معاون عمليات سپاه شهدا خبر داد

برگزاری رزمایش ۳۰ هزار نفری الی بیت المقدس در استان

برگزاری رزمایش ۳۰ هزار نفری  الی بیت المقدس در استان

گروه خبر: معاون عملیات سپاه شهدای آذربایجان غربی از برگزاری رزمایش ۳۰ هزار نفری الی بیت المقدس بسیج در این استان خبر داد.
سرهنگ پاسدار کریم علی نژاد در گفت و گو با آراز آذربایجان، اظهار داشت: رزمایش گردان_های بیت المقدس و کوثر جزو برنامه‌های ابلاغی سازمان بسیج مستضعفین است که در تمام استان‌ها به صورت دوره‌ای به مرحله اجرا در می‌آید.
وی افزود: این رزمایش در آذربایجان غربی نیز روزهای اول و دوم اسفندماه به طور هم‌زمان در تمام شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.
معاون عملیات سپاه شهدای آذربایجان غربی در خصوص شرکت کنندگان در این رزمایش عنوان کرد: در این رزمایش ۳۱ گردان بیت_المقدس برادران و یک گردان کوثر خواهران شرکت خواهند داشت که این گردان ها نقش عمل کننده خواهند داشت.
وی افزود: همچنین ۹۰ گردان از اقشار بسیج شامل روحانیون، ورزشکاران، گردان های عاشورا، الزهرا (س) و سایر گردان های تحت پوشش بسیج در استان به عنوان گردان های پشتیبان در این رزمایش خواهند بود.
علی نژاد، در خصوص مناطق برگزاری رزمایش الی بیت المقدس، بیان داشت: این رزمایش به صورت دفاع از کوی و برزن در داخل شهرها و رزمایش دفاعی در خارج از شهرها به مرحله اجرا در می‌آید.
این مسئول، در مورد اهداف برگزاری رزمایش نیز گفت: در این رزمایش اهدافی همانند ارتقای توان آمادگی‌های دفاعی، امنیتی، امداد و نجات و مردم یاری، آماده سازی یگان‌ها برای انجام عملیات‌های واقعی در مواقع لزوم، بالا بردن توان رزم یگان‌ها در مقوله روحیه، آموزش، نیروی انسانی و تجهیزات، اشرافیت اطلاعاتی برای ماموریت واگذاری در حوزه سرزمینی و همچنین تمرین عملی آموزش‌های داده شده به طور دسته‌ای و گروهی به صورت میدانی دنبال می‌شود.
معاون عملیات سپاه شهدای آذربایجان غربی برگزاری رزمایش الی بیت المقدس بسیج را در راستای آموزش‌های گروهی برای بسیجیان در رده‌های مختلف عنوان و تصریح کرد: این رزمایش در ادامه برنامه‌های سالیانه بسیج و پس از اجرای مراحل مختلف فراخوان‌های پایگاهی میادین تیر و آموزش‌های مختلف اقشار بسیج انجام می‌شود.
وی در بخش پایانی سخنان خود، با اشاره به کسب مقام اول در اجرای مرحله گذشته رزمایش بسیج در سطح کشور توسط این استان خاطرنشان کرد: امیدواریم در این مرحله از رزمایش بار دیگر افتخار آفرینی‌های گردان های بسیج استان در کشور نمایان شود.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۵:۱۲ ق.ظ

دیدگاه


7 × = چهارده