نماينده مردم خوي و چايپاره در مجلس:

برنامه های زیست محیطی کشور با نابسامانی همراه است

برنامه های زیست محیطی کشور با نابسامانی همراه است

گروه اجتماعی:غلامحسین مؤید حسینی صدر گفت: نبود توجهات کافی و فوری به مقوله محیط زیست در یک سال و نیم گذشته سبب بروز مشکلات امروز شده و از سرعت عمل مسوولان در مواجهه با مشکلات و شرایط بحرانی کاسته است.
چند هفته ای است که نسبت به عملکرد سازمان حفاظت از محیط زیست در عرصه های مختلف انتقاداتی صورت می گیرد به طوری که بعضی از کارشناسان و نمایندگان مجلس و شهروندان عملکرد این سازمان را بسیار ضعیف دانسته و در مقابل برخی دیگر در مقام دفاع برمی آیند.
سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای از جمله نمایندگانی است که سعی می کند حد تعادل را رعایت کرده و نمره متوسط به عملکرد این سازمان به ویژه در هفته های اخیر دهد.
غلامحسین مؤید حسینی صدر اظهار داشت: معمولا کارها و برنامه های زیست محیطی در کشور ما با نابسامانی هایی همراه می شود و تا سالیان دراز آثار آن برجای می ماند. وی تصریح کرد: برای نمونه اگر امسال نابسامانی و کمبودی در حفاظت از محیط زیست و برنامه های آن اتفاق افتاد، چند سالی زمان می برد تا مشکلات عیان شده و عمق گرفتاری ها مشخص شود.
وی تصریح کرد: مساله ریزگردها۷-۸سالی است که به اوج خود رسیده و هر سال نیز متاسفانه نسبت به آن سهل انگاری شده به طوری که اکنون به مرحله بحران رسیده و از آستانه تحمل شهروندان شهرهای مختلف خارج شده است.
وی توضیح داد: ریشه این مساله در سالیان طولانی است و به نظر می رسد مسوولان دولت تدبیر و امید که ? سال از این وادی دور بوده اند هنوز نتوانسته اند عمق فاجعه را ارزیابی کرده و به صورت فوری برای رفع آن چاره ای بیاندیشند.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: نبود توجهات کافی و فوری به مقوله محیط زیست در یک سال و نیم گذشته سبب بروز مشکلات امروز شده و از سرعت عمل مسوولان در مواجهه با مشکلات و شرایط بحرانی کاسته است.وی تاکید کرد: این مسائل سبب شده تا سازمان محیط زیست نمره متوسطی در زمینه انجام وظایف خود کسب کند.
وی بیان کرد: در اینکه دکتر ابتکار نسبت به محیط زیست علاقه مند بوده و دلسوز این حوزه هست، اصلا شکی نداریم اما شاید در این مدت وی و همکارانش نتوانسته اند نسبت به عمق مشکلات و گرفتاری ها اطلاعات درستی کسب کنند.
وی افزود: بسیاری موارد زیست محیطی مانند هوای آلوده تهران و کلانشهرها، حضور صنایع آلاینده در قلب پایتخت، مشکلات شهرک های صنعتی، ریزگردها و … نشان می دهد که سازمان حفاظت از محیط زیست با وجود علاقه مندی به رفع این گونه مسائل هنوز همچنان به حرکت آهسته خود ادامه می دهد و نتوانسته به صورت فوری مشکلات را حل و فصل کند.
حسینی صدر خاطر نشان کرد: با اقدامات این سازمان تعداد روزهای پاک در تهران نسبت به سال ۹۲ بیشتر شد اما این گونه موارد کافی نیست و اکنون که در واپسین روزهای زمستان ۹۳ قرار داریم باید برای زمستان ۹۴ برنامه ریزی کنیم نه اینکه مانند هر سال و در آبان ماه که میزان آلاینده ها افزایش می یابد تازه به دنبال راه چاره باشیم.
وی اظهار داشت: سازمان محیط زیست اگر خواستار حل مشکلات است باید برخی برنامه ها و استراتژی های خود را تغییر دهد زیرا تجربه نشان داده راهکارهای فعلی اثر بخشی خود را از دست داده و کارا نیستند.
سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای گفت: در مدت باقی مانده از سال و همچنین سال ۹۴ سازمان حفاظت از محیط زیست باید توجهات و برنامه های خود را بر روی مواردی نظیر ریزگردها، آلودگی هوا، خشک شدن تالاب ها، منابع آلاینده ، حفاظت از حیات وحش و صیانت از آن، دفاع از حقوق محیط بانان و… معطوف کند زیرا در این صورت می توانیم جایگاه سابق خود را در زمینه حفاظت از محیط زیست در دنیا بازیابیم.
وی درباره اظهارات دکتر ابتکار مبنی بر اینکه دلواپسان به دنبال انحلال این سازمان هستند، بیان کرد: در هر صورت انحلال این سازمان کار عاقلانه ای نیست و بعید می دانم چنین اتفاقی بیافتد

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۷:۰۹ ق.ظ

دیدگاه


نُه − = 5