نماينده مردم پيرانشهر در مجلس:

برنامه های دولت در حوزه معیشت مردم بر روی کاغذ باقی مانده است

برنامه های دولت در حوزه معیشت مردم بر روی کاغذ باقی مانده است

گروه خبر: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه برنامه¬های دولت در حوزه معیشت مردم تنها بر روی کاغذ باقی می¬ماند گفت: در چند ماه اخیر مسئولان وزارت راه و شهرسازی بارها درباره برنامه های دولت برای ساماندهی بازار مسکن سخن گفته اند، اما متأسفانه این برنامه ها تنها بر روی کاغذ باقی مانده است.
به گزارش آرازآذربایجان ، رسول خضری ، با انتقاد از وضعیت آشفته بازار مسکن، گفت: متأسفانه دولت هیچ اقدامی برای ساماندهی بازار مسکن صورت نداده و قطعا وضعیت کنونی ماحصل سوء مدیریت مدیران وزارت راه و شهرسازی است.
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چند ماه اخیر مسئولان وزارت راه و شهرسازی بارها درباره برنامه های دولت برای ساماندهی معیشت مردم و بازار مسکن سخن گفته اند، اما متأسفانه این برنامه ها تنها بر روی کاغذ باقی مانده است.
متأسفانه با افزایش قیمت مسکن و تشدید نرخ اجاره، عملا خانوارها توان پرداخت هزینه ها را ندارند و مجبورند که در کانکس زندگی کنند و این مسئله اطراف و حاشیه برخی از شهرهای بزرگ مانند کرمانشاه رخ داده است
وی نسبت به تشدید پدیده کانکس‌نشینی در اطراف کلانشهرها هشدار داد و گفت: متأسفانه با افزایش قیمت مسکن و تشدید نرخ اجاره، عملا خانوارها توان پرداخت هزینه ها را ندارند و مجبورند که در کانکس زندگی کنند و این مسئله اطراف و حاشیه برخی از شهرهای بزرگ رخ داده است.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: قطعا اگر وضعیت بازار مسکن همان گونه ادامه یابد، در آینده باید شاهد وقوع پدیده چادرنشینی و کانکس نشینی مردم در اطراف تمام شهرها باشیم.
خضری ادامه داد: یکی از اولویت های اصلی در حوزه بازار مسکن، اجرای قانون مالیات بر خانه های خالی است، بر اساس ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم، دولت مکلف به اخذ مالیات از خانه های خالی است، اما متأسفانه تاکنون این قانون اجرایی نشده است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: بر اساس آمارها حدود سه میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد که در صورت ساماندهی این مساکن، می توان مشکل مسکن مستأجران را حل کرد./

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


+ شش = 15