رييس فراکسيون اهل سنت مجلس:

برخی تصویری وارونه از آینده توافق به ملت نشان می دهند

برخی تصویری وارونه از آینده توافق به ملت نشان می دهند

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه و رییس فراکسیون اهل سنت مجلس نهم گفت: برخی از منتقدان تصویری وارونه از آینده توافق هسته ای به ملت نشان می دهند اما سخنان دکتر حسن روحانی امید و نشاط را به ملت ایران هدیه کرد.
عابد فتاحی افزود: تدوام امید در دل مردم اصلی ترین پیام گفتگوی تلویزیونی رییس جمهوری در گفتگوی تلویزیونی اخیر بود.
وی ادامه داد: روحانی توانست به تمامی اقشار مختلف مردم اعم از فعالان سیاسی و کارشناسان اقتصادی پاسخهای دقیقی بدهد.
این نماینده مجلس اظهار کرد: دفاع رییس جمهوری از مصالح ملی و توضیحات کافی و دقیق درباره مساله هسته ای و همچنین رابطه ایران با جهان از برجسته ترین بخشهای سخنرانی دکتر روحانی بود.
ریس فراکسیون اهل سنت مجلس بیان کرد: رییس جمهوری در ترسیم نقشه راه اقتصاد در ایام پساتحریم مسیر حرکت اقتصاد نفتی کشور به سوی اقتصاد تولیدگرا را ترسیم کرد.
وی همچنین گفت: سخنان رییس جمهوری در خصوص اقتصاد پس از تحریم و ترسیم نقشه ای جامع برای اقتصاد کشور توانست امید به آینده را در دل فعالان اقتصادی زنده کرده و به دغدغه و نگرانی آنها پایان دهد.
وی ادامه داد: رییس جمهوری با تشریح ابعاد مختلف مذاکرات هسته ای و با بیان اینکه سیاست ما در مذاکرات سیاست گفتگو و برد ـ برد بود ، نه برد و باخت ، توانست به تحلیلهای گروهها و افرادی که در این برهه زمانی دست به سیاه نمایی زده و با کج اندیشی های خود سعی در ناامید کردن مردم می کنند ، پاسخی منطقی و عقلانی بدهد.
وی اضافه کرد: سخنان شفاف رییس جمهوری پاسخی بود که بسیاری از منتقدان را وادار به قبول واقعیت کرد.
رییس فراکسیون اهل سنت مجلس افزود: رییس جمهوری بار دیگر اذعان کرد که تیم هسته ای هرگز از خطوط قرمز نظام عبور نکرده بلکه در سایه حمایت مردم و تعهد به آرمانهای انقلاب و پیروی از فرامین رهبری توانسته است مذاکره را با سربلندی به سرانجام برساند. نماینده مردم ارومیه در خانه ملت ادامه داد: برخی از منتقدان در این مدت بر طبل یاس و ناامیدی زده و تصویری وارونه از آینده توافق هسته ای به ملت نشان می دهند اما سخنان روحانی این حرکت آنها را خنثی کرد.
فتاحی ترس تولیدکنندگان از نابودی واحدهای تولیدی را دیگر دغدغه مردم عنوان کرده و گفت: بسیاری از فعالان اقتصادی آغاز روابط تجاری با دنیار را عاقبتی بدفرجام برای خود تلقی کرده و بر این اعتقاد بودند که دیگر واحدهای تولیدی و تولید کنندگان ایرانی منزوی خواهند شد اما تاکید رییس جمهوری بر حمایت از تولید داخلی و تولید محور بودن اقتصاد کشور روح تازه ای بر جامعه فعالان اقتصادی دمید.
این نماینده مجلس با مثبت ارزیابی کردن سخنان رییس جمهوری گفت: بدون تردید در هر مساله ای اگر مسوولان مسائل را شفاف بیان کرده و ابهام و شک و تردید را از ذهن مردم بزدایند ، دیگر جایی برای تبلیغات منفی نخواهد ماند.
نماینده مردم ارومیه در خانه ملت افزود: آثار مثبت توافق هسته ای در آینده ای نزدیک در تمام زمینه ها خود را نشان داده و حوزه های مهمی چون بهدا شت و درمان بی نصیب از ثمرات این پیروزی دیپلماسی نخواهد بود. وی اظهار کرد: رییس جمهوری خطاب به کسانی که نگران بازرسی ها هستند ، با صراحت گفت که امنیت ملی ما قابل معامله نیست و هرگز این اجازه داده نخواهد شد تا اسرار نظامی یا علمی و اجتماعی ما خدشه دار شود.
*سخنان دکتر روحانی افقی روشن در برابر ملت ایران گشود
نماینده آشوریان در مجلس نهم و دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان نیزگفت: سخنان رییس جمهوری در گفتگوی تلویزیونی اخیر افقی روشن در برابر ملت ایران گشود و دکتر روحانی با این گفتگو اجازه نداد امید مردم توسط فرصت طلبان به یاس تبدیل شود.
یوناتن بت کلیا افزود: گفتگوی تلویزیونی رییس جمهوری واقع بینانه ، منطقی و استوار بود و سخنان وی توانست دغدغه مردم را رفع کرده و مردم را برای آینده امیدوارتر کند.
وی ادامه داد: رییس جمهوری رمز موفقیت در مذاکرات را گفتگوی سازنده عنوان کرده و به دنیا نشان داد که جمهوری اسلامی نه با زبان زور و جنگ بلکه با زبان دیپلماسی می تواند در برابر قدرتهای بزرگ از حق خود دفاع کند.
وی بیان کرد: همچنین تشریح زوایای مختلف توافق هسته ای به کشورهای منطقه این امید را داد که می توانند با تکیه بر زبان گفتگو به اهداف خود دست یابند. نماینده آشوریان در مجلس نهم اظهار کرد: شفافیت سخنان رییس جمهوری بدون تردید آثار مثبتی در جامعه داشته و همدلی و همزبانی ملت و دولت و نظام را دوچندان خواهد کرد.
وی افزود: رییس جمهوری در زمینه اقتصادی نیز پاسخ زیبایی به مخالفان داد و تأکید کرد که ایران جولانگاه کالاهای خارجی نخواهد شد بلکه اقتصاد پساتحریم ایران اقتصاد مقاومتی مورد درخواست رهبری خواهد بود.بت کلیا اضافه کرد: با این پاسخ رییس جمهوری منتقدانی که خواسته و ناخواسته بر این اعتقاد بودند که لغو تحریمها باعث ورود کالاهای بی رویه به کشور شده و تولیدکنندگان داخلی را با مشکل مواجه می کند ، پاسخ درست و قانع کننده ای دریافت کردند.
وی با اشاره به اینکه رهبری امسال را سال همدلی دولت و ملت نام نهاده اند ، گفت: این نامگذاری و تاکید بر وحدت تمام قوا و گروههای مردم بی دلیل نبوده است چرا که رهبر معظم انقلاب همواره با آینده نگری و تیزبینی عمل کرده اند بنابراین در شرایط کنونی فصل الخطاب قرار دادن فرمان رهبری بیش از هر زمان دیگری ضروری است.
دبیرکل اتحادیه جهانی آشوریان ادامه داد: رییس جمهوری در گفتگوی تلویزیونی خود با بیان سخنان روز تحلیف خود گفت که من در این روز زبان مردم ایران را زبان تکریم عنوان و بیان کردم که مردم ایران زبان زور را نمی پذیرند و تیم مذاکره کننده نیز با این زبان وارد میدان شدند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۵:۲۴ ق.ظ

دیدگاه


+ 5 = یازده