نماينده مردم مياندوآب در مجلس :

برداشت آب زرینه رود مکیدن خون کشاورزان آذربایجان غربی است

برداشت آب زرینه رود مکیدن خون کشاورزان  آذربایجان غربی است

گروه خبر: نماینده مردم شاهین دژ، میاندوآب و تکاب در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از احداث خط دوم انتقال آب زرینه رود گفت: برداشت آب زرینه رود، مکیدن خون کشاورزان آذربایجان غربی است. جهانبخش محبی نیا در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در روزهای شروع به کار دولت دوازدهم به هیچ عنوان نمی توان قبول کرد که وزارت نیرو به بهانه احداث حد پدافند غیرعامل به شیوه غیرقانونی اقدام به برداشت غیرمجاز از آب زرینه رود نماید.
نماینده مردم شاهین دژ، میاندوآب و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: برداشت آب زرینه رود به منزله مکیدن خون کشاورزان و ویران کردن خانه و کاشانه مردم آن سامان است.
وی در ادامه افزود: آقای رئیس جمهور؛ اجازه ندهید میاندوآب که زمانی در کتب درسی به عنوان زیبایی های ایران شناخته می شد؛ میاندوآب به شهر فقدان آب تبدیل شود. آقای رئیس جمهور؛ میاندوآب، شاهین دژ و تکاب و تمام شهرهای استان آذربایجان غربی توقع اجرای عدالت و کمک به مظلوم را دارد.
محبی نیا تاکید کرد: متخلفان از قانون باید مجازات شوند. در حالی که وزیر نیرو سال گذشته به من اطمینان داده بود که خط دوم انتقال آب از زرینه رود برای جایگزینی خط اول آن است و به هیچ عنوان حق برداشت مجدد آب را ندارد، مدیرعامل آب آذربایجان شرقی در چند روز اخیر فاش کرده است که عملیات اجرایی خط دوم آب زرینه رود به تبریز آغاز شده است.
وی گفت: هیهات از دروغ، هیهات از دور زدن قانون، هیهات از نادیده گرفتن قانون، هیهات از نادیده گرفتن حق مظلومان، هیهات من الذله؛ لازم می دانم از آقای برزگر کلشانی که فریاد مظلومیت ما را سر دادند تشکر کنم.
همچنین عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هرگونه تغییر در نقشه جغرافیای سیاسی و انسانی در منطقه را دسیسه ای از سوی دشمنان قسم خورده ی اسلام و مسلمین می دانیم. شهروز برزگر در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با گرامی داشت یاد شهدا و قدردانی از زحمات نیروهای مسلح برای ایجاد امنیت در کشور، گفت: ضمن بزرگداشت یاد و نام شهدای دولت، هفته ی دولت را به دولت مداران و رئیس جمهور محترم و هیأت دولت تبریک عرض می کنم.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رأی اعتمادی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزرا افزود: سیاست های نظام استکبار و نظام سلطه را در منطقه محکوم می کنیم و از تمامیت ارضی عراق و سوریه حمایت می کنیم و هرگونه تغییر در نقشه جغرافیای سیاسی و انسانی در منطقه را دسیسه ای از سوی دشمنان قسم خورده ی اسلام و مسلمین می دانیم.
برزگر افزود: آذربایجان غربی قطب تولیدات کشاورزی است و در برخی از محصولات کشاورزی دارای رتبه است، در مراحل کاشت، داشت و برداشت باید توازن وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: کشاورزان دوست دارند حاصل دست رنج خود را ببینند، محصولات کشاورزی باید به قیمت و با انصاف به فروش برسد. متأسفانه مرحله فروش با ضعف روبه رو بوده، قیمت محصولات تابستانی کمر باغداران و کشاورزان را شکسته است.
برزگر ادامه داد: از انتقال میان حوزه ی آب، برای کشاورزی و صنعت به شدت مخالفیم و آن را خلاف قانون رویه و منطق می دانیم.
وی با اشاره به صحبت های محبی نیا نماینده میاندوآب در مجلس گفت: انتقال آب زرینه رود برای بخش صنعت به تبریز صحیح نیست و هیأت دولت، باید با تکمیل پروژه های سد زولا و دریک زمینه توجه به مدیریت منابع آبی را فراهم کند. برزگر با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه یک ضرورت است، ادامه داد:با توجه به وجود مدارس کانکسی در شهرستان و مدارس مخروبه از هیأت دولت می خواهم برای برطرف کردن این معضل اقدام کنند دانش آموزان از وجود سقف های ترک خورده می ترسند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انجام توافق اولیه بین وزرای خارجه ایران و ترکیه در خصوص ایجاد مرز رسمی بین سلماس و وان افزود: با توجه به اینکه در نشست مذکور به عنوان نماینده مجلس حضور داشتم از دستگاه های ذیربط درخواست می کنم نسبت به تهیه و تنظیم پیش نویس و نهایی کردن تفاهم مذکور و تجهیز مرز کوزه رش اقدام نمایند.
وی ادامه داد: مالیات باید براساس درآمد اخذ شود و باید توجه داشت بازاریان سلماس توان پرداخت مالیات را به میزان مالیات شهرهای بزرگ ندارند.
برزگر افزود: از دولت درخواست می کنم خط اعتباری و وام ۴ درصدی برای واحدهای صنعتی و تولیدی سلماس اختصاص دهد و همچنین با توجه به کسب مقام دوم فوتسال دانش آموزی توسط روستای هفت وان سلماس باید امکانات ورزشی در اختیار روستاهای حوزه انتخابیه ام قرار بگیرد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازخانه ملت ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: تکمیل بیمارستان۱۶۰تخت خوابی سلماس، اجرای طرح های هادی شهرستان، توجه به آب شرب به روستاییان، راه های روستایی، بیمه کشاورزان، تکمیل راه سلماس، صوفیان و آسفالت راه ها و همچنین ایجاد انشعاب آب، برق و گاز برای منازل فاقد انشعاب و اشتغال زایی پایدار و اجرای برنامه ششم توسعه از اقداماتی است که باید دولت به آن رسیدگی جدی کنند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۵:۲۷ ق.ظ

دیدگاه


نُه × 3 =