برای قهرمانی در لیگ برتر والیبال به میدان می‌رویم

برای قهرمانی در لیگ برتر والیبال به میدان می‌رویم

نوشین احسانی
گروه گزارش:پشت‌خط زن تیم والیبال شهرداری ارومیه گفت: برای قهرمانی در لیگ برتر والیبال به میدان می‌رویم.به گزارش آرازآذربایجان، فرهاد پیروت‌پور پشت‌خط زن بی حاشیه تیم ملی والیبال و تیم شهرداری ارومیه اسفندماه سال ۱۳۶۹ در خیابان شهری‌کندی مهاباد متولد شد.وی با توجه به شرایط فیزیکی و قد بلند و البته والیبالیست بودن برادر بزرگترش به والیبال روی آورد، پیروت‌پور از ۱۱ سالگی والیبال را زیر نظر صادق امیری در مهاباد آغاز کرد و توانست پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری بپیماید.
پشت‌خط‌ زن تیم ملی که در شرایط حساس و بازی‌های مهم برای تیم بسیار تاثیرگذار و مفید عمل کرده بار دیگر با نظر کواچ به تیم ملی دعوت شده و با تیم والیبال شهرداری ارومیه به مرحله فینال سوپر لیگ راه یافته است.بازیکن آرام و محجوب تیم والیبال شهرداری ارومیه در دو بازی نیمه‌نهایی در مقابل تیم میزان مشهد توانست بازی بسیار خوبی از خود ارائه دهد که این امر حتی موجب تقدیر سرمربی تیم از وی شد. در آستانه بازی فینال سوپر لیگ والیبال که تیم شهرداری ارومیه یک پای آن است، گفت‌و‌گویی با فرهاد پیروت‌پور انجام شده که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:
* از چند سالگی والیبال را آغاز کردید و علت علاقمندی شما به والیبال چیست؟
در سال ۱۳۸۰ و از سن ۱۱ سالگی زیر نظر محمد صادق امیری که از مربیان قدیمی مهاباد است والیبال را آغاز کردم.برادر بزرگترم بیستون پیروت‌پور والیبالیست بوده و این امر سبب علاقمندی من به این رشته ورزشی شد.
* اولین بار با چه تیمی راهی کدام مسابقات شدید؟
یک سال پس از شروع والیبال در قالب تیم آموزشگاه‌ها در مسابقات مدارس استان حاضر شدم و بعد از آن در قالب تیم منتخب استانی که آقای رحیم قارسی سرمربی آن بود برای حضور در مسابقات کشوری انتخاب شدم.
* حضور شما نخستین بار در تیم ملی والیبال در کدام مقطع بوده است؟
دعوت من به تیم ملی والیبال در سال ۸۲ به دعوت ایوان بوکانیکف بود که بنا به دلایلی در آخرین لحظات خط خوردم.
* در چه سالی وارد دنیای حرفه‌ای والیبال شدید و با تیم باشگاهی قرارداد امضا کردید؟
در سال ۸۳ به تیم جوانان آذر پیام ملحق شدم و سال ۸۴ نیز در آن تیم بازی کردم، پس از آن به تیم دسته یک حمل و نقل پیوستم و با اینکه فقط ۱۶ سال داشتم در قالب تیم بزرگسالان به میدان رفتم و در آن سال توانستیم قهرمان لیگ دسته یک شویم.
* دو سال خارج از ایران والیبال خود را دنبال کردید و به تیم‌های باشگاه‌های عراق پیوستید، شرایط والیبال در آنجا چگونه تشریح می‌کنید؟در سال ۸۶ به تیم اردبیل عراق پیوستم و سال ۸۷ نیز در آنجا به والیبال ادامه دادم و توانستیم همراه آن تیم قهرمان سوپر لیگ عراق شویم.در آن سال‌ها سطح والیبال عراق بد نبود و بازیکنان خوبی در سوپر لیگ عراق مشغول بازی بودند.
* آیا پس از آن به ارومیه برگشتید؟
در سال ۸۸ در لیگ دسته یک و در تیم مقاومت ارومیه حضور داشتم که خدمت سربازی‌ام را در آن تیم سپری کردم و پس از آن در سال ۸۹ به تیم گل‌گهر سیرجان پیوستم و بعد از از از سال ۹۰ که اولین سال حضور تیم شهرداری ارومیه در سوپر لیگ بود به ارومیه برگشتم و تا امسال که چهار سال پیاپی است در تیم شهرداری ارومیه حضور دارم و از این جهت جز پرسابقه‌ترین بازیکنان این تیم محسوب می‌شوم.
* شرایط شما در تیم ملی چگونه بود و چه زمانی دوباره به تیم ملی دعوت شدید؟
