برگزیدگان جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی معرفی شدند

آرازآذربایجان- برگزیدگان سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری که امروز/شنبه/ با حضور ۲۴۸ شاعر داخلی و خارجی در ارومیه برگزار شد، معرفی شدند.
بر اساس اعلام رای هیات داوران این جشنواره که متشکل از «کاظم نظری از اردبیل، جمشید علیزاده از تبریز و ودود دوستی از میاندوآب بودند»، در بخش داخلی پنج اثر و بخش خارجی نیز سه اثر برگزیده شد.
مهران عباسیان از تبریز، جمشید داس زرین از میاندوآب، عارف ساسانی از مراغه، امراه اسدی از پلدشت و یاسین حاجی زاده از ارومیه به ترتیب مقام های اول تا پنجم را در بخش داخلی به خود اختصاص دادند.
همچنین در بخش خارجی رستم توفیق، امین هوایی، سید عصری از جمهوری آذربایجان به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
صادق بشیری و نجات تسینلی و نصرت عاصی آغا اوغلو از کشور عراق نیز در جایگاه چهارم تا ششم ایستادند.
برخی از پیشکسوتان این حوزه نظیر «سعید سلیمان پور»، دبیر تخصصی سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری و «عسگرشاهی زاده» نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.
۳۸۴ اثر داخلی و ۲۰ اثر خارجی به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری ارسال شده بود؛ ۳۲ نفر از ارسال کنندگان آثار به این جشنواره زن و ۲۱۴ نفر نیز مرد بودند.
دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری ۱۰ مرداد سال گذشته در ارومیه برگزار شده و ۳۷۱ اثر داخلی و ۴۴ اثر خارجی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۹:۴۲ ق.ظ

دیدگاه


7 + هشت =