آرازآذربایجان گزارش می دهد

برپایی نمایشگاه خودرو زمینه ساز توسعه اشتغال در استان است

برپایی نمایشگاه خودرو زمینه ساز توسعه اشتغال در استان است

رقیه قربانی
گروه گزارش: دومین نمایشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته آغاز به کار کرده است، برگزاری این نمایشگاه می تواند تاثیر موثری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات و اشتغال زایی داشته باشد.
به گزارش آراز آذربایجان، دومین نمایشگاه بین المللی خودرو، قطعات و صنایع وابسته با حضور ۱۱۰ شرکت معتبر از ۱۶ تیرماه به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه بین المللی خودرو در ارومیه آغاز به کار کرد.
این نمایشگاه که با حضور و استقبال ۶۰ شرکت تولیدکننده داخلی و بیش از ۵۰ شرکت تولید کننده خارجی از کشورهای کره جنوبی ژاپن، چین، ترکیه، آلمان، فرانسه، اسپانیا و… در محل پارک چنگلی ارومیه دایر شده به مدت چهار روز برای بازدید عموم مردم دایر است.
اینمایشگاه چهار روزه در سه بخش خودروهای سبک خودروهای سنگین، قطعات خودرو و لوازم یدکی برپا شده است.
مسئول برگزاری نمایشگاه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه این نمایشگاه به خبرنگاران، اظهار داشت: نمایشگاه امسال با رشد ۳۰ درصدی متراژ واگذاری فضا برای غرفه ها و همچنین حضور پررنگ تر شرکت های داخلی و خارجی در فضایی به وسعت یک هزار و ۵۰۰ متر مربع برگزار می شود .
علیرضا عاجزی گفت: شرکت سایپا به همراه زیر مجموعه خود از جمله پارس خودرو، زامیاد سایپا دیزل، ماگاموتور و همچنین شرکت های نگین خودرو مدیران خودرو و مجتمع ماموت و از بین خارجی ها نیز شرکت رنو و سیتروئن از فرانسه چانگان چین و برخی دیگر از خودروسازان بین المللی حاضرند.
وی افزود: هدف اصلی و کلان برگزاری این نمایشگاه معرفی آخرین دستاوردهای صنعت خودروسازی کشور ایجاد فضای رقابت بیشتربین تولیدکنندگان و معرفی محصولات جدید با رویکرد اشتغالزایی است.
*پیش بینی حضور ۱۰۰ هزار بازدیدکننده در نمایشگاه خودرو ارومیه
مجری دومین نمایشگاه بین‌المللی خودرو قطعات و صنایع وابسته ادامه داد: سال گذشته بیش از ۹۸ هزار نفر از نخستین دوره این نمایشگاه بازدید کردند و پیش بینی می شود شاهد افزایش تعداد بازدیدکنندگان در طول امسال به بیش از ۱۰۰ هزار نفر باشیم.
این مسئول به ظرفیت های ویژه آذربایجان_غربی به خصوص ارتباط مستقیم با چهار کشور همسایه و وجود منطقه آزاد ماکو گفت: این استان می تواند محلی برای استقرار سایت های جدید تولید یا مونتاژ خودرو در کشور باشد.
*افزایش ۵۷ درصدی تولید سایپا در سال گذشته
مشاور شرکت سایپا در مراسم آغازین دومین نمایشگاه بین المللی خودرودر آذربایجان غربی گفت: سایپا اهمیت ویژه ای برای آذربایجان غربی برای قائل است، سایپا با تدابیری دولت و سیاست های هیئت مدیره در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته به طوری که در سال گذشته ۵۷ درصد رشد تولید داشته و کیفیت خودروها براساس ارزیابی ها بهبود یافته است.
وی تاکید کرد: استراتژی سایپا، مشتری محور بودن و توجه به خواست مشتریان است، آذربایجان غربی از نظر رضایت مشتریان جزو استان های برتر است.صفری با اشاره به گسترش خودروهای خانواده سایپا خاطرنشان کرد: تولید هرساله محصولات جدید از جمله اهداف شرکت سایپا است.مشاور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: استان آذربایجان_غربی از نظر رضایت مشتریان جزو استان های برتر بوده است و سایپا نیز برای احترام به مشتریان خود در این استان حضوری پررنگ در نمایشگاه داشته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در ادامه این مراسم، اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده مقرر شده است که در جهت ارائه خدمات به مشتریان داخلی مناسب سازی کنند.
وی با اشاره به ظرفیت آذربایجان غربی در برگزاری نمایشگاه های بین المللی خودرو، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه های بین المللی خودرو در این استان می تواند تاثیر موثری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه صادرات و اشتغال زایی داشته باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از خودروسازان داخلی و بین_المللی شرکت کننده در این نمایشگاه دعوت کرد تا از ظرفیت های این استان در بخش های تولید، طراحی و نیروی انسانی فعال استفاده کنند.این مسئول خاطرنشان کرد: وجود خودروهای تولید داخل در این نمایشگاه نشان دهنده توسعه صنعت خودرو سازی و اشتغال زایی می شود.در جهان امروز برپایی نمایشگاه ها از اهمیت ویژه ای در توسعه اقتصادی برخوردار بوده و نه تنها از مهم ترین روش های بازاریابی شناخته شده بلکه به عنوان مهم ترین ابزار توسعه صادرات و ارایه توانمندی های تولیدی که در نهایت به شکوفایی و پویایی اقتصاد هر کشور منجر میشود نیز محسوب می گردد.هدف اصلی نمایشگاه شناساندن پتانسیل های تولید کنندگان داخلی و خارجی، ایجاد رقابت برقراری ارتباط مناسب میان محققان، تولید کنندگان و مصرف کنندگان محصولات و شرکت های ارایه دهنده خدمات فنی و مهندسی می باشد.
کلان شهر زیبای ارومیه، دومین شهر ترافیکی ایران امسال میزبان نمایشگاه بین المللی خودرو قطعات و صنایع وابسته آذربایجان غربی خواهد بود. این نمایشگاه ازتاریخ ۱۶ شهریورماه ۹۵ به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه بین المللی ارومیه در دو بخش خودرو و قطعات درفضای بالغ بر ۱۲ هزار متر مربع دایر خواهد گردید. مهم ترین زمینه فعالیت مشارکت کنندگان در این نمایشگاه سازندگان و وارد گنندگان خودروهای سبک و سنگین، تولید کنندگان و واردگنندگان قطعات و لوازم جانبی، شرکت های خدماتی بیمه و… خواهد بود.
ارومیه با داشتن ۸۰ خودرو به ازای هر ۱۰۰۰ نفر که از تهران با رقم ۶۲ خودرو به ازای هر ۱۰۰۰ نفر نیز بیشتر است، دومین شهر پرترافیک ایران بعد از تهران است و روزانه بیش از ۳۰۰ هزار خودرو در سطح شهر تردد می‌کنند.
هدف اصلی نمایشگاه شناساندن پتانسیل‌های تولیدکنندگان داخلی و خارجی‌، ایجاد رقابت برقراری ارتباط مناسب میان محققان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان محصولات و شرکت‌های ارایه دهنده خدمات فنی و مهندسی می‌باشد. در این راستا و با توجه به نقش تعیین کننده صنعت خودرو در اقتصاد و اشتغال کشور از تمامی فعالین این حوزه دعوت بعمل آوریم تا در این رویداد بزرگ در کنار سایر رقبا حضور یابید.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۵:۴۶ ق.ظ

دیدگاه


× شش = 54