- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

بلاتکلیفی نیمکت تراکتورسازی و نگرانی هواداران

Posted By admin On خرداد ۱۰, ۱۳۹۳ @ ۸:۱۸ ق.ظ In فوتبال,ورزشی | No Comments

محمود نصیرپور
گروه گزارش: در شرایطی که مدیران اغلب باشگاه‌های مدعی حاضر در لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور تکلیف سرمربی و کادر فنی تیمشان را مشخص کرده‌اند، مسئولان باشگاه تراکتورسازی هنوز برای تحقق این مهم برای تیم فوتبال این باشگاه تصمیمی اتخاذ نکرده‌اند و این موضوع سبب شده تا نگرانی‌های هواداران پرتعداد سرخپوشان تبریز روز به روز بیشتر شود.
فولاد خوزستان، سپاهان، پرسپولیس، استقلال، ذوب آهن، صبا، سایپا، گسترش فولاد، استقلال خوزستان و پدیده مشهد تیم‌های لیگ برتری هستند که تکلیف سرمربی فصل آینده خود را مشخص شده می‌بینند و از میان تیم‌های باقی مانده نیز تکلیف مسئول فنی چند تیم تا حدودی قابل پیش بینی است اما در این بین تراکتورسازی تنها تیمی است که با گذشت نزدیک به چهل روز از انجام آخرین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا و رفتن تونی اولیویرا از تبریز، هنوز جانشینی برای سرمربی پرتغالی خود انتخاب نکرده است.
*گزینه خارجی منتفی شد
پروژه جذب مربی خارجی از بین ۲۵ گزینه غیر ایرانی مدنظر باشگاه تراکتورسازی در شرایطی به انجام مذاکره و حصول توافق اولیه با “ولادیمیر پتروویچ” به عنوان گزینه نهایی ختم شد که در فاصله حدود سه روز پس از اعلام سایت رسمی باشگاه تراکتورسازی مبنی بر حضور این مربی صربستانی و سابق باشگاه ستاره سرخ بلگراد در تبریز، خبرهای رسمی حکایت از منتفی شدن همکاری پتروویچ و تراکتورسازی داشت.توقف مذاکرات جمشید نظمی مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی و نماینده پتروویچ در حالی سه روز پس از توافق ابتدایی دو طرف در رسانه‌ها مطرح شد که بنا بر اعلام نظمی، چنانچه این باشگاه در جذب مربی خارجی توفیقی پیدا نمی‌کرد، این باشگاه به دنبال گزینه داخلی می‌رفت.
*ابراهیم زاده، جدی‌ترین گزینه
در این میان حمید استیلی با توجه به مسئولیتش در باشگاه پرسپولیس عملا از سرمربیگری تراکتورسازی دور بود و تلاشی هم برای نشستن روی نیمکت این تیم تبریزی نداشت و حمید درخشان نیز گزینه‌ای بود که روند مذاکراتش با مسئولان باشگاه تراکتورسازی پیشرفتی قابل قبول داشت اما به یکباره و در میان تلاش‌های نافرجام دیگر گزینه‌ها، نام منصور ابراهیم زاده سرمربی فصل گذشته تیم راه آهن تهران که موفق شد این تیم را در لیگ برتر نگه دارد، به عنوان آخرین گزینه هدایت فنی سرخپوشان تبریز مطرح شد و تا به امروز جدی‌ترین گزینه برای سرمربیگری این تیم به شمار می‌آید.
*پیشنهاد مربیان داوطلب به باشگاه!
اما در میان فرصت سوزی تراکتورسازان برای انتخاب سرمربی، گزینه‌هایی به‌عنوان سرمربی احتمالی این تیم در برخی رسانه‌ها مطرح می‌شود که اعتبار و نام بزرگ تراکتورسازی و هوادارانش را زیر سوال می‌برد.با این حال و در اتفاقی جالب، برخی مربیان در این بین خود پیش‌قدم و داوطلب شده و ادعا می‌کنند که باشگاه به دنبال جذب آن‌ها است و حتی در این خصوص مصاحبه هم می‌کنند. شاید این رفتار، نوعی پیشنهاد از جانب مربی به باشگاه باشد که در قالب مصاحبه عنوان می‌شود و می‌توان این نوع پیشنهاد را یک روش وارونه جهت مهیا کردن شرایط برای نشستن روی نیمکت یک تیم نامید.البته هواداران تیم فوتبال تراکتورسازی بر این نکته واقف هستند که تیم محبوبشان با توجه به اهداف باشگاه که همانا کسب جام و حضوری موفق در لیگ قهرمانان آسیا است، یک مربی بزرگ می‌خواهد، این نکته نیز باید لحاظ شود که تراکتورسازی طی چند فصل گذشته با مربیانی همچون امیر قلعه نویی، مجید جلالی و حتی تونی اولیویرا نتوانست در لیگ برتر موفقیتی به دست بیاورد. از طرفی تیم تراکتورسازی در دو دوره حضور متوالی خود در لیگ قهرمانان آسیا با هدایت فنی اولیویرا وداعی زودهنگام در همان مرحله گروهی داشت و توفیقی نیز در این رقابت‌ها کسب نکرد.
