برگزاری جلسه هم‌اندیشی برای رفع مشکل توزیع مطبوعات آذربایجان غربی

برگزاری جلسه هم‌اندیشی برای رفع مشکل توزیع مطبوعات آذربایجان غربی

گروه خبر: جلسه هم‌اندیشی برای رفع مشکل توزیع مطبوعات استان با حضور نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانه مطبوعات، جمعی از سرپرستان نشریات سراسری در استان و انجمن صنفی دکه‌داران آذربایجان غربی برگزار شد.
مدیرمسئول روزنامه آراز آذربایجان در این جلسه که در سالن اجتماعات ساختمان ۱۲۴ دفتر سرپرستی روزنامه جمهوری اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: سیستم فعلی توزیع به شیوه سنتی و ناکارآمد است و این ناکارآمدی، خوانندگان را با چالش جدی مواجه کرده است به طوری که صاحبان نشریات پدیده توزیع را رستمی می‌دانند که از آن هراسانند.
ابراهیم آقازاده افزود: زحماتی که دکه‌داران در گرمای تابستان و سرمای زمستان در ارتباط با توزیع مطبوعات متحمل می‌شوند منجر به عرضه مطلوب نمی‌‌شود به طوری که بهترین روزنامه با عرضه نامطلوب از گردونه رقابت خارج و بدترین نشریات می‌توانند با عرضه مطبوعات در فضای فعلی رسانه‌های مکتوب به رقابت خویش ادامه دهند.
سرپرست گروه نشریات ابرار در استان آذربایجان غربی همچنین به برخی از مشکلات دفاتر سرپرستی روزنامه‌های سراسری اشاره کرد و گفت: گلچین کردن نشریات از سوی دکه‌داران برای عرضه به مردم، نداشتن ساعت کاری مشخص و معین و در نهایت عدم عرضه مطبوعات توسط برخی دکه‌هایی که مجوز عرضه مطبوعاتی دارند.
نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه به ضرورت عرضه مطبوعات و توزیع به موقع و صحیح تاکید کرد و گفت: با برخی از دکه‌دارها که مجوز مطبوعاتی دارند اما اقدام به عرضه مطبوعات نمی‌کنند، برخورد می‌شود.
امید سیاح تصریح کرد: همچنین دکه‌هایی که پروانه انتشار آن‌ها منتفی شده و به جهت تمدید مهلت آن اقدام نکنند از سوی مراجع ذی‌ربط تذکر داده خواهد شد.
در ادامه این نشست نماینده انجمن صنفی دکه‌داران نیز به اهم مشکلات صنف دکه‌دارها اشاره کرد و گفت: عمده مشکل دکه‌داران نداشتن متولی خاص است به طوری که در طول ۵۰ سال گذشته هیچ دکه‌داری از طرف صاحبان نشریات و یا دفاتر سرپرستی روزنامه‌ها بیمه نشده است.
در ادامه این جلسه به برخی از مشکلات دکه‌داران از جمله عرضه اقلام غیرفرهنگی به دلیل تامین معاش دکه‌داران، کمبود فضای فعلی دکه‌ها در قبال تعدد نشریات در حال انتشار، نبود بیمه و نداشتن متولی خاص اشاره شد. برخی از دکه‌داران نیز بر ضرورت رفع نارسایی‌های توزیع مطبوعات تاکید کردند و خواهان همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خانه مطبوعات، دفاتر سرپرستی توزیع نشریات و انجمن صنفی دکه‌داران در راستای رفع مشکلات توزیع شدند.
شایان ذکر است جلسه هم‌اندیشی برای رفع مشکل توزیع مطبوعات آذربایجان غربی، نخستین جلسه در تاریخ مطبوعات استان بود که با حضور دکه‌داران، تشکل خانه مطبوعات، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سرپرستان دفاتر نشریات سراسری برگزار شد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۵ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۶:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


+ 4 = هشت