برگزاری اردوی تیم ملی نوجوانان و جوانان اعزامی مسابقات آسیایی به میزبانی ارومیه

برگزاری اردوی تیم ملی نوجوانان و جوانان اعزامی مسابقات آسیایی  به میزبانی ارومیه

گروه خبر: رئیس هیئت کاراته آذربایجان_غربی از برگزاری آخرین مرحله اردوی تیم ملی نوجوانان و جوانان اعزامی مسابقات آسیایی به میزبانی شهرستان ارومیه خبر داد.
به گزارش آراز آذربایجان جواد سلیمی در نشست کارگروه مسائل و عملکرد هیئت کاراته استان با بیان اینکه هیئت کاراته استان براساس تقویم اعلامی فدراسیون کاراته و تقویم تدوین شده هیئت استانی کلیه برنامه های خود را اعم از کلاس‌های داوری و مربیگری و برگزاری مسابقات و اردوهای مختلف در ۷ ماه ابتدای سال به صورت مدون انجام داده است، اظهار کرد: از دیگر برنامه های مهم هیئت کاراته استان میزبانی آخرین مرحله اردوی تیم ملی نوجوانان و جوانان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیایی در شهرستان ارومیه به مدت ۱۰ روز است.وی افزود: در این دوره که آخرین مرحله اردوی تیم ملی کشور است،۲ نفر از ورزشکاران و کاراته کاهای استان در آن شرکت دارند.وی در ادامه به برگزاری مسابقات جهانی کاراته اسپانیا و اعزام کاراته کاهای استانی برای اولین بار به این دوره از مسابقات اشاره کرد و اضافه کرد: امسال برای اولین بار حسین جوانی کاراته کای استانی به مسابقات جهانی کاراته اعزام شده که حضور ورزشکاران استانی در مسابقات جهانی مایه افتخار برای استان است.
رئیس شورای داوری کاراته کشور همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات آسیایی در امارات و کسب مدال طلای مسابقات توسط صابر پوریان کاراته کای نوجوان ارومیه ای تصریح کرد: در این دوره از مسابقات نیز ۶ نفر شامل ۲ ورزشکار، یک مربی و ۳ داور از آذربایجان غربی حضور داشتند.
*برگزاری لیگ انتخابی تیم منتخب جهت شرکت در مسابقات استانی و کشوری برای اولین بار در ارومیه
حجت الاسلام افشار حسنی رئیس هیئت کاراته ارومیه و داور آسیایی در آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه امسال هیئت کاراته در رده های سنی نوجوانان و جوانان توانسته کاراته کاهایی را تحویل تیم ملی کاراته کشور کند، افزود: این دو نفر از ورزشکاران استان اکنون در انتخابی تیم ملی حضور داشته و به عنوان نفرات اصلی در تیم انتخاب شده‌اند.
وی از شتاب و جهش بالای هیئت کاراته ارومیه در سال‌های اخیر خبر داد و خاطر نشان کرد: هیئت کاراته ارومیه مدت‌هاست که شتاب و گام‌های خوبی را برداشته به طوری که به دلیل حضور در مسابقات و میادین مختلف، رئیس هیئت کاراته استان به عنوان رئیس شورای جوانان کشور و یکی از مربیان نیز به عنوان مربی تیم ملّی کاراته در رده سنی جوانان شده است.
*کاراته کاهای رده سنی بزرگسالان استان وضعیت قابل تعریفی ندارند
رئیس هیئت کاراته ارومیه همچنین با بیان اینکه کاراته کاهای رده سنی بزرگسالان از وضعیت چندان تعریفی برخوردار نیست، اظهار کرد: تلاش در جهت بازسازی این رده سنی در استان و شهرستان ارومیه از طریق برگزاری مسابقات مختلف جهت ایجاد انگیزه در کاراته کاهای رده بزرگسالان را داریم که با اجرایی شدن این اقدام مطمئنا در این رده نیز حرف‌هایی برای گفتن خواهیم داشت.
*تقویت بخش فرهنگی، از الزامات هیئت‌های ورزشی در کنار ورزش است
حجت الاسلام حسنی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه یکی از کارهای اساسی هیئت کاراته علاوه بر ورزش، انجام فعالیت‌های فرهنگی است، گفت: در حال حاضر هیئت کاراته ارومیه تحت عنوان هیئت »خامس آل عبا« ویژه ورزشکاران اقدام به برگزاری مراسم دسته‌جات زنجیرزنی کرده که در نوع خود بی نظیر است.
*برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی در بهمن ماه امسال
قلیزاده مسئول روابط عمومی هیئت کاراته ارومیه نیز در ادامه از برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی در بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: این مسابقات در رده های مختلف سنی برگزار خواهد شد که انتظار می‌رود با این مسابقات حق بیشتری را در کشور به خود اختصاص دهیم.
*عرصه فرهنگ در ورزش نیازمند فعالیت‌های گسترده ای است
سجاد بیرامی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه هدف از ورزش تنها کسب مقام نیست، اظهار کرد: تکامل و رشد و تعالی انسان مهم‌ترین هدف ورزش است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه غفلت از تربیت و هدایت جوانان موجب خسران و نابودی جامعه و دولت‌ها می‌شود، افزود: در دنیای امروزی که ارزش‌های اجتماعی تضعیف و آسیب‌های اجتماعی تشدید می‌شود، جوانان دچار بحران هویتی و شخصیتی می‌شود که یکی از راهکارهای نجات آنان احیا فکر دینی در آنان از طریق مختلف است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۵:۵۸ ق.ظ

دیدگاه


9 − = چهار