*هواداران مربی بزرگ می‌خواهند
در این میان اما برخی از گزینه‌هایی که شایعه حضور آن‌ها در راس کادر فنی تیم تراکتورسازی شنیده می‌شد، ادعاهایی داشتند که چندان با عقل و منطق هم‌خوانی نداشت. بدیهی است که باشگاه تراکتورسازی و هواداران این باشگاه اهدافی بزرگ‌تر در سر دارند و طبیعی است که یک مربی باتجربه، سرشناس و بزرگ مسئولیت فنی تیم را به عهده بگیرد. یک مربی بزرگ‌تر از تونی اولیویرا، امیر قلعه نویی و مجید جلالی که هیچ کدام موفق نشدند جام قهرمانی لیگ برتر را به تبریز بیاورند. تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا نیز مشخصا با اولیویرا نتوانست توفیقی داشته باشد و اکنون اگر خواسته باشگاه و هواداران کسب نتایج خوب و حداقل صعود از مرحله گروهی در لیگ قهرمانان است، باید یک مربی بزرگ به تبریز بیاید و یا اینکه ابزار مورد نیاز گزینه نهایی سرمربیگری تراکتورسازی برای جولان در آسیا فراهم شود.با این حال می‌توان با یک حساب سر انگشتی به این نتیجه رسید که برخی وعده‌ها از سوی برخی مربیان که ادعای نشستن روی نیمکت تراکتورسازی را دارند، هدفی جز تبلیغ برای خود این مربیان نیست. البته تجربه نشان داده که چنین همکاری‌هایی بین یک باشگاه و یک مربی اگر هم آغازی خوب و همراه با یکی، دو نتیجه خوب باشد، چندان دیری نمی‌پاید و آخرش به اخراج، استعفا، حیا کن – رها کن و یا کناره گیری منجر می‌شود و پر واضح است که هواداران و هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی نباید چنین بی‌تجربگی را در عین با تجربگی شان مرتکب شوند و نباید یک مربی را انتخاب کنند که بازیکنان هم حرف او را گوش نکنند.
*تغییرات احتمالی در کادر فنی و سرپرستی
در میان بحث‌ها و شایعه‌های انتخاب سرمربی تیم تراکتورسازی اما موضوع تغییر در پست سرپرستی این تیم هم قضیه‌ای بود که به بلاتکلیفی‌های باشگاه تراکتورسازی اضافه کرد.شنیده‌ها حکایت از آن دارد که با توجه به رابطه خوب حسن آذرنیا با منصور ابراهیم زاده آذرنیا به عنوان سرپرست فصل پیش تراکتورسازی دستیار احتمالی ابراهیم زاده در کادر فنی خواهد بود و بعد از چند فصل، پست سرپرستی این تیم به شخص دیگری واگذار خواهد شد. برای جانشینی آذرنیا، یک گزینه جدی در رسانه‌ها مطرح شده که پیش از این نیز سابقه نشستن روی نیمکت تراکتورسازی را دارد.
*هواداران در انتظار تصمیماتی معقول
با همه این اوصاف هواداران پرشور تیم فوتبال تراکتورسازی که به حق در موفقیت‌های این تیم نقشی بیشتر و پررنگ‌تر از هر عنصر دیگری داشته‌اند، منتظر اقدام معقول مسئولان باشگاه در خصوص انتخاب سرمربی و سرپرست جدید هستند و دوست ندارند که پروسه انتخاب مسئول فنی و مدیر تیم تراکتورسازی از این هم طولانی‌تر شود.تراکتورسازی تبریز در فصل آینده فوتبال باشگاه‌های کشور در لیگ برتر و جام حذفی شرکت خواهد کرد و علاوه بر این دو جام داخلی، برای سومین فصل متوالی به عنوان یکی از نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا نیز حضور خواهد داشت.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a8%d9%84%d8%a7%d8%aa%da%a9%d9%84%d9%8a%d9%81%d9%8a-%d9%86%d9%8a%d9%85%da%a9%d8%aa-%d8%aa%d8%b1%d8%a7%da%a9%d8%aa%d9%88%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%8a-%d9%88-%d9%86%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%8a/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.