رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان اعلام کرد

برگزاری هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی ۱۳ آبان درآذربایجان غربی

برگزاری هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی ۱۳ آبان  درآذربایجان غربی

گروه خبر:رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته شاهد برگزاری هر چه باشکوه‌تر راهپیمایی ۱۳ آبان ماه در شهرهای مختلف آذربایجان غربی خواهیم بود.به گزارش آرازآذربایجان، محسن شکرنیا دراولین جلسه کمیته دانشجویی ستاد بزرگداشت ۱۳ آبان آذربایجان غربی که در محل حوزه ریاست جهاد دانشگاهی و با حضور اعضای کمیته دانشجویی برگزار شد، اظهار داشت: ۱۳ آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار فراتر از یک برنامه ملی و سیاسی است و باید با اتخاذ تدابیری حضور منسجم مردم و دانشگاهیان در راهپیمای‌ها بیش از پیش تقویت یابد.وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها یک منبع خوراک فکری جامعه هستند، تصریح کرد: حضور و بروز دانشگاه‌ها در مراسمات ملی و انقلابی باید پررنگ بوده و مردم حضور دانشگاه‌ها را به عنوان یک هدایت کننده و پشتیبان احساس کنند.رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی به عنوان یک نهاد انقلابی همیشه حضور فعال، بارز و شاخصی در مراسمات انقلابی داشته و در برگزاری اینچنین رویدادهایی سنگ تمام گذاشته است و بر اساس اساسنامه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان نماینده وزارت علوم نقش ارزنده‌ای در این راستا ایفا کرده است.این مسئول بر همکاری هر چه بیشتر دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی استان در برگزاری مراسم ۱۳ آبان تاکید کرد و ادامه داد: دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی استان نیز باید در برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم ۱۳ آبان، با جهاد دانشگاهی مشارکت و همکاری داشته باشند.
شکرنیا گفت: دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید با فراهم آوردن امکانات حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان و سایر رویدادهای مشابه ظرفیت و توانمندی نظام را در عرصه بین‌الملل به نمایش بگذارند.وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی ۱۳ آبان، اعلام کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته شاهد برگزاری هر چه باشکوه‌تر راهپیمایی ۱۳ آبان ماه در شهرهای مختلف آذربایجان غربی خواهیم بود.
*حضور مردم در صحنه‌های انقلاب منافع عمومی کشور را تقویت می‌کند
رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: حضور مردم در صحنه‌های انقلاب منافع عمومی کشور را تقویت می‌کند.
ولی عاقلی در ادامه جلسه ، با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها در مسیر تحولات جامعه پیشرو بوده و هستند، اظهار داشت: دانشگاه‌ها تریبون و بلندگوی فرهنگی و فکری جامعه هستند و باید در جریانات و مناسبت‌های انقلابی و مذهبی اثرگذار باشند.
وی ادامه داد: ۱۳ آبان متعلق به تمام اقشار جامعه است و دانشجویان نیز نقش پررنگی در تسخیر لانه جاسوسی داشته‌‍‌اند و وظیفه تمام آحاد مردم به ویژه دانشجویان و دانشگاهیان است تا با حضور پرشور و انقلابی در صحنه‌های انقلاب و با درایت و آگاهی توطئه استکبار را خنثی کنند.رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به لزوم برگزاری راهپیمایی و مراسمات انقلابی به صورت متحد و یکپارچه، تصریح کرد: دشمن و کشورهای استکباری از حضور یکپارچه مردم در صحنه‌های انقلاب هراس دارند و این حضور منافع عمومی کشور را تقویت می‌کند.این مسئول ادامه داد: انسجام حضور مردم در راهپیمایی‌ها نه تنها در عرصه داخلی بلکه در عرصه بین‌المللی نیز تاثیرگذار است و کشورهای غربی سیاست‌های برون مرزی خود را بر این اساس پایه‌ریزی می‌کنند.
عاقلی بر حضور حداکثری دانشجویان در مراسم انقلابی و مذهبی تاکید کرد و اظهار داشت: حضور دانشجویان در عرصه‌های انقلابی زمینه پیشگیری از سوءاستفاده دشمن را از این قشر فرهنگی و علمی کشور می‌گیرد.وی با بیان اینکه دانشجویان همواره ثابت کرده‌اند که در مسیر انقلاب هستند ادامه داد: باید تلاش شود تا دانشجویان حضور پررنگ‌تری در عرصه‌های مختلف داشته باشند.
*برنامه‌های انقلابی دانشگاه‌ها باید از عیار محتوایی خلاقانه برخوردار باشد
دبیر کمیته دانشجویی بزرگداشت ۱۳ آبان آذربایجان غربی گفت: برنامه‌های انقلابی در دانشگاه‌ها باید از عیار محتوایی خلاقانه و در عین حال متناسب با ادبیات و گفتمان فکری دانشجو برخوردار باشد.
امین رستم‌زاده نیزدرهمین جلسه ، اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر راهپیمایی ۱۳ آبان در حال انجام است.
وی تصریح کرد: محتواسازی رویدادهای فرهنگی در سطح دانشگاه‌ها بسیار پر اهمیت بوده و ظرافت خاصی می‌طلبد لذا دانشگاه‌ها در نیازسنجی و طراحی برنامه‌ها چنین رویکردی را لحاظ کنند.
دبیر کمیته دانشجویی بزرگداشت ۱۳ آبان آذربایجان غربی افزود: تشکیل کمیته‌های برگزاری درون دانشگاهی و دخیل کردن دانشجویان در انسجام خودجوش این برنامه‌ها در کیفی کردن آن بسیار مهم است.
رستم‌زاده گفت: برنامه‌های انقلابی در دانشگاه‌ها باید از عیار محتوایی خلاقانه و در عین حال متناسب با ادبیات و گفتمان فکری دانشجو برخوردار باشد و نگاهی جوهری به فلسفه شکل گیری مناسبت‌ها رقم بخورد.در ادامه عبدالناصر نظریانی، معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه نیز در این مراسم گفت: جهاد دانشگاهی با جوهره فعالیت فرهنگی جهادی در انجام برنامه‌های انقلابی نقش موثری داشته است.
وی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید با ظرافت و هنرمندی خلاقانه‌ای به طراحی و اجرای برنامه‌ها در راستای تبیین وقایع و رویدادهای انقلاب بپردازند.این مسئول خاطرنشان کرد: نقش دانشگاه‌ها در پاسداشت برنامه‌های انقلابی ویژه است و باید با یک رویکرد علمی طراحی شود.
در ادامه سایر معاونان و مدیران دانشگاه‌های استان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در راستای برگزاری باشکوه مراسم ۱۳ آبان پرداختند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۵:۱۵ ق.ظ

دیدگاه


8 × نُه =