- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

برخورد ارتش با تهدید نفتکش‌های ایرانی قاطع و سخت خواهد بود

Posted By admin On آبان ۲۴, ۱۳۹۷ @ ۱۰:۰۰ ق.ظ In سلماس,سیاسی | No Comments

گروه خبر:عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه آمریکایی ها عاقبت جنگ نفت‌کش‌ها را به یاد بیاورند، گفت: واشنگتن برای ایجاد مانع در برابر خریداران نفت ایران تلاش رسانه ای زیادی انجام می دهد.
به گزارش آرازآذربایجان ، شهروز برزگر کلشانی ، در واکنش به اظهارات برایان هوک، مسئول گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا، مبنی بر اینکه احتمال بروز حادثه برای نفت‌کش‌های ایرانی وجود دارد، گفت: آبراه‌های دریایی امروزه با توجه به حضور نظامیان ایرانی در امنیت به سر می برد و بر این اساس مشاهده می شود که نفتکش های ایرانی و همچنین کشتی های تجاری در سلامت کامل در بندرهای بین المللی پهلو می گیرند.
نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اظهارات ضد ایرانی مسئولان وزارت خارجه آمریکا بر خلاف موازین و مقررات بین المللی است، تصریح کرد: ایجاد هر مزاحمتی برای حمل و نقل و تجارت بین‌المللی کشورمان از طریق آبراه ‌ها خلاف نظم جهانی بوده و این امر می تواند برای دیگر کشورها نیز آسیب زا باشد.
وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها باید به حافظه تاریخی و سوابق قدرت ایران در جنگ نفت‌کش‌ها مراجعه کنند، ادامه داد: در دوران دفاع مقدس که احتمال برخورد نظامی با نفتکش های ایرانی بود، هیچ مشکلی برای صادرات نفت کشورمان بوجود نیامد و امنیت برقرار شد و این مهم در حالیست که امروزه حتی ایالات متحده توان نظامی ندارد و صرفا حرف هایش را از تربیون رسانه ها می زند.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مسئول گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا عملا اقدام به تهدید کشورمان کرده است، اظهار کرد: به نوعی می توان اذعان کرد که دولتمردان آمریکایی ها از توان مقابله ایران با تحریم ها به ستوه آمده اند و تلاش می کنند با جدی جلوه دادن خود در مقابل دوربین های رسانه ای از عاقبت شوم خرید نفت از ایران بگویند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح ایرانی با هرگونه تهدید در مقابل نفتکش‌های ایرانی برخورد قاطع و سخت خواهند داشت، خاطرنشان کرد: در واقع دشمنان ایران باید بدانند که هر نوع تهدید می تواند پاسخ پشیمان کننده ای داشته باشد و از این رو به نظر نمی رسد گروهی بخواهد برای رفت و آمد کشتی های ایران مشکل‌تراشی کند.
امیر موسوی معاون عملیات ارتش اعلام کرد نیروهای مسلح این آمادگی را دارند که از ناوگان تجاری و‌ نفتکش‌های ایرانی در مقابل تهدیدات حمایت کند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%d8%a8%d8%b1%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b4-%d8%a8%d8%a7-%d8%aa%d9%87%d8%af%d9%8a%d8%af-%d9%86%d9%81%d8%aa%da%a9%d8%b4%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%d9%8a-%d8%a7%d9%8a%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%8a/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.