بسیجیان در رزمایش الی بیت المقدس اقتدار خود را به نمایش گذاشتند

بسیجیان در رزمایش الی بیت المقدس اقتدار خود را  به نمایش گذاشتند

گروه خبر: فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: بسیجیان این استان امروز با حضور پر شور و پر نشاط در رزمایش الی بیت المقدس، اقتدار انقلابی و ملی خود را به نمایش گذاشتند و به رخ دشمنان کشیدند.
سردار عابدین خرم در صبحگاه مشترک بسیجیان در ارومیه افزود: بسیجیان آذربایجان غربی از روز اول همایش با حضور خود در پایگاه‌های مد نظر و طی دورهای مختلف آموزشی و تجهیز و سازماندهی آنان ثابت کردند که از آمادگی بالایی در عرصه دفاع و پشتیبانی از ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب دارا هستند.
وی اظهار کرد: سازماندهی منظم بسیجیان سراسر استان در قالب گردان‌های الی بیت المقدس، کوثر و غیره مفهومی پر معنی از تلاش و همت مضاعف مسئولان و بسیجیان را تاکنون عرضه کرده است.
وی ادامه داد: عملیات امروز نمایش آموخته‌های عملی کلاس‌های معرفتی و بصیرتی و آموزشی است که برای اعضای گردان‌ها برگزار شده است.
سردار خرم گفت: آموزش‌های دفاع از کوی و برزن، تک به ارتفاع، مبارزه با اغتشاشات، آموزش‌های یگانی، سازمانی، تجهیزاتی و تمرینات مرتبط با رزمایش اقداماتی بوده که بعد از فراخوان توسط حوزه‌ها و فرماندهان به بسیجیان ارائه شده است.
وی ادامه داد: سرکشی از کلیه اردوگاه‌های استان نیز انجام شده و امیدواریم امروز شاهد اجرای رزمایش با کیفیتی بسیار بالا در استان باشیم.
وی ادامه داد: همه این اقدامات حاوی پیام‌هایی است که تجدید میثاق با ولایت، آرمان‌های شهدا، امام راحل از جمله این پیام‌هاست.
وی ادامه داد: اینکه ما بعد از گذشت ۳۵ سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی هنوز این چنین محکم و پایدار بر سر آرمان‌ها و عهد خود با امام (ره) و آرمان‌های انقلاب هستیم نیز پیام دیگر این رزمایش و حضور دشمن شکن است.
سردار خرم گفت: این حضور نمادی از اتحاد، یکپارچگی و ایثارگری همه مجاهدان راه حق و ایران اسلامی در برابر استکبار است تا بدانند ملت ایران همواره در دفاع از کشور و تمامیت ارضی خود آماده جان‌فشانی است.
*بسیجیان مایه عزت و افتخار اسلام هستند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه هم گفت: بسیجیان مایه عزت و افتخار دین مبین اسلام هستند و این بزرگ‌ترین افتخار برای بسیجی است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قرشی افزود: بر پایه آیات و روایات اسلامی، سربازان اسلام، افرادی هستند که فراهم کننده امنیت سرزمین‌های اسلامی می‌باشند و مردم در سایه دلاوری‌های آنان در امنیت و آرامش به سر می‌برند.
وی ادامه داد: تمام بسیجیان در ردیف سربازان الهی محسوب می‌شوند و دارای جایگاهی ویژه و والا در کشور اسلامی و در دفاع از کیان اسلامی هستند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: بسیجیان باید در کنار آموزش‌های نظامی و با حفظ آمادگی نظامی خود و با اطاعت از رهبر معظم انقلاب و فرامین معظم له، برای خودسازی و تقویت اخلاق و رفتار اسلامی نیز تلاش کنند.
حجت الاسلام قریشی اظهار کرد: در اسلام تاکید بسیاری در مورد جهاد شده و آیات و روایات فراوانی نیز در این مورد داریم که در باره جهاد اکبر و اصغر به ما توصیه‌هایی دارند.
وی ادامه داد: همه بسیجیان در جهاد اصغر فعالیت‌هایی چشمگیر داشته و ما شاهد از جان گذشتگی و ایثار آنان در این عرصه و در دوران دفاع مقدس و اکنون هستیم ولی به جهاد اکبر که همان جهاد با نفس است باید همیشه دقت داشته و از خدا بخواهیم تا در این زمینه نیز یاریگر ما باشد.
وی گفت: در سایه حضور بسیج در ایران اسلامی، دشمنان ما همیشه از توطئه چینی‌ها علیه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی عقب نشینی کرده‌اند و مایوس میدان بوده‌اند.
وی گفت: بسیجیان الگو و نماد مبارزه با امریکا و استکبار بوده و مانند همیشه با حضور پر شور خود در صحنه‌های مختلف مشتی کوبنده بر دهان استکبار و ایادی آن زده و خواهند زد.امام جمعه ارومیه ادامه داد: ما با تبعیت از ولی فقیه و نیز ادامه راه امام حسین (ع) با پاسداری از آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدای بزرگوار به مانند همیشه در راه پاسداری از اسلام و اطاعت از شریعت اسلامی گام خواهیم برداشت.
*رزمایش الی بیت المقدس نمایش توانمندی‌های بسیجیان آذربایجان غربی است
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه هم گفت: رزمایش الی بیت المقدس نمایش گوشه‌هایی از توانمندی‌های بسیجیان این استان است.
سرهنگ پاسدار علی حجازی فر افزود: در سطح ارومیه شش گردان، عملیات تک به ارتفاع تحت پوشش آتش، دفاع از کوی و برزن، امداد و نجات و پدافند غیر عامل، و مقابله با اغتشاشات و نا آرامی‌ها را تمرین می‌کنند.
وی گفت: عملیات دفاعی در ارتفاعات مشرف به شهرستان ارومیه و عملیات دفاع از کوی و برزن، پدافند غیرعامل و مقابله با ناآرامی‌ها در داخل شهر برگزار می‌شود تا بسیجیان توانمندی‌های خود در این مقوله‌ها را بسنجند.
حجازی فر اظهار کرد: آمادگی بسیجیان شهرستان ارومیه در تمام ابعاد قابل ستایش و تحسین بوده و در این رزمایش نیز آمادگی به نحو مطلوب مشاهده می‌شود.
وی اضافه کرد: در این رزمایش اهدافی همانند ارتقای توان آمادگی‌های دفاعی، امنیتی امداد و نجات و مردمیاری، آماده سازی یگان‌ها برای انجام عملیات‌های واقعی در مواقع لزوم بالا بردن توان رزم یگان‌ها در مقوله روحیه آموزش، نیروی انسانی و تجهیزات، اشرافیت اطلاعاتی برای ماموریت واگذاری در حوزه سرزمینی و همچنین تمرین عملی آموزش‌های داده شده به طور دسته‌ای و گروهی به صورت میدانی دنبال می‌شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه گفت: رزمایش گردان‌های بیت المقدس و کوثر بسیج مطابق برنامه سالیانه آمادگی دفاعی گردان‌هاست که در قالب آن آموزش‌ها و تمرینات عملی مربوط به گردان‌های بیت المقدس و کوثر ارائه می‌شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


+ 4 = هفت