معاون دادگستري آذربايجانغربي اعلام کرد

برگزاری جشنواره ملی عفو و گذشت در ارومیه

برگزاری جشنواره ملی عفو و گذشت در ارومیه

گروه خبر:معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی گفت: جشنواره ملی عفو و گذشت هفتم اسفند ماه سال جاری در ارومیه برگزار می‌شود.
به گزارش آرازآذربایجان، پرویز علیزاده در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی عفو و گذشت که در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار داشت: مسئولان دستگا‌‌ه‌های اجرایی برای برگزاری این جشنواره در سطح ملی همکاری بیشتری داشته باشند.
وی با ابراز تاسف از اینکه جرایم قابل گذشت در حال افزایش یافتن است، ادامه داد: جرایم کم‌اهمیت و قابل گذشت در استان ما متاسفانه جزء ۱۰ جرم رده نخست به شمار می‌رود، بنابراین برای نهادینه‌سازی فرهنگ گذشت و بخشش باید گام برداشته شود.
علیزاده با اشاره به اینکه باید این تفکر و فرهنگ را در بین اعضای خانواده، گروه همسالان، والدین و فرزندان، دانش‌آموزان و اولیای مدارس به بهترین شکل نهادینه کنیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با نوعی نا به‌سامانی در روابط اجتماعی روبه‌رو هستیم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جزم دادگستری کل استان آذربایجان غربی با اظهار به اینکه برای ارتقای سطح تعاملات و همکاری بین اقشار مختلف مردم و مسئولان دستگاه‌های اجرایی نیاز جدی وجود دارد، تصریح کرد: نهادهای متولی نسبت به انجام تعهدات خود عمل کنند.وی با اظهار به اینکه از این رهگذر می‌توان برای پیشگیری از وقوع جرائم مختلف گام‌های بلندی برداشت، خاطرنشان کرد: بدین وسیله می‌توان از تاثیرگذاری بیشتری در زوایای مختلف اجتماعی برخوردار شد، چرا که جشنواره مورد اشاره یک کار فرهنگی به شمار می‌رود.
علیزاده به برگزاری جشنواره ملی عفو و گذشت در هفتم اسفند ماه سال ۱۳۹۳ اشاره کرد و بیان داشت: این جشنواره در محورهای مختلف اعم از فراخوان مقاله، بخش کودکان و نوجوانان با همت سازمان‌های متولی برگزار می‌شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جزم دادگستری آذربایجان غربی بررسی راهکارهای ارتقای فرهنگ عفو و گذشت در جامعه اسلامی، تبیین ارتباط گسترده بین عفو و گذشت همچنین آثار و پیامدهای مثبت آن همچنین تعمیق این تفکر در جامعه از مهم‌ترین اهداف جشنواره برشمرد.وی با اظهار به اینکه محورهای فراخوان مقاله در زمینه‌های مختلف و موضوع‌‌های گوناگون صورت گرفته است، اذعان داشت: در این راستا دبیرخانه جهت جمع‌آوری آثار ارسالی راه‌اندازی شده است که در زمان مقتضی نسبت به داوری آثار می‌پردازند.
* ۴۳۵اثر به دبیرخانه جشنواره ملی عفو و گذشت در ارومیه ارسال شد
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی گفت:۴۳۵۴۳۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی عفو و گذشت ارسال شده است.
معصوم قلی‌زاده اظهار داشت: این جشنواره در بخش کودکان و نوجوانان نیز در حال برگزاری است.وی با اشاره به اینکه جشنواره مورد اشاره در بخش کودکان و نوجوانان در قالب‌های مختلف از جمله داستان‌نویسی، خاطره‌نویسی، نقاشی، وبلاگ، نشریه دیواری برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: به طور قطع در روزهای آینده برای جمع‌آوری آثار سایر شرکت‌کننده‌ها اقدام می‌شود.قلی‌زاده بر ضرورت استفاده از ظرفیت نهفته در مدارس زیرپوشش سازمان آموزش و پرورش آذربایجان غربی تاکید کرد و ادامه داد: در صورت تعامل و همکاری این مجموعه می‌توان اقشار بیشتری از دانش‌آموزان را در این جشنواره شرکت داد.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با اظهار به اینکه بین نوجوانان مقاطع مختلف تحصیلی افراد علاقه‌مند و مستعد زیادی جهت شرکت در این قبیل جشنواره‌ها وجود دارد، عنوان کرد: باید برای اطلاع‌رسانی برگزاری این جشنواره گام برداشت.
وی فعالیت این مجموعه را تخصصی، ویژه کودکان و نوجوانان دانست، یادآوری کرد: باید از سبک‌های هنری و تبلیغی مناسب برای تشویق کودکان جهت شرکت در این جشنواره استفاده کرد، به طوری که در این راستا بنر طراحی کرده‌ایم.
این مسئول به توزیع بنرهای مورد اشاره بین جامعه هدف خود اشاره کرد و گفت: برای افزایش استقبال مردم از این جشنواره باید از ظرفیت‌های نهفته در رسانه‌های مناطق مختلف آذربایجان غربی استفاده حداکثری به عمل آورد، تا اهداف ترسیم شده از این جشنواره تحقق یابد.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با اظهار به اینکه از سن پایین برای نهادینه‌سازی تفکرات صحیح، اصلاح برخی باورها و تغییر نگرش‌های موجود باید گام برداشته شود، متذکر شد: کانون با همت سایر نهادهای فرهنگی در این سمت گام برمی‌‌دارد.
قلی‌زاده نونهالان را آینده‌سازان کشور اسلامی دانست، یادآوری کرد: تربیت درست و اسلامی نسل جدید کشورمان اعم از کودکان و نوجوانان اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که باید در این سمت و سو برنامه‌ریزی کرده و اقدامات لازم انجام داد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۶:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


شش + 6 =