فرمانده مرزباني در اروميه خبر داد

برقراری امنیت در مرزهای شمال‌غرب کشور

برقراری امنیت در مرزهای شمال‌غرب کشور

گروه خبر: فرمانده مرزبانی با بیان اینکه امنیت در مرزهای شمال غرب برقرار بوده و تاکنون هیچ‌گونه تعرضی از سوی گروهک تکفیری داعش صورت نگرفته است، گفت: ۱۶۰ پایگاه مرزبانی در کشور ایجاد می‌شود.
به گزارش آراز آذربایجان سردار حسین ذوالفقاری در بازدید از ستاد فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی، اظهار داشت: امنیت در مرزهای شمال غرب برقرار بوده و تاکنون هیچ‌گونه تعرضی از سوی گروهک تکفیری داعش صورت نگرفته است. وی ادامه داد: تعداد ۱۶۰ پاسگاه مرزی در جاده‌های کشور در حال احداث بوده و حدود ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر جاده مرزی در حال احداث است.ذوالفقاری تکمیل خلاء‌های کنترلی مرزهای کشور خصوصا مرزهای شمال غرب و جنوب شرق کشور را از جمله برنامه‌های مهم مرزبانی عنوان کرد.فرمانده مرزبانی افزود: در حوزه شمال غرب کشور اقداماتی جهت تجهیز هر چه بیشتر واحدهای مرزی در دستور کار است.
وی میزان اعتبار تخصیص یافته برای تجهیز پایگاه‌های مرزبانی را ۸۸ میلیارد تومان عنوان کرد.
ذوالفقاری در خصوص اعتبارات لازم تخصیص یافته برای تجهیز پایگاه‌های مرزبانی از سوی دولت در سال ۹۲ تصویب شده و تا پایان سال ۹۲ حدود ۲۶ درصد تامین شده و از اوایل سال ۹۳ حدود ۷۴ درصد آن تامین شده ست.
وی از افزایش ۲۰ درصد کشفیات مواد مخدر در طول سه سال گذشته خبر داد و افزود: در طول سال‌های متمادی میزان کشفیات مواد مخدر در مرزهای کشور حدود هفت درصد بود.
ذوالفقاری همچنین از افزایش کشفیات سلاح در مرزهای کشور خبر داد و افزود: این مسئله سبب افزایش میزان کنترل در مرزهای کشور شده است.
وی خاطرنشان کرد: برای امنیت مرزبانان از تمام امکانات حفاظتی مانند جلیقه ضد گلوله استفاده می‌شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۵ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۳:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


هشت × 8 =