برنامه_ریزی برای ساماندهی ورودی های شهر ارومیه

برنامه_ریزی برای ساماندهی ورودی های شهر ارومیه

گروه خبر: معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه از برنامه ریزی برای ساماندهی ورودیهای شهر ارومیه طی امسال خبر داد.
ابراهیم صفری در جلسه بررسی روند اجرای طرحهای عمرانی شهر ارومیه، ساماندهی ورودی های شهر و معابر از لحاظ زیر ساختها، آسفالت و هدایت آبهای سطحی، کنترل پسابهای خانگی، توجه به توسعه شبکه مدرن فاضلاب و ساما دهی انهار زارعی و احداث شبکه های آبهای سطی و سیلابها، پیاده رو سازی، مدیریت بهتر پساماند های شهریاز جمله اقدامات شهرداری در راستای افزایش کیفیت محیط زیست است.
وی با بیان اینکه تا پایان سالجاری ۲٫۵ میلیون متر مربع از معابر شهر ارومیه آسفالت می شوند، اظهار داشت: جدول گذاری ۲۳۴ کیلومتر، پیاده رو سازی ۹۶ کیلومتر از معابر، احداث کانالهای جمع آوری آبهای سطحی به میزان ۲۵ کیلومتر، احداث بیش از ۱۶۲ هکتار فضای سبز از جمله اقدامات معاونت عمرانی شهرداری ارومیه در راستای افزایش کیفیت محیط زیست طی دو سال گذشته است.
معاون فنی و عمرانی شهردار ارومیه اعلام کرد: این میزان بودجه برای اموراتی از جمله آسفالت ۲٫۵ میلیون متر مربع، جدول گذاری ۲۰۰ کیومتر و پیاده روسازی بیش از ۳۰ کیلومتر از معابر شهری و ایجاد ۴۵۰ هکتار فضای سبز در فاز یک اکولوژیکی هزینه می شود. رئیس کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این جلسه بودجه امسال شهرداری ارومیه را ۹ هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این بودجه ضمن درآمد های عمومی شهرداری ارومیه از طریق تهاتر یعنی مصالحه نامه های بین شهرداری و پیمانکاران مجری طرحها حاصل می شود. میر علی محمدی اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر سرانه فضای سبز به ازای هر نفر در ارومیه در حدود ۵٫۸ متر مربع بوده در نتیجه در این راستا سعی در افزایش حدود یک متر مربعی سرانه فضای سبز به ازای هر نفر طی سال جاری داریم.
وی ساماندهی مسیر رودخانه شهرچای ارومیه از روستای بند تا پل سه گوز واقع در فلکه آذربایجان به طول ۸ کیلومتر را از جمله برنامه های کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ارومیه در سال جاری دانست و گفت:‌ پیگیر عملیات اجرایی پروژه های در دست اجرای شهرداری ارومیه هستیم.
وی ادامه داد: تقاطع های غیر هم سطح، نظارت، بررسی و ارائه پیشنهادات برای طراحی و اجرای پروژ ه های جدید عمرانی از جمله تونل، پل روگذر، زیر گذر مانند تکمیل زیر گذر و روگذر های رینگ میانی ترافیک شهری ارومیه نیز از جمله اهم مصوبات، پیگیری و پیشنهادات کمیسیون عمران، برنامه ریزی و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر ارومیه در دوره چهارم است.
وی عنوان کرد: اجرای طرح ساماندهی ترافیکی در سطح شهر ارومیه به منظور روان سازی ترافیک و همچنین شروع مطالعات ترموا و مترو از جمله پروژه های در دست اجرا در حوزه حمل و ترافیک شهرداری ارومیه است. محمدی یادآور شد: در حال حاضر علاوه بر انجام اقدامات عمرانی شهربا همکاری کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ارومیه در حال انجام پیوسته های فرهنگی برای پروژ ه های عمرانی در سطح شهر ارومیه هستیم.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۲ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۳:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


− هشت = 1