سال ۸۵ دوباره به تیم ملی جوانان در زمان ست‌کویچ دعوت شدم البته در آن زمان در پست پاسور بودم، پس از آن چون به پست پشت خط زن علاقه داشتم تغییر پست دادم و خوشبختانه در این پست موفق‌تر بودم، در همان سال یک تصادف شدید داشتم که منجر به پارگی آشیل پایم شد و همین امر سبب شد تا از اردوها انصراف دهم تا اینکه سال ۹۰ و در زمان خولیو ولاسکو دوباره به تیم ملی دعوت شدم.
* چه شد که توسط ولاسکو به تیم ملی دعوت شدید؟
سال ۹۰ در تیم شهرداری ارومیه بهترین بازیکن لیگ شناخته شدم و به همین علت ولاسکو مرا به تیم ملی بزرگسالان دعوت کرد و دو سال پیاپی در لیست ۱۶ نفره تیم ملی حضور داشتم و سال ۹۲ نیز با تیم ملی به قهرمان مسابقات والیبال کشورهای جهان اسلام در اندونزی دعوت شدیم.
* و پس از آن… ؟در سال ۹۳ به عنوان یار کمکی تیم متین ورامین در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های جهان حاضر شدم و در آن مسابقات جزو چهار بازیکن برتر شناخته شدم و امسال نیز طبق نظر کواچ به تیم ملی دعوت شدم.
* امسال و سال قبل شرایط تیم شهرداری ارومیه چه تغییری کرده است؟
من سال‌های زیادی در لیگ برتر والیبال حضور داشتم اما سال قبل بهترین سال ورزشی من بود.
بعد از اینکه تیم یازدهم لیگ بودیم توانستیم در آخر، رتبه سوم را به دست آوریم و این جای خوشحالی داشت که روی سکو قرار گرفتیم. امسال از همان ابتدا تیم برای قهرمانی بسته شده و اکنون نیز پس از صعود به فینال هدف ما فقط کسب قهرمانی است.
* در مورد رفتن سعید معروف و آمدن والریو چه نظری دارید؟
سعید معروف بازیکن بزرگی بوده و پس از رفتن وی همه بازیکنان سعی کردند که جای خالی او را پر کنند اما جای خالی وی در تیم حس می‌شود چون وی بزرگترین پاسور دنیا است.به نظر من لقب مرد لحظه‌های حساس برازنده اوست چون تصمیماتی می‌گیرد که دور از ذهن همه است و همیشه نیز موفق است.البته والریو بازیکن بزرگی است و انگیزه بالایی دارد تا بتواند با تیم شهرداری قهرمان شود، وی جایگزین خوبی برای معروف بوده اما در هر صورت خود معروف نمی‌شود.
* شما هم در زمان ولاسکو و هم در دوره کواچ به تیم ملی دعوت شدید، شرایط دو مربی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
ولاسکو در یک دوره خاص به والیبال ایران آمد و تاثیر به‌سزایی نیز در پیشرفت والیبال و جهانی شدن والیبال ایران داشت، ولاسکو آقای خاص والیبال است.کواچ نیز مربی بزرگی است و در لیگ ایتالیا توانست عنوان بهترین مربی را نصیب خود کند.وی بازیکن بسیار بزرگی بود و در تیم ملی نیز قدرتمند عمل می‌کند.
* ارومیه به مرحله فینال صعود کرده است چه نظری در مورد این بازی دارید؟
برای ما فرقی نمی‌کند که کدام تیم حریف ما در مرحله فینال باشد ما یک هدف داریم و آن هم قهرمانی است هر چند دوست داریم شهرداری تبریز به مرحله فینال راه یابد ولی تمام سعی خود را می‌کنیم تا نتیجه‌ای در خور شخصیت مردم آذربایجان بگیریم.
* نظرتان در مورد هواداران ارومیه چیست؟
من همچین هوادارانی در هیچ کجای دنیا ندیده‌ام، ارومیه واقعا هواداران بی‌نظیری دارد که همیشه و در همه شرایط تیم را حمایت کرده‌اند و بازوی این تیم محسوب می‌شوند.واقعا ارومیه پایتخت والیبال است و من نیز خودم را بازیکن بومی این شهر می‌دانم چون ۱۲ سال در ارومیه والیبال بازی کرده‌ام و امیدوارم با قهرمانی در این فصل بتوانیم هواداران را خوشحال کنیم.
* و اما حرف آخر …:
در آخر از تمام مربیانم که باعث پیشرفت والیبال من شده‌اند و همچنین خانواده و بخصوص برادرم که نقش زیادی در پیشرفت والیبال من داشت تشکر می‌کنم.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۶:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


+ 2 = هفت