بستری‌های روزانه طی یک ماه گذشته در آذربایجان‌غربی سه رقمی‌است

بستری‌های روزانه طی یک ماه گذشته در آذربایجان‌غربی  سه رقمی‌است

گروه خبر: مسوول کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: بستری‌های روزانه طی یک ماه متوالی در استان، سه رقمی‌بوده و این روند با تداوم کم توجهی به پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد.
به گزارش آراز آذربایجان، علی احمد آقاپور افزود: در حالی که زمستان سال گذشته، بستری‌های روزانه در آذربایجان‌غربی اغلب دورقمی‌بود، از اوایل فروردین امسال، این روند با رشد قابل توجه سه رقمی‌شد.
وی اضافه کرد: طی هفته‌های گذشته همچنان تعداد بستری‌های روزانه سه رقمی‌بوده و حتی در یکی از روزهای اردیبهشت ماه جاری به بیش از ۳۰۰ نفر افزایش یافت.
مسوول کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۸۸ مبتلا به کرونا در استان شناسایی شد که از این تعداد، حدود ۲۳۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.
آقاپور اظهار کرد: همچنان بیشترین تعداد بستری‌های روزانه مربوط به ارومیه بوده و در ۲۴ ساعت گذشته نیزنزدیک به ۱۰۰ نفر در مرکز استان بستری شدند.
وی گفت: با اضافه شدن بستری‌های ۲۴ ساعت گذشته، کل افراد تحت نظر در مراکز درمانی آذربایجان‌غربی به خاطر سندرم حاد تنفسی به هزار و ۳۵۲ نفر رسید که از این تعداد، ۵۴۲ نفر مشکوک و ۸۱۰ نفر مبتلای قطعی هستند.
وی افزود: ۲۵۵ نفر نیز در مراکز مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند که ?? نفر از این تعداد، با استفاده از دستگاه ونتیلاتور تنفس می‌کنند.
مسوول کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی با اشاره به فوت ۱۴ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان اظهار کرد: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به چهارهزار و ۱۶۷ نفر رسید.
تاکنون بیش از ۱۵۲ هزار نفر در آذربایجان‌غربی به کرونا مبتلا شده و ۲٫۷ درصد از آنها جان خود را از دست داده اند.۱۴ شهرستان آذربایجان‌غربی در حال حاضر در وضعیت قرمز و سه شهرستان در وضع نارنجی کرونایی قرار دارد.رکورد بستری روزانه در آذربایجان غربی مربوط به خیز سوم کرونا در پاییز امسال و حدود ۳۶۰ نفر است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۶ ق.ظ

دیدگاه


دو × 8 =