برگزاری کنسرت واردوهای مختلط دانشجویی خیانت به فضای علمی است

برگزاری کنسرت واردوهای مختلط دانشجویی  خیانت به فضای علمی است

گروه خبر:امام جمعه ارومیه گفت: برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی خیانت به فضای علمی است.به گزارش آرازآذربایجان حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی بر عملیاتی کردن منویات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشگاهیان تاکید کرد.وی بالا بردن رشد علمی کشور، دوری از محرمات و گناه، ارتقای معنوی فضای دانشجویی و دانشگاهی، توجه به نماز اول وقت، آرمان خواهی و بهبود سبک زندگی را از مهمترین فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار هفته گذشته اش با دانشجویان عنوان کرد و افزود: این تاکیدات باید مورد توجه جدی مسئولان، اساتید و دانشجویان قرار گیرد.
امام جمعه ارومیه در ادامه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در این دیدار اشاره داشتند که برگزاری برخی برنامه‌های به‌ ظاهر فرهنگی که سبب لطمه به فضای علمی کشور می‌شود، اعلام کرد: برگزاری اردوهای مختلط به همراه کنسرت‌های موسیقی برای دانشجویان زمینه لطمه به مراکز و فضای علمی کشور را فراهم می‌سازد و این امر خیانتی آشکار به دانشگاه و دانشجویان است.
حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه فضای دانشگاهی و علمی کشور باید عاری از گناه باشد و دانشجویان در فضای علمی به تلاش و فعالیت های خود ادامه دهند گفت: آرمان‌خواهی دانشجویان یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده و باید مسئولین و دانشجویان این سخن مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دهند.
امام جمعه ارومیه خطاب به دانشگاهیان گفت: اساتید مومن را از دانشگاه طرد نکنید و کسانی که در فتنه ?? دخالت داشتند را به دانشگاه‌ها راه ندهید چرا که بدون شک این افراد در تلاش برای ضربه زدن به فضای علمی جامعه هستند.حجت الاسلام قریشی در بخش دیگری با قدردانی از تیم مذاکره کنندگان هسته ای گفت: انصافا این تیم تلاش بسیاری داشتند و مقام معظم رهبری نیز آن‌ها را مجاهد خواندند، با وجود رسیدن به توافق در این مذاکرات، مردم نباید خود را گم کنند که این امر می‌تواند زمینه سوء استفاده دشمنان را فراهم کند.وی مردم را به خویشتن داری دعوت کرد و اظهار داشت: شادی بیش از حد مردم این امر را به دشمنان القا می‌کند که تحریم‌ها بسیار سخت بوده و مردم ایران به این توافق بسیار نیاز داشتند و همچنین چنین حرکاتی زمینه های بعدی توافق را تحت تاثیر قرار می دهد.
*مراسم خرافه قره بایرام در جامعه برچیده شود
همچنین نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه خواستار برچیده شدن مراسم خرافه نوعید (قره بایرام) در جامعه شد. حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز عید فطر ارومیه با بیان اینکه مراسم نوعید (قره بایرام) رسمی خرافه است که به مرور زمان در روزهای عید فطر که روز شادی مسلمانان است باب شده است افزود: مراسم نوعید آیینی غمناک است که هیچ سابقه مذهبی و یا تاریخی ندارد.
وی با تاکید بر تلاش مسلمانان برای برچیده شدن این آیین خرافه در جامعه اظهارداشت: برگزاری این مراسم غمناک در روزهای عید فطر ایام شادی مردم چندان سابقه طولانی ندارد و با فرهنگ سازی می‌توان ریشه آن را خشکاند.
حجت الاسلام قریشی مراسم نوعید را ساخته و پرداخته ذهنی برخی افراد اعلام کرد و افزود: ایام عید فطر روزهای شادی مسلمانان پس از یک ماه عبادت و بندگی به درگاه خداوند است که باید از آن نهایت بهره را برد.امام جمعه ارومیه همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توافق هسته ای کشورمان عنوان کرد: این توافق گام‌های اساسی در راستای حمایت از حقوق از دست رفته ملت ایران بود که نیازمند قدرشناسی و قدردانی است.
حجت الاسلام قریشی با اشاره به اوضاع ناامن منطقه به خصوص در کشورهای یمن، فلسطین، سوریه گفت: انقلاب اسلامی برگرفته از آموزه‌های دینی و اسلامی همچنین واقعه کربلا به وقوع پیوست که در این راستا باید هرچه در توان داریم ضمن حمایت از مستضعفان دنیا زمینه برچیده شدن زورگویی استکبار را فراهم کنیم.
بخش دیگری از خطبه‌های نماز عید فطر ارومیه توسط امام جمعه به قرائت خطبه‌های امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) اختصاص داشت که در آن نماز اول وقت، انجام واجبات، پرداخت زکات و واجبات شرعی، انجام روزه و حج، امر به معروف و نهی از منکر، احسان به بانوان مورد تاکید قرار گرفته بود.
امام جمعه ارومیه در بخش دیگری با تاکید بر رعایت تقوای الهی و استفاده از برکات ماه مبارک رمضان در ماه‌های آتی سال خواستار عمل بخشی به خطبه‌های امیر المومنین از سوی مردم و مسئولان شد.اگر خانواده ای داغدار یکی از عزیزان خود باشد، اعیاد مذهبی برای آن خانواده حکم “قره بایرام ” یا “نوعید” را خواهد داشت. در این روز، مردم به دیدن ان خانواده می روند و با سرسلامتی و آرزوی شادباش برای آنها دارند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۵:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


7 − چهار =