معاون برنامه‌ريزي امور زنان رياست جمهوري دراروميه:

برای تقویت سرمایه‌های اجتماعی گام برداشته شود

برای تقویت سرمایه‌های اجتماعی گام برداشته شود

گروه خبر:معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: باید برای تقویت سرمایه‌های اجتماعی کشورمان گام‌های اساسی‌تر برداشته شود.
به گزارش آرازآذربایجان، اطهره نژادی در »پنجمین نشست منطقه‌ای و کارگاه‌‌های آموزشی تقویت همکاری‌های تخصصی شبکه‌ای سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه زنان و خانواده شمال غرب کشور« که در سالن جلسات ساختمان شماره سه استانداری برگزار شد، اظهار داشت باید برای تقویت سرمایه‌های اجتماعی گام برداشته شود.وی بر ضرورت شکل‌گیری همکاری سازمانی و انجمنی در مناطق مختلف کشور تاکید و تصریح کرد: تا اندازه زیادی از مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف رفع شود و در مسیر توسعه و پیشرفت همه‌جانبه قرار خواهیم گرفت.
این مسئول با اظهار اینکه دولت و استانداری‌های سراسر کشور از سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه زنان و خانواده فعالیت چشمگیری دارند یادآوری کرد: برای حل مسائل و دغدغه‌‌های موجود در زمینه‌های مختلف می‌توان مشارکت کرد.معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تاکید کرد سازمان‌های مردم‌نهاد به معنای واقعی کلمه واسطه بین دولت و اقشار مختلف مردم قلمداد می‌شوند که باید برای ایفای نقش هر چه بیشتر در این زمینه اهتمام بورزند.
نژادی مشارکت جدی مسئولان تشکل‌های مردمی و اعضای آنها در سطوح مختلف را خواستار شد، افزود: باید در راستای اعتمادسازی بین توده‌های مردم گام برداشته و بسترهای لازم را برای همکاری هرچه بیشتر آحاد جامعه فراهم کنند.
وی با اظهار اینکه دولت برای حمایت از یکایک ان‌جی‌او‌ها اقدام می‌کند، افزود: لازمه برخورداری از این حمایت فعالیت در حوزه زنان و قدم برداشتن در زمینه راهبردهای تعیین شده است، که در صورت توجه همکاری مسئولان سمن‌ها می‌توان برای رفع مشکلات جامعه زنان اقدامات اساسی‌تر انجام داد.این مسئول بر ضرورت مشارکت‌ سازمان‌های مردم نهاد با یکدیگر تاکید و تصریح کرد: باید در راستای شبکه‌سازی و ایجاد ارتباط منسجم بین سازمان‌های مردم نهاد سراسر کشور اقدام شود.
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بیان داشت: در صورت انجام گرفتن کار جمعی می‌توان برای حل مشکلات مختلف اقدامات اساسی‌تر انجام داد.
*سازمان¬های مردم نهاد استان در دولت یازدهم چهاربرابر شده است
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: سازمان های مردم نهاد ثبت شده آذربایجان غربی در دولت یازدهم چهاربرابر شده است.
علیرضا رادفردراین نشست افزود: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم ۵۵ سازمان مردم نهاد در آذربایجان غربی فعال بودند که این رقم در حال حاضر به ۱۲۳۲ سازمان رسیده است.
وی اضافه کرد: بیشترین تعداد سازمان های مردم نهاد در آذربایجان غربی را سازمان های خیریه با ۵۱ مورد، اجتماعی با ۴۷ مورد و فرهنگی هنری با ۴۳ مورد تشکیل می دهند.
وی اظهار کرد: حوزه های فرهنگی، مبارزه با مواد مخدر، بهداشتی، مذهبی، توسعه پایدار، ورزشی محیط زیست و بشردوستانه دیگر زمینه های فعالیتی سازمان های مردم نهاد در آذربایجان غربی به شمار می روند.معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: ۱۴ سازمان مردم نهاد را در استان، بانوان تشکیل داده اند و ۴۱ درصد اعضای این سازمان ها نیز زنان هستند.
رادفر گفت: ما معتقد هستیم که ورود بانوان به عرصه های اجتماعی به ویژه در حوزه فعالیت_های مربوط به خانواده بسیار موثر است و باید این امر مورد اهتمام جدی مسئولان مرتبط قرار گیرد.
