارد، نیم ساعت فعالیت در طول روز بهتر است.
فعالیتی لذت بخش را انتخاب کنید تا بتوانید با آن پایبند باقی بمانید
بودن در تیم های ورزشی می تواند یک انتخاب عالی باشد و باعث افزایش انگیزه و هیجان در شما شود.
•وارد طبیعت شوید. مطالعات نشان می دهد که سپری کردن زمان در طبیعت باعث کاهش علائم بیش فعالی می شود. همچنین شما می توانید از فضای سبز همراه با ورزش کمک بگیرید . کوه نوردی، و پیاده روی ورزش های مفیدی است که می توانید انجام دهید.
داشتن خواب با کیفیت در بیش فعالان
بسیاری از جوانان مبتلا به بیش فعالی در خوابیدن مشکل دارند که این رایج ترین مشکل آن ها است و شاید این مسائل شامل موارد زیر باشد
•ناتوانی در خوابیدن هنگام شب به خاطر افکار زیاد
•بی قراری هنگام خواب که باعث می شود با کمترین صدایی از جای خود بلند شوند
•سختی هنگام بیدار شدن در صبح روز بعد که مجبور می شوند چند بار آلارم بگذارند و هر طور که شده از خواب بیدار شوند
کیفیت پایین خواب علائم بیش فعالی را بدتر می کند. بنابراین برنامه منظم برای خواب ضروری است. ارتقای کیفیت خواب می تواند تاثیر زیادی روی توجه تمرکز و روحی داشته باشد.
تغذیه و عادات مناسب رژیم غذایی
عادت مناسب غذایی که به بهبود علائم اختلال بیش فعالی کمک می کند. هنگامی که صحبت از رژیم می شود، مدیریت اختلال بیش فعالی از طریق غذایی که می خورید، اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. هدف این است که یک عادت غذایی مناسب داشته باشید و سعی کنید که وعده های غذایی سالم خریداری کنید و از قبل برای غذاهای تان برنامه ریزی کنید.
•وعده غذایی یا میان وعده نباید بیشتر از سه ساعت از یکدیگر فاصله داشته باشند.
•بسیاری از افراد مبتلا به اختلال بیش فعالی تا ساعت ها غذا نمی خورند. زیرا اگر گرسنه شوند، می خواهند هرچه دوروبرشان است را بخورند اما انجام این کار اصلا برای این افراد در سلامت روحی روانی و جسمی آن ها مناسب نیست.
•باید به اندازه کافی زینک، آهن و منیزیم در رژیم غذایی خود داشته باشید.
•اگر از مغذی بودن وعده غذایی خود مطمئن نیستید، می توانید هر روز از مولتی ویتامین استفاده کنید.
•مقدار کم پروتئین و کربوهیدرات پیچیده در رژیم غذایی خود داشته باشید. این غذا باعث می شود که شما هوشیارتر باشید و حال بهتری پیدا کنید.
•از مصرف غذاهای مضر مثل فست فود ها به شدت خودداری کنید، زیرا باعث تحریک علائم بیش فعالی می شود.
•مقدار شکر و کافئین را کم کنید و تا جایی که می توانید از آن ها استفاده نکنید.
اسید چرب امگا ۳ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. امگا ۳ باعث افزایش تمرکز ذهنی افراد مبتلا به بیش فعالی می شود. می توانید آن را در سالمون ، تن ماهی، تخم مرغ و شیر هم پیدا کنید.
•مکمل روغن ماهی هم جزو آن موادی است که می تواند برای بهبود علائم بیش فعالی موثر باشد.
تکنیک های ریلکسیشن
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از نمناک ،بسیاری از علائم بیش فعالی با تکنیک های ریلکسیشن مانند مدیتیشن و یوگا بهبود پیدا می کند . اگر به طور مداوم آن ها را تمرین کنید، توجه و تمرکز شما افزایش پیدا می کند و احتمال ابتلا به افسردگی کمتر خواهد بود. مدیتیشن همراه با ذهن آگاهی یک نوع کار متمرکز است که ذهن را آرام می کند و باعث می شود که ذهن و بدن هماهنگ با یکدیگر کار کنند. همچنین برای درمان بیش فعالی، متخصصان از مهارت هایی برای مدیریت استرس و اضطراب استفاده می کنند.
•تراپی خانوادگی و ازدواج هم یکی دیگر از درمان های اختلال بیش فعالی است که می تواند به افراد کمک کنند تا مشکلات خود را هر چه سریعتر بهبود ببخشند.•تراپی شناختی رفتاری هم یکی دیگر از همین تراپی هاست که به افراد کمک می کند تا وضعیت بهتری داشته باشند. تراپی شناختی رفتاری باعث می شود که فرد نکات منفی خودش را بفهمد، سپس باور ها را در خودش بهبود ببخشد و در نتیجه انتظارات و اهداف واقعی داشته باشد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۸ ق.ظ

دیدگاه


4 + = نُه