وی با اشاره به نامگذاری های متعدد انجام شده برای عصر جدید افزود: یکی از این نام های انتخاب شده، عصر مشارکت است که بر همکاری و مشارکت آحاد مردم، مسئولان و ارکان جامعه در راستای رسیدن به توسعه تاکید دارد.وی اضافه کرد: در تئوری های مدیریت، مشارکت آحاد افراد درون سازمان برای تصمیم سازی و تصمیم گیری بسیار با اهمیت عنوان شده که در کشورمان به عنوان یک سازمان بزرگ نیز باید این اصل مورد توجه جدی قرار گیرد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی حضور مستمر مردم در عرصه های مختلف را یکی از شاخصه های مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و ادامه داد مشکلات زیادی در کشورمان با همراهی مردم حل شده که باید از این ظرفیت در راستای توسعه کشور نیز بهره لازم را ببریم.
رادفر برگزاری نخستین نشست تشکل های مردمی در حضور رییس جمهوری را نشانه توجه ویژه دولت یازدهم به این بخش دانست و اظهار کرد: دولت تدبیر و امید، توجه ویژه ای به جلب بیش از پیش مشارکت های مردمی دارد و این امر را زمینه ساز توسعه کشور در بخش های مختلف می داند.
وی به موضوع دریاچه ارومیه نیز پرداخت و گفت: این دریاچه به دلیل سیاست_های غلط گذشته و عدم اهتمام برای بهبود وضعیت، در آستانه خشک شدن قرار گرفته ولی دولت تدبیر و امید با برنامه ریزی اصولی و تصویب ۲۶ طرح احیایی در راستای جلوگیری از خشک شدن آن تمام توان خود را به کار گرفته است.وی افزود: در این مسیر، همراهی سازمان_های مردم نهاد برای آگاهسازی مردم از تبعات خشک شدن دریاچه ارومیه در راستای جلب همکاری بیشتر شهروندان بسیار ضروری است.
*سمن‌ها ظرفیت عظیم برای جلب مشارکت مردمی هستند
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: سمن‌های فعال در حوزه‌های مختلف ظرفیت عظیمی برای انتقال تجربیات و جلب مشارکت مردمی هستند.
شهلا تاجفرنیزدراین نشست اظهار داشت سازمان‌های مردم‌نهاد فرصت مناسب برای انتقال تجربیات به شمار می‌روند.
وی با اشاره به اینکه از طریق راه‌اندازی سازمان‌های مردم‌نهاد همچنین فعال‌سازی آنها برای اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات اقدام می‌شود، افزود: باید سازمان‌های مردم‌نهاد سراسر استان با یکدیگر مشارکت مضاعف داشته باشند.
تاجفر بر همکاری و تعامل هر چه بیشتر سازمان‌های مردم استان و کشور به ویژه شمال غرب کشورمان تاکید کرد و گفت: از این رهگذر علوم و تجارب بیش از پیش منتقل شده و به کارگیری می‌شود.
این مسئول با اظهار اینکه در صورت راه‌اندازی سازمان‌های مردم‌نهاد و فعال‌سازی آنها در زمینه‌های گوناگون بیش از پیش می‌توان بسترهای لازم برای جلب مشارکت مردم فراهم کرد، گفت_آحاد جامعه در همه زمینه‌ها اعم از فرهنگی اجتماعی، اقتصادی و … با دولت همکاری کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اظهار اینکه در صورت توسعه دامنه فعالیت‌های اقشار مختلف مردم می‌توان تا اندازه زیادی مشکلات موجود در همه زمینه‌ها را رفع کرد، گفت: رفع بیکاری، فقر و معضل‌های فرهنگی با همکاری مردم امکان‌پذیر است.
تاجفر حضور آحاد مردم در همه زمینه‌‌ها اعم از سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و … را خواستار شد بیان داشت: در صورت تعامل و همکاری مضاعف می‌توان به توسعه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دست پیدا کرد.این مسئول با اظهار اینکه طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال »دولت و ملت، همدلی و همزبانی« قرار گرفته‌ایم اضافه کرد: امسال باید بیش از پیش در راستای تعامل بین سمن‌ها و سمن‌ها با مسئولان گام برداشته شود.این فعال حوزه زنان با اظهار اینکه باید برای شبکه‌سازی بین سازمان‌های مردم‌نهاد در سراسر استان گام برداشته شود، گفت: از طریق ارتباط با یکدیگر سمن‌ها مشکلات‌شان را زودتر و بهتر حل می‌کنند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۶:۲۷ ق.ظ

دیدگاه


− یک = 1